هواداران پرسپولیس به خاطر من تجمع کردند/ فقط توانستم همسر و فرزندم را راهی خارج کنم
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

مجتبی محرمی فوق ستاره پرسپولیس در نیمه دوم دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ خاطرات جالبی از پیراهن شماره ۸ دارد.

پس از اینکه با مرتضی کرمانی مقدم درباره پیراهن شماره ۸ و خصوصیات بازیکنانی که این شماره را در پرسپولیس پوشیده‌اند، حرف زدیم ناگهان به یاد مجتبی محرمی‌افتادیم. یکی از محبوب‌ترین بازیکنان کل ادوار پرسپولیس و تیم ملی که خیلی‌ها او را بهترین مدافع چپ تاریخ فوتبال ایران می‌دانند.

مصاحبه با او را هم با پیراهن شماره ۸ آغاز کردیم.

با مرتضی کرمانی مقدم درباره پیراهن شماره ۸ صحبت کردیم که به ما گفت علی پروین این شماره را به او داد. شما چه طور به این شماره رسیدید؟

نظر علی آقا شرط بود. مرتضی کرمانی دوست و همبازی خوبم به قطر رفته بود و بنابراین پیراهن شماره ۸ به من رسید.

خودتان هم آن را دوست داشتید؟

شک نکنید! من طرفدار تیم ملی آلمان بودم. تیمی‌که کاپیتان آن لوتار ماتیوس معروف پیراهن شماره ۸ را می‌پوشید. خیلی از سبک بازی او خوشم می‌آمد.

چرا؟

در ظاهر فوتبالیست ریزنقشی بود اما هم تکنیک داشت، هم شوتزن و بازیساز بود و هم در زمین و جنگ‌های تک به تک کم نمی‌آورد. فوتبالدوستان قدیمی می‌دانند که در اواخر دوران بازی اش در دفاع آخر هم عالی بازی می‌کرد. البته یک بازیکن دیگر آلمانی را هم دوست داشتم و به خاطرش در تیم ملی ایران شماره ۳ می‌پوشیدم.

آندریاس برِمه؟

نه!

اما تماشاگران پرسپولیسی شما را «مجتبای برِمه» صدا می‌زدند!

درست است ولی برِمه چپ پای صرف و فوق العاده ای بود اما من راست پا بودم. البته با پای چپ هم خوب بازی می‌ردم اما طرفدار " پل برایتنر" بودم!

چرا؟

روی دستش بازیکن نیامد. او هم راست پا بود و می‌توانست در خط‌هافبک، دفاع چپ و همه جای زمین بازی کند.

مثل خود شما؟

(با تواضع خاصی) ما کجا و پل برایتنر کجا؟  یک فوتبالیست فنی و در عین حال با آن سیبیل‌هایش ترسناک بود.

هواداران پرسپولیس به خاطر من تجمع کردند/ فقط توانستم همسر و فرزندم را راهی خارج کنم

بعدها شوماخر دروازه‌بان تیم ملی آلمان در کتاب خاطراتش نوشت که همه در رختکن تیم ملی آلمان از پل برایتنر می‌ترسیدند. او در رختکن سیگار می‌کشید و کسی هم حرفی به او نمی‌زد؟!

من این موضوع را نمی‌دانم اما پل برایتیر که می‌شناختم در جام جهانی ۱۹۷۴ با خونسردی ضربه پنالتی اش را در بازی فینال مقابل هلند گل کرد تا تیم ملی آلمان قهرمان رقابت‌ها شود. پل برایتنر خیلی خونسرد و فنی بازی می‌کرد و اصلا استرسی نداشت انگار توی محل خودشان بازی می‌کند. به خاطر او بود که در تیم ملی شماره ۳ می‌پوشیدم.

والبته یک نفر دیگر؟!

چه کسی؟!

همبازی که خیلی دوستش داشتید و شماره ۸ می‌پوشید؟

خدابیامرزد سیروس قایقران را که پرچمش خال آسمان فوتبال انزلی و ایران است. یک مرد با معرفت و یک رفیق بی نظیر که مرام و معرفتی روی دستش نیامده است. وقتی او شماره ۸ را می‌پوشید من یکی عشق می‌کردم. خیلی رعنا بود با قیافه ای مردانه و دوست داشتنی... (آهی می‌کشد) خیلی وقت‌ها یاد سیروس می‌افتم. شماره ۸ تیم ملی به سیروس می‌آمد و بس!

قبل از شما و مرتضی کرمانی مقدم، پیراهن شماره ۸ را ناصرمحمدخانی و حسین کلانی می‌پوشیدند اما شما دو نفر تعریف جدیدی از این پیراهن ارائه دادید. یاغی و جنجالی لقبی بود که به شماره هشت‌های پرسپولیس دادند!

من نه یاغی بودم و نه جنجالی و همه اینها را برایم ساختند. نمی‌گویم فوتبالیست آرامی‌بودم اما جلوی زورگویی یا دعوای بازیکنان حریف و به قول معروف فوتبالی کم نمی‌آوردم. زمین فوتبال برای نسل ما حکم ناموس را داشت. اجازه نمی‌دادیم کسی در زمین ما جولان بدهد. محکم و سفت بازی می‌کردم و البته دشمن هم زیاد داشتم.

دوست و طرفدار هم زیاد داشتید. این طور نیست؟

قطعا همین طور است اما دشمنانم قدرت را در دست داشتند. نمی‌توانستند تحمل کنند یکی از جنوب تهران آمده و ... نمی‌خواهم به گذشته برگردم اما دست به دست هم دادند خرابم کنند.

موفق شدند؟

شاید بله و شاید هم نه! من فقط روی فوتبالم حساب می‌کردم و دنبال چیزی هم نبودم اما مگر می‌گذاشتند؟ کوچک ترین اشتباه مجتبی محرمی‌تبدیل به بزرگ ترین خلاف دنیا می‌شد اما در همان دوران هم کسانی بودند که اشتباهات بزرگ تری نسبت به من مرتکب می‌شدند ولی کسی نمی‌گفت بالای چشم شما ابرو است.

چرا؟!

نمی‌دانم، شاید مجتبی محرمی‌بچه پایین شهر بود. شاید مجتبی محرمی‌اهل ریا و تظاهر نبود و به کسی هم باج نمی‌داد. من رفتاری نمی‌کردم که برخلاف میل باطنی ام باشد. خودم بودم و هرگز نمی‌خواستم تظاهر کنم.

بگذریم! بعد از شما هم مهدی هاشمی‌نسب پیراهن شماره ۸ را پوشید. صحبتی ندارید؟

مهدی هاشمی‌نسب را هم خیلی قبول دارم. مهدی پسر با معرفت و مثل خود من روراست و یکرنگی است. او هم شاید یک جاهایی چوب سادگی اش را خورده باشد اما در پرسپولیس با جان و دل بازی می‌کرد. خوشم می‌آمد وقتی می‌دیدیم در بازی‌های پرسپولیس به هیچ کس باج نمی‌دهد و ...

هاشمی‌نسب برای پوشیدن پیراهن پرسپولیس از شما رخصت گرفت؟

من اسمش را رخصت نمی‌گذارم. مهدی مشتی گیری کرد و زنگ زد که پیراهن شماره ۸ را می‌خواهد بپوشد.

شما چه گفتید؟

گفتم مبارکت باشد داداش! شماره ۸ برازنده اش بود چون فوتبالش را دوست داشتم. کاش آن زمان پرسپولیس اجازه نمی‌داد مهدی برود اما...

شماره ۸ امروز پرسپولیس، مرتضی پورعلی گنجی است. نظری ندارید؟

او هم بازیکن خوبی است و امیدوارم در پرسپولیس موفق باشد.

هواداران پرسپولیس به خاطر من تجمع کردند/ فقط توانستم همسر و فرزندم را راهی خارج کنم

راستی شما چرا سر تمرین پرسپولیس رفتید؟

همین طوری و دلی رفتم. دخترم آرینا از خارج کشور برای دیدنم آمده و به همین خاطر سر تمرین پرسپولیس رفتیم با دوستان دیداری تازه کنیم. یحیی، افشین، کریم، سید جلال و بچه‌ها را دیدم و خوشحال شدم. پرسپولیس همیشه برای ما حکم خانه را دارد و...

چرا پرسپولیس به تراکتور باخت؟

این سئوال را فکر می‌کنم یحیی جواب داد. این تیم ظاهرا تمرکز نداشته و با مشکلاتی مواجه شده بود که اجازه نداد برابر تراکتور نمایش خوبی داشته باشد. خود من هم از دیدن بازی بچه‌ها واقعا غافلگیر شدم. انشالله در بازی‌های بعدی جبران می‌کنند.

مجتبی محرمی‌اگر الان بازی می‌کرد چقدر می‌ارزید؟

این را دیگران باید بگویند!

یک بار مرتضی کرمانی مقدم در مصاحبه ای گفته بود مجتبی محرمی‌اگر الان بازی می‌کرد ۱۵۰ میلیارد تومان می‌ارزید. قبول دارید؟

مرتضی لطف دارد. خودش الان بازی می‌کرد قیمت نداشت. من فقط یک چیز می‌گویم. کشاورز تهران سال ۱۳۷۰ اگر اشتباه نکنم تمام ستاره‌های ایران را خرید. جواد زرین چه، رضا حسن زاده، مهدی ابطحی، خدابیامرز سیروس ، نادرمحمدخانی و... و با من هم صحبت کردند. وقتی خبرش در شهر پیچید هواداران پرسپولیس جلوی نمایشگاه علی پروین و در زمین کارگران که چرا گذاشتید مجتبی برود؟ کشاورز به پول آن موقع ۳میلیون نقد می‌داد که با دو میلیون می‌شد خانه در آریاشهر بخری!

کلی هم یخچال و فرش و گاز و تلویزیون و ماشین‌لباسشویی، ما را بردند زورخانه و دوره کردند که تو بچه لاتی، به خاطر مردم برگرد. محمود خوردبین هم رفت منزل مادرم و همه هدایای کشاورز را باروانت کرد و برگرداند. آن سال ۴۰هزار تومان پرسپولیس به ما داد! سال ۱۳۷۱ هم عین این داستان برای تجارت تکرار شد، فنونی‌زاده، پیروانی ، طاهری، دایی، دین‌محمدی و... همه رفتند. گران ترین شون می‌گرفت ۲ میلیون اما به من ۶ میلیون نقد می‌دادند و ۶ میلیون وام بلاعوض خرید خانه . مهدی فنونی با همین وام در آریاشهر خانه‌ای ۲۵۰ متری خرید. دوباره گفتند بمان پرسپولیس و ماندم.

ظاهرا سر ماجرای پیشنهاد بانک تجارت خدابیامرز پدرتان مخالفت کرد؟

پدرم بنده خدا حرف خاصی نداشت اما علی آقا پروین را هم خیلی دوست داشت. یک روز علی آقا به منزل ما آمد و پدرم هم کله پاچه تدارک دید. دور هم که نشسته بودیم، آقای پروین گفت که مجتبی بمان و نرو! پدرم هم به من گفت که روی حرف علی آقا نباید حرفی بزنی و ما هم نزدیم.

پشیمان نیستید؟

نه ولی دروغ نمی‌گویم گاهی وقت‌ها خوب که فکر می‌کنم می‌بینم می‌توانستم آن زمان تصمیمات بهتر و منطقی تری هم بگیرم. من پرسپولیس را دوست داشتم، به این تیم تعصب داشتم اما باید به آینده هم فکر می‌کردم. از کل دوران فوتبالم فقط یک خانه در خیابان بهار داشتم که فروختم و زن و بچه ام را با آن راهی خارج از کشور کردم. می‌توانستم حداقل دو، سه خانه یا آپارتمان دیگر بخرم و حداقل آینده ام را بیمه کنم اما ... حالا گذشته‌ها گذشته و همین که مردم و هواداران پرسپولیس هنوز مرا به یاد دارند جای شکرش باقی است.

سئوالات ما به پایان رسید. شما حرف ناگفته ای ندارید؟

راستش می‌خواستم بگویم وقتی دیدم با حمید استیلی چه طوری تا کردند خیلی ناراحت شدم. حمید استیلی فوتبالیست ملی این مملکت بوده و فدراسیون با او خوب تا نکرد. من می‌گویم اگر می‌خواستید حمید استیلی را برکنار کنید حداقل یک فوتبالی را جای او می‌گذاشتید نه اینکه... او پسر با معرفتی است و به خاطرش خیلی ناراحت شدم، خیلی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۹
  • لنگی تاریخ گذشته IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    اینم شدبازیکن زمین فوتبال روبا چاله میدون اشتباه گرفته بود
    • حامد IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      ازچیزی که نمیدونی وندیدی حرف نزن.نه قبلش ونه تابه حال کسی رودستش نیومده ونخواهدامد.
    • علی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      کل بازیکنان تاریخ تیمت کیسه رو جمع کنی ، ی پای مجتبی نمیشن . سرت به .... تیم خودت باشه
    • بهزاد دهنائی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      سلام و احترام شما بازیکنای آرایش کرده رو میپسندی مجتبی به معنای واقعی مردمیدان بود .. هم فوتبالی هم مرام و مردانگی احتمالا شما یااستقلالی هستی یا نوجوان که نمیدونی آقامحتبی چه اعجوبه فوتبالی بوده ازت خواهش میکنم یه مطالعه تاریخ فوتبال داشته باشی عزیزم
    • kisse 06iran IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      عذر میخام شما جند سالتونه ؟
    • رامین DE ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      فکر کردی مثل فرناز کیسه را بخاطر پول به عربها فروخت اونم همین کارو میکرد .مجتبی محمدی یک مرد واقعی است و تو دل هواداران پرسپولیس تا ابد جادارد
    • حاجیخان IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      از اظهار نظرت معلومه هنوز ۱۷ رو رد نکردیُ چیزی هم فوتبال سَرِت نمیشه. پس بهتره حواست به کار خودت باشه که یه وقت خدای نکرده ابروهاتُ زیادِ از حد باریک برنداری با دخترا اِشتب بگیرنت عزیز دلم
  • EbiKING IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    واسه ما بهترین دفاع تاریخی
  • ابکنار IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    واقعا بازیکنی تاپی بود نظیرش فعلا تو فوتبال ایران نیست
  • ۶پُلیس،هُوچیگَرِ داخلی،حَقیرِ آسیایی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    آقا مجتبی سرت سلامت باشه، فوتبالت حرف نداشت خدایی، بهترین چپ تاریخ ایران بعد از انقلاب، اونم با فاصله، ایشالا همیشه سلامت باشی و دلت شاد باشه، ما هم دوست داریم
  • تیم ملی ایران IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    خیلی مصاحبه جذابی بود ممنون
  • جواد DE ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    مجتبی روی دست الگوی خود پل برایتنر بلند شد،اگر پل سیگار می کشید مجتبی چیزهای بیشتری میکشید یکی از اوباشان فوتبال ایران بود
  • علیرضا استقلالی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    درود بر آقای محرمی نگاه به آینده از همه چی بهتره امیدوارم موفق باشی
  • کاظم IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    ما بچه های جنوب شهر تهران خصوصا میدون خراسون ودولاب وامیر سلیمانی واتابک وشهباز تو رو بعد از خدا میپرستیم عشقم؛بچه های تهران تو همه جا سانسور میکنند
  • حسین IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    من طرفدار ابی هستم ولی مجتبی محرمی چیز دیگه ای بود.اینها شناسنامه فوتبال ما هستند.
  • غم فروش دوره گرد IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    آق مجتبی ماروحساب شماورزشی شدیم..سلامتی نسلت که همگی درراس مردای عالمین
  • غم فروش دوره گرد IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    آق مجتبی ماروحساب شماورزشی شدیم..سلامتی نسلت که همگی درراس مردای عالمین
  • غم فروش دوره گرد IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    آق مجتبی ماروحساب شماورزشی شدیم..سلامتی نسلت که همگی درراس مردای عالمین
  • غم فروش دوره گرد IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    آق مجتبی ماروحساب شماورزشی شدیم..سلامتی نسلت که همگی درراس مردای عالمین
  • غم فروش دوره گرد IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    آق مجتبی ماروحساب شماورزشی شدیم..سلامتی نسلت که همگی درراس مردای عالمین
  • غم فروش دوره گرد IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    آق مجتبی ماروحساب شماورزشی شدیم..سلامتی نسلت که همگی درراس مردای عالمین
  • غم فروش دوره گرد IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    آق مجتبی ماروحساب شماورزشی شدیم..سلامتی نسلت که همگی درراس مردای عالمین
  • سید عباس IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    آقای محرمی یادت میاد استیلی به چه نحوی بجای علی دائی وارد پرسپولیس شد عوض گله نداره ،
  • Amir IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    علی کریمی هم 8بود. یادتون هست که ؟
  • 4444 IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    کوچولوها سنشون قد نمیده وگرنه با وجود آندرانیک اسکندریان بقیه دفاع چپها باید پشت سر او صف بکشن حتی بازیکنی مثل مهدی خبیری یا صادق ورمزیار یا عزت جانملکی بجز پرویز قلیچ خانی کسی به آندرانیک اسکندریان نمیرسه بیخود تعصب کورکورانه بخرج نده، محرمی بازیکن خیلی خوبی بود اما ورمزیارچون گل‌های خوشگلی به لنگ میزد توسط پروین به تیم ملی دعوت نمیشد، لنگیا سابقشون خرابتر از این حرفهاست.
    • عشقپولیس IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      بچه مجتبی تختی فوتبال ایرانه..شما هم فوتبال سرت نمیشه
  • پرسپولیس قهرمان IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    آدم خیلی دلش واسه بازیکنای قدیمی همچون مجتبی محرمی میسوزه،چرا نباید الان به اموراتشون رسیدگی بشه؟اگر به اندازه خرید یک بازیکن باشگاهی همچون پرسپولیس هر سال زیر پر و بال دو سه تا پیشکسوتی که الان مشکل دارند رو بگیره چی میشه؟آیا صدای هوادار در میاد؟بخدا همه هوادارا راضیند.اصلا فکر میکنیم بابت پول یه پرونده خارجی داریم هزینه میکنیم.شدنیه ولی همت و خواستی نیست متاسفانه
    • وحید US ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      حتما قهرمان اسیا😂
  • مرگ IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    ۸ فقط و فقط علی کریمی نه قبل نه بعدش با تمام احترامی که به بازیکنان شماره هشتی پرسپولیس از قدیم تا الان دارم اما رو دست علی کریمی توو این پیراهن و با این شماره کسی نخواهد زد
  • لنگی بی شرافت IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    اینکه امثال محرمی تو نسل حالا پیدا نمیشه که تاحدودی درسته؛اما اینکه بگی دفاع چپ رو دستش نیومده هم یه ادعای متعصبانه و کورکورانه است.تو همون لونگ اگه بخوای نام ببری میتونی از منافی و میناوند بگی که بعد انقلاب از محرمی بهتر بودن اما اولی بدشانسی اورد و دومی هم قدر خودش رو ندونست و چهار پنج سال بیشتر تو اوج نبود.اما تو ایران هم میشه از ورمزیار و نیکبخت واحدی و پولادی نام برد که تو سمت چپ بهترین بودن.البته این محرمی خیلی خیلی احمق بود که اینده و زندگیشو تباه کرد بخاطر لونگ و علی پروینی که الان سالی یکبار هم سراغی ازش نمیگیرن.حداقلش میتونستن الان براش جبران کنن و بعنوان دستیار و کمک سوم تو تیم اصلی با یک قرارداد 700 تا 800میلیونی تو چهار پنج سال دستش رو بگیرن یا سرمربی تیم امید یا جوانان رو بهش بدن.دیگه از فنایی و مطهری و این خلیلی که بدتر نیست بنده خدا.
  • mehran CA ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    چشم باز میکردی تو 6 قدم حریف بود-بینظیر بودن
  • مطفری IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    من پرسپولیسی هستم اما تیم ما الان نه شوت زن دارد نه سانتردقیق دارد ونه کرنر زن حسابی دارداصلا کرنرها به ۱۸ قدم نمی رساند چه بسا دقیق باشد البته تیم ها هم مقابل پرسپولیس اتوبوسی می چینند
  • ف IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    اصلا ازش خوش نیومد چون تا به نون نوایی رسید همه چیزش رو حتی مکان بزرگشدنش اصل و اصالتش و دین ومذهبش خلاصه همه چیزش رو از یادش رفت۱۸
  • ناشناس IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    واقعاً جالب بود چرا از علی کریمی یادی نکرد یعنی به خاطر این اعتراضات اسم علی کریم را پاک کردن ولی اون پاک شدنی نیست بهترین بازیکن تاریخ ایران هست و بود و اسمش هیچ وقت پاک نمیشه
  • مهیار HK ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    مجتبی مرددددد میدان فوتبالی تمام نشدنی . پرسپوليسی با وقار و با تعصب مثال زدنی!
  • M IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    البته آقای کریمی ای روزها داره به هموطن خودش ضربه میزنه واین غیر قابل بخششه
    • 8 هشت مقدس IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      دوست عزیز نمیدونم چه تفکراتی داری یا چجوری داری به این اتفاقات چند روز اخیر ایرانمون نگاه میکنی ولی اینو بهت بگم با شرف تر از علی کریمی نیست اگه چیزی داره میگه ار رو دل پاکیشه دلش واسه مردم این مملکت میسوزه همش از رو وطن دوستی و انسان دوستیه..شما نگاه نکن که یکسری آدم کوته فکر،حسود و جیره خور دولت که چشمه دیدن این حجم از محبوبیتو ندارن واسه همین میخوان خرابش کنن ولی نمیدونن که با این کاراشون علی کریمی خراب که نمیشه هیچ تازه محبوبتر از قبلشم میشه چون علی کریمی با همین کاراش تو دل میلیونها ایرانی حک شده واسه همینه که بهش میگن هشته مقدس یا علی فقط کریمی پس بزرگتر از اینام نمیتونن واسه لحظه ایی علی کریمیو پیشه مردم خراب کنن چون علی کریمی تو دل مردم این سرزمینه.
    • علی IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      پسر خوب علی کریمی به قدری ثروت داره که اگه تاآخرش عمرش هم اگه بخوره بخوابه بازتموم نمیشه علی کریمی اگه حرفی میزنه بخاطر مشکلات وبدبختیهای مردم میزنه که به مزاج خیلی‌ها خوش نمیاد
  • nastarannargesi IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    پرسپولیس به بلندای تاریخ ایران❤❤❤
  • kisse 06iran IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    سرور کیسه کش ها مجتبی محرمی
  • هموطن IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    اولا اگر الان بازی می کرد قیمت نداشت ، فوق ستاره بود ، راست پایی که بهترین دفاع چپ ایران و آسیا بود آقا مجتبی . دوما تا ابد توی دل هواداران جا دارد آقا مجتبی ، من دقیق یادمه اون روزهایی رو که ایشان پیراهن پرسپولیس رو بخاطر دل هوادارن پرسپولیس را با پول های نجومی آن زمان کشاورز و تجارت عوض نکرد . در تاریخ پرسپولیس مردان بزرگی شماره ۸ را بر تن کردند ، با تمام احترام به همگی شان ، برای من نوامبر وان ۸ کل تاریخ پرسپولیس مجتبی محرمی است .
  • G IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    محرمی فوتبالش هم مالی نبود،فقط یه لات بود وبس
    • علی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      واقعا،مندخودم به عشق مجتبی محرمی عاشق ورزش وفوتبال شدم،بااختلاف بهترین دفاع چپ وهشت دوست داشتنی،هرکی بگه نه یا کیسه کشه یاازفوتبال چیزی سرش نمیشه،دمت گرم
  • مسعود پرسپولیسی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    مجتبی جان ای همه فوتبالیست اومد و رفت میلیارد میلیارد پول درو کردن ولی تو دل هیچ کس جا نگرفتن شک تا ابد تک ستاره ی دل پرسپولیسی ها هستی عشقی داداش
  • حسین ج IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    مجتبی محرمی پیوس کرمانی مقدم و.....عشق بودن
  • حسینم IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    تو این 50 سال فوتبال اخیر ایران. بزرگان تاریخ فوتبال اگه یک تیم 11 نفره بشن. دفاع چپ اون اقا مجتبی محرمی است
  • شه یار IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    محرمی واقعا بازیکن بزرگی بود. یک مویش به یحیی دانمارکی می ارزد. این یحیی به اندازه پرسپولیس نیست. کاش برش دارند. امسال پرسپولیس رو نابود میکنه.
  • رضا IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    مجتبی محرمی،دفاع چپ و شماره هشت بی بدیل.کاش قدراین سرمایه رابدانندوازتجربیاتش بهره ببرند.زنده باد محرمی بزرگ
  • gaber IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    کری خوندن بعضی خوانندگان خوب نیست. بهتر میشه حرف زد و نوشت. محرمی جان کاری برایت نمیتونم بکنم جز دعا که اون هم معلوم نیست بگیره یا نه ولی لطف خدا شامل حالت باشه. جنوبی بودن خیلی خوبه ایکاش شمال تهرون زلزله میشد
  • مهسا IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    درود بر علی کریمی، تا ابد در قلب مردم جا داری، ای کاش این شجاعت را تمام سلبریتی ها و بازیگران داشتند
  • محمد رضا سنجری سرجاز IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    تا عمر دارم خاطرات بازیهای زیبایت را فراموش نمیکنم، مجتبی محرمی تکرار نمیشه هیچوقت
  • یزدان آبی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    من استقلالی‌ ام ولی محرمی واقعا یک بازیکن خوب و متعصب نسبت به هواداران پرسپولیس بود.کاش پرسپولیس قدر ایشان را بداند و در این روزها مشکلات مالی باغیرت ترین بازیکن تاریخ تیم اش را حل کند.محرمی بخاطر دل مردم در پرسپولیس ماند ولی خیلی ها به خاطر پول راحت به تیم های دیگر نقل مکان می کنند.ضمنا محرمی در دوران کودکی استقلالی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی