نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سرمربی تیم ملی در مسیر قلعه نویی و علی دایی/ کجای دنیا با ۱۰ بازیکن تیم ملی اینطور رفتار می‌کنند؟
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وحید شمسایی که خیلی زود سرمربی تیم ملی شد با بی میلی از ادامه حضورش روی نیمکت ایران حرف می زند.

بعد از عملکرد انتقادبرانگیز تیم ملی در فینال جام‌ملت‌های آسیا، وحید شمسایی در پاسخ به هر انتقادی از عبارت «می‌توانند هر وقت خواستند برکنارم کنند!» استفاده می‌کند.

چطور می‌شود از یک سو مدام از لزوم برنامه‌ریزی درازمدت حرف زد و از سوی دیگر، این چنین آماده ترک تیم ملی بود؟ چطور می‌شود با این میزان بی‌میل نشان دادن خود نسبت به جایگاه فعلی، به بازیکنان تیم برای درخشیدن تمرکز بخشید؟ اگر واقعا شمسایی برای این پست حساس و این موقعیت خطیر هیجانی ندارد و تا این اندازه نسبت به آن بی‌تفاوت است، بهتر نیست از تیم برود و این جایگاه را به کسی بدهد که واقعا برای آن ارزش قائل باشد؟ سرمربی تیم ملی در دوران بازی، یک‌ستاره بزرگ برای فوتسال ایران بوده اما مربی شدن هرگز به سادگی گل زدن در زمین فوتسال نیست و پیچیدگی‌های زیادی دارد.

او قبل از جام‌ملت‌ها، مدام از جوانگرایی در تیم ملی صحبت به میان می‌آورد اما حالا در یک اظهارنظر جالب، مدعی شده که مقصودش از تغییر نسل، تغییر افراد در تیم ملی بوده است! جوانگرایی در تیم ملی فوتسال، تنها یک خیال خام است. چرا که این تیم با میانگین سنی نزدیک به ۲۷‌سال راهی جام‌ملت‌ها شده و همین ترکیب در جام جهانی بیش از ۲۹‌سال سن خواهد داشت. میانگین سنی ترکیب اصلی تیم ملی حتی به‌مراتب بالاتر از این است و از عدد ۳۰عبور می‌کند. حتی اگر هدف تیم ملی جوانگرایی بود، شیوه درستی برای این کار انتخاب نشد.

کجای دنیا ۱۰‌بازیکن را به‌صورت همزمان از یک‌تیم کنار می‌گذارند و ۱۰‌بازیکن جدید را در تیم قرار می‌دهند؟ آن هم بازیکنانی که بسیاری از آنها ۲۸ یا ۲۹ساله هستند. این حرکت به‌شدت به تیم ملی لطمه زده است. در تیم شمسایی تنها ۲‌بازیکن زیر ۲۳‌سال دیده می‌شوند که یکی از آنها از ستاره‌های مهم لیگ برتر بوده و در هر شرایطی و با هر مربی دیگری نیز شانس زیادی برای دعوت به تیم ملی داشته است.

شمسایی نه فقط از این تصمیم‌ها، که از انتخاب اعضای کادر فنی نیز لطمه خورده است. مگر می‌شود یک تیم بدون مربی دروازه‌بان‌ها به جام‌ملت‌ها سفر کند؟ چطور ممکن است چهره‌ای مثل مصطفی نظری فقط چند ساعت قبل از پرواز کنار گذاشته شود؟ چطور ممکن است حتی یک چهره سرشناس به جز شمسایی روی نیمکت تیم ملی دیده نشود؟ حتی اسطوره‌ای مثل علی دایی و مربی پرافتخاری مثل قلعه‌نویی در فوتبال ایران، با انتخاب یک زمان اشتباه برای پیوستن به تیم ملی، لطمه خوردند و تا امروز دیگر نتوانسته‌اند سرمربی این تیم شوند. در فوتسال نیز شمسایی در همین مسیر قدم برمی‌دارد. او خیلی زود سرمربی تیم ملی شده و اگر این فرصت را از دست بدهد، بعید است که دیگر چنین شانس بزرگی برایش اتفاق بیفتد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • غلام IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    در اینکه جوانگرایی انجام نشده شکی نیست اما ما با همین تیم هم داشتیم با قدرت قهرمان می‌شدیم البته تو بازی با ژاپن بدشانسی آوردیم اشتباهات فردی که حتی بازیکن با تجربه هم دچار اشباه شدند وگل به خودی زدند اما احساس من اینه چه تو فوتبال و چه فوتسال باشگاه ها جوانگرایی نمی‌کنند و نتیجه گرا هستند و در همچین لیگی بازیکن جوان ساخته نمیشه و این وضعیت به علت نبود لیگ وتیم پایه در فوتسال به مراتب بدتر هست
  • ایرج IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    نمی دانم که نویسنده این متن چه کسی بوده که تصور می کرده بیشتر از شمسایی از فوتسال سر در می آورد !
  • جلال IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    شمسایی برای تیم ایران کارشاقی انجام نداده چون کاری بلد نیست فقط بازیکن تیم ملی ایران بوده و بس پس بهتر است زودتر از سر این بی علم خلاص شوید چه خوب هرچه زودتر برود بهتر است تیم فوتسال را هم مثل تیم ملی فوتبال بدبخت نکنید!
  • امیرحسین IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    هر کی به جای شمسایی بود یا اصلا تیم بدون مربی بود ایران قهرمان شد هیچی از مربی گری شمسایی نمیفهمه
  • حسین شاکری بوشهری IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    شمسایی دائم می خواهدخودرامتواضع نشان دهد.امامن از قول سیدجمال الدین اسدآبادی خطاب به او می گویم:" افراط در فروتنی نشانه ی ادعاست " !
  • Farid US ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    In agha nabayad sar moraby mishoed zood boud barash bayad beravad, teame iran bayad kheily rahat Japan ra mibord na inke bebazad, jayeh in agha dar teame meli aslan nist
  • ابراهیمی IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    نویسنده مقاله خودش را خیلی قبول داره و دیگران را هیچی
  • حسین IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    هزارنکته باریکتر زمو اینجاست نه هرکه سربتراشد قلندری داند، ضعیف ترین تیم ژاپن رو نتونست ببره ودرمقابل بقیه هم به مشکل برخورد یعنی واقعا شایسته سالاری واسه تعیین سرمربی لحاظ شده؟ قطعا نه
  • محمدبحری IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    آقای شمسائی شاید درزمان خود بازیکن خوبی بوده باشدولی دانش سرمربیگری رانداشت،چون ژاپن خیلی ضعیف بود،وباشانس به فینال رسید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی