تیم ملی فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیدار تیم ملی ایران مقابل سنگال، شامل نکته‌های فنی بی نظیری بود که در جام جهانی، بی گمان به درد ملی پوشان ما می‌خورد.

آرتین زهرابی؛ تیم ملی ایران در دومین بازی تدارکاتی به مصاف سنگال رفت؛ دیداری که پس از مسابقه با اروگوئه، شامل درس‌های فراوان برای کارلوس کی‌روش و شاگردانش بود.

تغییر آهنگِ نقدهای صورت گرفته درباره تیم ملی و قیاس این بازی با اروگوئه نشان می‌دهد آنچه مقابل سنگال اتفاق افتاد، مایه نگرانی شده است.

این دلواپسی‌ها بی دلیل نیست؛ چرا که تیم ملی در یک مسئله مهم مقابل ستاره‌های سنگال سرشار از مشکل بود: پدیده حفظ توپ و لو رفتن توپ در پاس سوم! در واقع همان اتفاقی که قرار است در دیدار با انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ نیز تکرار شود و القصه که همین بازی، حتی می‌تواند سرنوشت ایران را در قطر تعیین کند.

آژیر قرمز در اردوی تیم ملی ایران؛ ملی پوشان هوشیار باشند/ توپ در اختیار حریف با پدیده پرسینگ/ سنگال به شاگردان کی‌روش درس عبرت داد

همان طور که می‌دانید بازیکنانی در قامت سادیو مانه یا کالیدو کولیبالی که در بایرن مونیخ و چلسی توپ می‌زنند، منتظر نمی‌مانند که حریف از آنها توپ بگیرد. سنگال در حفظ توپ و گردش بازی در زمین، نقش اول را داشت و توپ را به سادگی به ملی پوشان ایران نمی‌داد.

از همان لحظه‌های نخست بازی نیز مشخص بود که سنگال با پرسنیگ، ماجرای بازیسازی را برای تیم ملی ایران از خط دروازه متوقف می‌کند. پاس به عقب و تکرار آن اما پدیده ای نبود که مورد دلخواه بازیکنان تیم ملی باشد؛ آنها مجبور به عقب نشینی و پاس به دروازه بان برای بازیسازی و دور شدن توپ از یک سوم دفاعی ما بودند.

دیدار تدارکاتی با سنگال، درس‌هایی به همراه داشت که می‌تواند در جام جهانی قطر، مایه عبرت و پند شوند. از این مسابقه، فارغ از نتیجه خوبی که برای تیم ملی ایران رقم خورد، بی تفاوت عبور نکنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • علیرضا IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    منطقی و عالی نقد می کنید آقای زهرابی............دمتون گرم
  • .... IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    آهان الان مثلا میخواستی ادای آدمهای بی طرفو در بیاری😂😂😂
  • یوسف IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    آقای کارلوس کی روش مربی خوبی است اما تیم ایران با مربی گری ایشان نتیجه نخواهد گرفت فوتبال در کل دنیا مال کشوری است که مربی و کادرش اختیار تام داشته باشند متاسفانه در کشورما افراد خط ده به تیم ملی و مربیان خیلی است از رئیس فدراسیون فوتبال گرفته تا نماینده مجلس وووووو در کل آنهایی که اصلا الفبای فوتبال را نمی دانند همه کارشناس شدند و این ره که ما می رویم به ترکستان است منتظر باشیم نتیجه را ببینیم
    • فاطمه IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      واقعا درسته کسایی میان تو فوتبال ما دخالت میکنن که تو عمرشون یک بارم به توپ شوت نزدن
  • محمدطاها IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    خب تیم ملی یه بازی دوستانه خوب مقابل یکی از تیمهای قدرتمند دنیا انجام داد و به خوبی محک خورد تا هر چه زودتر نقاط ضعف تیم تا جام جهانی برطرف بشه نتیجه تساوی مقابل تیم قدرتمند سنگال نتیجه بدی نیست و قابل قبول است،سنگال تیم قدرتمند و خوبی بود که یه بازی مالکانه و هجومی مقابل ایران انجام داد و بارها دروازه ایران رو تهدید کرد درخشش و سیوهای ناب حسینی باعث شد تیم ملی شکست سنگین رو متحمل نشه.. نکته حائز اهمیت دیگر پرسینگ شدید بازیکنان سنگال هنگام از دست دادن توپ بود که اجازه بازیسازی به بازیکنان تیم ملی رو نمی داد..
  • مهیار GB ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    همینکه بعد از سالها یکی دو بازی دوستانهٔ درست حسابی انجام دادیم خودش جای شکر داره. موافقم بازی با سنگال معایب سیستم دفاعی مون رو خوب بر ملا کرد که مطمئنأ کیروش روی اونها کار میکنه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی