نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
تاد بولی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مالکان آرسنال و لیورپول به تاد بولی (مالک چلسی) پیوسته‌اند تا شبکه‌ای چند باشگاهی ایجاد کنند که پیشگامش مالک منچسترسیتی «گروه فوتبال سیتی» است.

پس از اینکه بولی از اقدامش برای راه‌اندازی مجموعه‌ای که آنرا «مدل چند باشگاهی» می‌خواند پرده برداشت، استن کرونکه از آرسنال، که در حال حاضر صاحب یک تیم MLS است، و همتای لیورپولی او جان دبلیو هنری در حال بررسی اضافه کردن باشگاه‌های داخل و خارج از اروپا به مجموعه خود هستند. آرسنال، لیورپول و چلسی مالکان آمریکایی دارند.

گروه فوتبال سیتی، متعلق به گروه متحد ابوظبی، دارای یک باشگاه ثابت در ۱۱ کشور، از جمله سه کشور در اروپا است: تیم اسپانیایی جیرونا، لومل از بلژیک و تیم فرانسوی تروا.

اعتقاد بر این است که بولی پس از رد شدن توسط باشگاه برزیلی سانتوس، جایی که پله بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در آنجا گذرانده بود، فرآیند یافتن باشگاه‌های دیگری برای سرمایه‌گذاری را آغاز کرده است. گفته می‌شود که او به تام گلیک، رئیس تجاری جدید چلسی، دستور داده که مسئولیت این فرآیند را بر عهده بگیرد، که می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری در باشگاه‌های لیگ‌های بلژیک و پرتغال شود. آن‌ها و برزیل به‌عنوان منابع بالقوه پرسود بازیکنان جوان در نظر گرفته می‌شوند، و به‌نظر می‌رسد بولی با ژرژ مندس در مورد اینکه کدام باشگاه‌ها را در پرتغال در نظر بگیرد، مشورت کرده است.

کرونکه، مالک کلرادو راپیدز در MLS، دنور ناگتس در NBA، کلرادو آوالانچ در NHL و لس آنجلس رامز قهرمان NFL، و باشگاه‌های دیگر، همچنین احتمال به‌دست آوردن باشگاه‌هایی در برزیل، بلژیک و پرتغال را بررسی کرده است. مالک لیورپول، Fenway Sports Group، هم به نظر می‌رسد که با پیوستن به این مجموعه موافقت کرده است. سخنگوی FSG از اظهار نظر خودداری کرد.

امکان کمک به بازیکنان لیگ‌های ضعیف‌تر برای واجد شرایط شدن برای کار در بریتانیا با استفاده از شبکه‌شان، یکی دیگر از عوامل مهم برای افزایش علاقه‌مندی به این طرح است، معرفی قوانین تایید هیئت حاکمه (GBE) پس از برگزیت، این روند را برای باشگاه‌های لیگ برتر بسیار پیچیده‌تر کرده است. بر اساس مطالعه انجام شده توسط اتلتیک، ۹ باشگاه لیگ برتری (آرسنال، برنتفورد، برایتون، کریستال پالاس، لستر، منچسترسیتی، ناتینگهام فارست، ساوتهمپتون و وستهام) با ۲۵ باشگاه در اروپا و خارج از آن ارتباط دارند.

بولی گفت: «ما به طور مداوم منابع را اضافه خواهیم کرد. ما در مورد داشتن یک مدل چند باشگاهی صحبت کرده‌ایم. من دوست دارم به این کار ادامه بدهم. کشورهای مختلفی وجود دارند که در آنها داشتن یک باشگاه مزایایی دارد. ردبول در لایپزیش و سالزبورگ که هر دو در لیگ قهرمانان بازی می‌کنند واقعاً خوب پیش می‌رود و کاملاً متوجه شده که چطور باید این کار را انجام بدهد. من‌سیتی را ببینید که شبکه بسیار بزرگی از باشگاه‌ها را دارد. من فکر می‌کنم چالشی که اکنون چلسی دارد این است که وقتی فوق‌ستاره‌های ۱۸، ۱۹، ۲۰ ساله دارید می‌توانید آنها را به باشگاه‌های دیگر قرض دهید، اما پیشرفت آنها را در دستان دیگری قرار می‌دهید. فکر می‌کنم هدف ما این است که راه‌هایی را به سوپراستارهای جوانمان نشان دهیم تا بتوانند به زمین چلسی بروند و در عین حال زمان واقعی بازی را به دست بیاورند. برای من راه انجام این کار از طریق یک باشگاه دیگر در یک لیگ واقعاً رقابتی در اروپا است.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی