نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
۳۳ |
۵
باشگاه استقلال به جعل سند متهم شد
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مشاور حقوقی سازمان لیگ می‌گوید که باشگاه استقلال بابت تبلیغات محیطی، ۷۰ میلیارد بدهکار است.

حسین آل اسحاق مشاور حقوقی سازمان لیگ فوتبال با حضور در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر، مدعی شد که تضامین باشگاه استقلال در فصل قبل و برای در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی، جعلی از آب در آمده است.

آل اسحاق در این گفتگو اعلام کرد: سازمان لیگ به عنوان نماینده باشگاه‌ها، کسب درآمد می‌کند و آن را به ترتیبی که آیین نامه مشخص کرده، بین باشگاه‌ها تقسیم می‌کند. یک کمیته اقتصادی تشکیل شد و آرام آرام این درآمدها را کسب کرد و پس از گذشت مدتی، این درآمدها رشد قابل توجهی پیدا کرد و ساختار درستی پیدا کرد.

او ادامه داد: سال گذشته، باشگاه استقلال پیشنهادی را ارائه کرد و گفت خودمان قصد داریم به صورت مستقل تبلیغات محیطی را در دست بگیریم. سازمان لیگ مخالفت کرد. جلسه ای را با مدیران عامل باشگاه‌های مختلف تشکیل دادند و همه نظراتشان را اعلام کردند. سازمان لیگ به چند دلیل مخالف این کار بود.

وی اظهار داشت: اول اینکه در بازار تبلیغات محیطی التهاب ایجاد می‌شود. به هر حال باشگاه‌هایی هستند که درآمد کمتری هستند. در تعیین قیمت دچار مشکل می‌شدیم. ممکن بود باشگاهی به قیمت ارزانتری بفروشد و باشگاه دیگری به قیمت بالاتری. این باعث می‌شد که در تعیین قیمت دچار مشکل شویم و نمی‌توانیم تعرفه مشخصی داشته باشیم.

او خاطرنشان کرد: نکته بعدی این است که باشگاه‌های ما صاحب تشکیلات نیستم. ما برای اجرای تبلیغات، به پرسپکتیو، بنرها، نصب LED و... نیاز داریم که اینها به یک مجری نیاز دارد. ما دلایلمان را گفتیم. مدیران عامل باشگاه‌ها، همگی با این تصمیم مخالفت کردند. منتهی به دلیل فشاری که باشگاه استقلال آورد و از حمایت وزیر هم استفاده کردند، اجرای تبلیغات محیطی به آنها واگذار شد.

مشاور حقوقی سازمان لیگ فوتبال گفت: طبق صورت جلسه ای، مقرر شد که باشگاه استقلال خودش این کار را انجام دهد. آنها رقم‌های نجومی را در جلسه تعیین کردند که ما چند صد میلیارد درآمد خواهیم داشت و به طبع آن، به هر باشگاه چقدر درآمد خواهد رسید. سایر باشگاه‌ها بررسی‌های سازمان لیگ را پذیرفتند و با این کار مخالفت کردند.

وی همچنین اضافه کرد: قرار شد فقط باشگاه استقلال این کار را انجام دهد. قراردادها تنظیم و برای آنها ارسال شد. طبق دستورالعمل‌های سازمان لیگ باید تضامین لازم را می‌گرفتیم. اعلام کردند که چون ما یک باشگاه دولتی هستیم، نمی‌توانیم تضمین دهیم. در نتیجه مدیرکل حقوقی وزارت ورزش راهکار داد که از طریق یک کارگزار، نماینده استقلال معرفی شود.

آل اسحاق همچنین در ادامه گفت: کارگزار آنها قراردادی را امضا کرد منتهی به این شرط که باشگاه استقلال این قرارداد را تضمین کند که با مهر و امضای خود باشگاه اینگونه نیز شد. قرارداد امضا شد و تضامین ملکی را نیز دادند. قرار شد بعد از اولین مسابقه، مبلغی را پرداخت کنند. متأسفانه اولین مرحله را که واریز کردند، سایر مراحل پرداخت نشد. سپس ما به سراغ تضامین آنها رفتیم و فهمیدیم دچار اشکال بوده و جعلی است. ما با باشگاه استقلال وارد مذاکره شدیم که هم پرداختی‌ها انجام نشده و هم تضامین دچار مشکل است. متأسفانه دوباره تحت تأثیر فشارها و ورود وزیر ورزش، جلسات متعددی را برگزار کردند که این مبلغ را پرداخت می‌کنیم و بازی را تا پایان فصل ادامه دهند.

وی گفت: در انتهای فصل دوباره مدیران جمع شدند و صورت جلسه را تشکیل دادیم که این سهم باشگاه‌هاست و باید پرداخت شود. دوباره جلسه ای را در حضور وزیر ورزش برگزار کردند و در آنجا نیز صورت جلسه ای تهیه شد که قرارداد را امسال نیز به استقلال داده شود و طلب‌ها مشخص شود تا آقای پولادگر ظرف یک هفته و به عنوان داور، تعیین کند میزان بدهی‌ها چقدر است. قرار بر این شد که باشگاه استقلال آن مبالغ را به حساب سازمان لیگ واریز کند و قرارداد جاری شود. دوباره قرارداد که بسته شد، متأسفانه باشگاه استقلال هیچ تضمینی نداده و یک ریال هم پرداخت نکرده است.

مشاور حقوقی سازمان لیگ فوتبال در پایان صحبت‌هایش را اینگونه تکمیل کرد: ما یک برآوردی داریم و سازمان لیگ این فعالیت را دنبال کرده و رقم‌های بسیار متناوبی را نسبت به گذشته کسب کرده و تصویری از میزان درآمد را داریم. ضمن اینکه قراردادی که امضا شده، مشارکت با ما نبوده که در سود و زیان شریک شویم. آنها گفتند بابت در اختیار قرار گرفتن فضای تبلیغاتی برای فضای خانگی، در هر بازی مبلغی را ظرف مدت خاصی پرداخت خواهند کرد که متأسفانه تا این تاریخ مبلغی را پرداخت نکرده اند. رقمی که در ۲ قرارداد تعهد شده داریم، تا پایان فصل جاری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان است که با خسارات تأخیری، عدد قابل توجهی خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۰
  • زنده باد بابا. IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    حمایت های وزیر!تضامین جعلی !چه واژه های اشنایی!!!قهرمانی بعداز یک دهه با پاپا حمید.خخخ خخخ الان اگه دیگه دادستان وارد نشه پس کی و کجا میخواد واردبشه.خخخ خخخ
    • بازیهای نخ نما .. IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      همون همیشگی .. استقلال بخاطر عدم رعایت حق و عدالت در داوری بازیهایش به فدراسیون و کمیته داوران اعتراض میکنه اما چون حرفش حق است و جوابی برایش نیست از راههای دیگر وارد میشوند درست مثل فصول پیش و باز هم مثل قبل باز برنده تاج کبیر آسیاست
    • علی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      تورو خدا این چرت و پرت هارو به هم نباف لنگی چون بیشتر قهرمانی های پوشالی و اسنپی خودتون با بابا مسعود و مامان اذر رو زیر سوال میبرین در ضمن ببین این تبلیغات چقدر از دهان حضرات انداخته که به عناوین مختلف میخوان دوباره تبلیغات رو تو دست خودشون بگیرن
  • کوهمره_جروق IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    استقلال با جعل سند تشکیل شد.این تیم نافش با جعل سند و کارهای خلاف بسته شده.کسی هم نمیتونه جلوی کارهای خلاف استقلال بگیره.چون رانت و لابی قوی داره.
    • کیسه مافیایی IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      دقیقا اگه تیم کیسه جعل نکنه بایدتعجب کردیادمدرک حاج فتل بعنوان شوالیه بخیریادستارههای جعلی بخیر
  • حسین IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    اول اینکه حق تبلیغات محیطی یه باشگاه پرطرفدار با باشگاهی که طرفداران کمتری دارد طبق هر قانون و منطقی که حساب کنید بیشتره . دوم اینکه وقتی فدراسیون سر خود و خودرای بازی باشگاهی رو بدون دلیل انظباطی بدون تماشگر اجرا می کنه منطقی و قانونی نیست ضررش فقط متوجه یک باشگاه (استقلال) باشه. سوم اینکه وقتی عوامل شما در ورزشگاه بدون هماهنگی و بر خلاف توافقات انجام شده با کارگزار باشگاه استقلال اقدام به چیدمان دلخواه تبلیغات و جمع آوری تبلیغات کارگزار باشگاه استقلال می کنن منطقی وقانونی نیست ضررش متوجه یک باشگاه بشه . چهارم اینکه وقتی باشگاه استقلال برای حق پخش تلویزیونی اقدام می کنه و شما اعلام حمایت می کنید و بعد صدا وسیما تصوایر را با بستن کادر تبلیغات کارگزار باشگاه استقلال پخش می کنه و شما اجازه برگزاری و ادامه بازی رو می دین و بازی رو متوقف نمی کنید تا عملا حمایتی کنید دور از انصاف ، شرف ، قانون و منطقه که شما تمام خسارت وارده از این اقدام عصر حجر رو از باشگاه استقلال طلب کنین و در اصل در جنگی که به نفع شما و فوتبال بوده فقط از جیب هواداران یک باشگاه هزینه شود.
  • {…….} AM ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    مگر کسی جرات اعتراض به این تیم حکومتی و منفور داشته باشه
    • عادل IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      از بازی در شهرهای تبریز و اصفهان و اهواز معلومه کدوم تیم منفوره
  • محسن IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    شما اگر درآمد قابل توجه از تبلیغات داشتید که کسی دنبال گرفتن حق تبلیغات محیطی نبود. احتمالا تنها عایدی های زیر میزی قابل توجه بوده اند. خودتان راهکار گذاشتید که یک کارگزار بیاید تضمین بدهد. جعلی بودن احتمالی اون تضامین اولا به استقلال ارتباطی نداره ثانیا کلاهت رو بذار بالاتر که تضامین جعلی دادند و شما بعنوان مشاور حقوقی در ابتدا اصالت تضامین رو چک نکردی
  • ایمان IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    70 میلیارد با تاخیرات که نه،. 7 میلیارد هم نه،. 700 میلیون و 70 میلیون هم نه. اگر تونستید 7 میلیون هم از این تیم حکومتی بگیرید من جلوی شما تعظیم می کنم. شما مواظب باشید این تیم حکومتی شما را مجدد تلکه نکنه و پول زور ازتون نگیرد. چقدر خوش خیال هستید که می تونید از این تیم ریالی پول بگیرید.
  • ایمان IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    70 میلیارد با تاخیرات که نه،. 7 میلیارد هم نه،. 700 میلیون و 70 میلیون هم نه. اگر تونستید 7 میلیون هم از این تیم حکومتی بگیرید من جلوی شما تعظیم می کنم. شما مواظب باشید این تیم حکومتی شما را مجدد تلکه نکنه و پول زور ازتون نگیرد. چقدر خوش خیال هستید که می تونید از این تیم ریالی پول بگیرید.
  • عیسی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    هرجانام کیسه است پای وزیری درمیان است
  • ساوالان IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    فقط یک جمله ....ورود وزیر ورزش و حل مشکل !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! استقلال کلی پول به جیب زد و 70 میلیارد فدراسیون را خورد. انوقت از یک موسسه برای پرسپولیس وام گرفتند تا طلب کالدرون را بدهند. و دهان طرفداران پرسپولیس را ببندند. که پرسپولیس از کجا ها پول گرفته. تازه استقلال امسال می گوید طلب استرا شاه را مثل پرسپولیس باید بدهیم... وقتی می گویند استقلال تیم حکومتی هست . برای همین موارد هست!!!!!!!!!!! چند سال بابا بابا می گویند بخاطر همین کار ها ست..
  • mahdi IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    سناریوی جدید مافیای سرخ و جعلپولیس ها جهت به حاشیه کشاندن رقبا
  • حسن DE ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    مشخصه برنامه چیه همین روزا با به حاشیه راندن استقلال دنبال صاف کردن جاده قهرمانی سوگلی حکومت جعلپولیس هستید انشالله مثل همیشه خدا یار استقلال و طرفدارانش خواهد بود
    • Ali IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      آخه بنده خدا کسی که کار اقتصادی می کند که نمیاد به نفع یک تیم کار و فعالیت کنه که مثلا تو مدعی هستی که پرسپولیس هست آن فرد و یا افراد مجری تبلیغات محیطی به تنها چیزی که فکر نمی کنند سود بردن یک تیم است حال هر تیمی می خواد باشه ،اما در مقابل به دو مورد مهم فکر می کنند اول آبروی خودشان که مثلا یکی که ازهیچ جا و هچ چیز و مهمتر از آن از خدا هم خبرنداردنیاید و بگوید زیر میزی می گیرند که اگر اجرای تبلیغات بوسیله همان یک نفر بود حرف تو را بعضی میگویم بعضی قبول می کردند اما وقتی یک عده چند نفری از کارشناس و کاردان و کارگر و مجری و به تبع آن چند نفر هم ناظر از طرف دادگستری به عنوان وکیل و ناظر ویژه ی مجمع حسابداران و چندین و چند نفر دیگر با وظیفه های گوناگون هستن،حال آن فردی که می خواهد زیر میزی بدهد اگر چند برابر کل قرارداد را نیز بدهد و خرج کند نمی تواند رضایت همگان را برای خواسته اش جلب کند و دوم هم سود بردن همه ی تیم ها ::چون اگر همه ی تیم ها طبق قراردادی که امضا کرده اند سود نبرند آنوقت علاوه بر یکی مانند تو تمامی یاشگاهها هم طلبکار و یقه گیر آن فرد و افراد فعالیت کننده در موضوع می شوند.
    • ali فشاری نشو ... IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      اینقدرها هم که فکر میکنی تیز نیستی همین فصل پیش بود که از همین سازمان لیگ از همین درآمدهای تبلیغاتی برای پرداخت بدهی تیمت به بازیکن خارجیتون جیرینگی دلار پرداختن حالا برو بیشتر مطالعه کن ببین غیر از پرسپولیس تیم دیگه ای بوده که آقایون از این کمکها بهشون کرده باشن و سود برده باشن !!؟ سود توی خیلی چیزهاست شما فقط یکیش رو متوجه شدی !
    • حرف حرف میاره: IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
      آقای فشاری نشو پرسپولیس ۳۰ میلیارد گرفت ولی بدهیشو از محل تبلیغات محیطی داد نه مثل شما که کاشف به عمل اومده که بدهیتون ۷۰ میلیارده نه ۳۶ میلیارد. یعنی روی شما روی مرغ بیشتره.
  • علي IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    از كاج غيراز اين متصور نيستيم ...................
  • پدرام CA ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    این سجادی و پولادگر برای منهدم کردن ورزش آلمان هم کافیند ورزش ایران که جای خود. اقای سجادی خودش به اندازه کافی ناکار امد نبوده رفته یکی آس تر از خودش رو هم پیداا کرده گذاشته برای ورزش قهرمانی! آخه نه که تو تکواندو کولاک کرده بود این اواخر بهش گفته بیا همون کارهایی که برای تکواندو کردی برای همه ورزشها بکن که کلا خیال همه راحت شه. هر جا هم زور پولاد گر نرسه خود وزیر با بیل الکتریکی وارد میشه....
  • سود IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    استقلال تیم اقایانی است که همه شون فقط لابی وحق مردم را پایمال میکنن شده وفقط وفقط با آقایان بالایی ورانت کار ش را جلو میبره با امید ایرانی پاک ان شاالله این افراد نالایق که باعث میشن فکر مردم نسبت به بقیه دولت وملت خراب شود از کاربرکنارشوند
  • یه بنده خدا: IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    براساس قانون ۲۰ درصد از سهم درآمد تبلیغات دور زمین و حق پخش تلویزیونی متعلق به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و ۸۰ درصد مابقی سهم باشگاههاست. به عبارت دقیقتر سهم باشگاهها ۸۰ درصد، فدراسیون فوتبال ۱۰ درصد، هیئت‌های فوتبال ۵ درصد و سازمان لیگ ۵ درصد از تبلیغات محیطی است  اما وقتی باشگاهها خواستار در اختیار گرفتن حق تبلیغات محیطی شدن صادق درودگر سهم این سازمان رو به یکباره افزایش داد و ۲۵ درصد اعلام کرد و یکدفعه حساب خودشو از فدراسیون جدا نمود. حالا سازمان لیگ گیر یه آدم زرنگتر از خودش افتاده و گوشتو داده دست گربه‌ای بی‌چشم و رو به نام سردار آجرلو که قضیه سهم‌خواهیشو همه میدونن. البته استقلال کار درستی کرده که تبلیغات محیطی رو خودش دستش گرفته ولی خدایی باید حساب پس بده و قلدری نکنه چون همونطور که گداوسیما جلوی پخش آگهی‌هاشو گرفت بازم میتونن آچمزشون کنن.
  • 6 IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    كيسه است ديگر...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی