نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پیش‌بازی رئال‌مادرید - بارسلونا (ال‌کلاسیکو)
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در نخستین ال‌کلاسیکوی فصل جدید که حدود یک ماه قبل از جام‌جهانی ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد، امشب رئال‌مادرید در سانتیاگو برنابئو میزبان بارسلونا خواهد بود.

امروز از ساعت ۱۷:۴۵ حساس‌ترین بازی هفته فوتبال اروپا برگزار خواهد شد. همه چشم‌ها به دیدار هفته نهم لالیگای اسپانیا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو خواهد بود، جایی که ال‌کلاسیکوی رفت این فصل بین رئال‌مادرید و بارسلونا در پایتخت اسپانیا برگزار خواهد شد.

رئال‌مادرید؛ رقبای سمج

در مادرید به کارلو آنچلوتی اعتماد زیادی دارند، مردی که همیشه گره را برای کهکشانی‌ها باز می‌کند. رئال‌مادرید در فصل جدید هم بدون توقف پیش می‌رود، اما تفاوت این فصل با فصل گذشته این است که رقبا خودشان، خودشان را از میدان به در نکرده‌اند و برای کنار زدن آن‌ها باید تلاش بیشتری کرد. رئالی‌ها با یک تساوی صدر را به بارسلونا تقدیم کردند و حالا در ال‌کلاسیکوی خانگی باید برای به زیر کشیدن آن‌ها تلاش کنند. برخلاف بارسا، رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان گروه ساده‌تری داشت و صعودش را هم مسجل کرده. اگرچه رئال تیمی نبوده که بازی‌ها را پرگل ببرد و قدرتش را به رخ بکشد، ولی هرطور که بوده تلاش کرده ۳ امتیازها را بگیرد. تنها توقف‌شان در لالیگا در حالی رخ داد که کریم بنزما پنالتی‌اش را هدر داد، ستاره باتجربه‌ای که حالا در تیم رقیب هم ستاره دیگری را برای مبارزه بر سر آقای‌گلی می‌بند. با تمام این تفاسیر، رئال یک انگیزه خاص هم در اولین ال‌کلاسیکوی این فصل دارد؛ تلافی شکست سنگین و عجیب ۴-۰ در آخرین دیدار لالیگایی.

بارسلونا؛ استرس بدموقع

همه‌چیز خیلی خوب پیش می‌رفت تا این که ضعف‌های بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا به چشم آمد. ژاوی هنوز نتوانسته تیم کاملی برای بارسا بسازد و البته نباید فراموش کرد که با مصدومیت مدافعان وارد دردسر شده است. در واقع دفاعی که ساخته بود فعلاً به هم ریخته و دیگر روی بازیکنی مثل جرارد پیکه هم نمی‌شود حساب کرد. حالا در بدترین موقع و در آستانه ال‌کلاسیکو مقابل اینتر ناکام شده‌اند و احتمالاً برای دومین فصل متوالی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا کنار خواهند رفت. بارسا در لالیگا فقط یک گل دریافت کرده، اما در لیگ قهرمانان با ۷ گل خورده نشان داد که آن یک گل خورده کمی هم گول‌زننده است. ولی نکته خوب این که ژاوی در بازی برگشت فصل پیش نشان داد در ال‌کلاسیک عطش تهاجمی بازی کردن و گل زدن دارد و محتاط نیست. درست تیمش مثل تیمی بازی می‌کند که در زمان بازی خودش همیشه مقابل رئال‌مادرید موفق بود. ژاوی مأموریت دارد استرس را از هواداران بارسا دور کند و صدر جدول را نگه دارد.

آخرین بازی
بیستم مارس ۲۰۲۲ در ال‌کلاسیکویی که در سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شد نتیجه‌ای غیرمنتظره و عجیب رقم خورد. بارسلونا آن بازی را با ۴ گل که اوبامیانگ (۲ مرتبه)، آرائوخو و تورس به ثمر رساندند، برد.

آمار بازی
۲۸۳) در تاریخ، ال‌کلاسیکو ۲۸۳ مرتبه به صورت رسمی و غیررسمی برگزار شده، که رئال‌مادرید ۱۰۴ برد داشته، بارسلونا در ۱۱۷ بازی پیروز شده و در ۶۲ بازی هم نتیجه نهایی مساوی بوده است. اولین ال‌کلاسیکو سال ۱۹۰۲ برگزار شد؛ یعنی این بازی ۱۲۰ سال قدمت دارد.
۲۴۹) در ۲۴۹ ال‌کلاسیکوی رسمی، رئال‌مادرید ۱۰۰ پیروزی کسب کرده، بارسلونا ۹۷ بازی را برده و ۵۲ بازی هم با تقسیم امتیازات خاتمه یافته است.
۱۸۴) در تاریخ لالیگای اسپانیا، رئال‌مادرید در پیروزی‌های ال‌کلاسیکو ۷۶-۷۳ از بارسلونا پیش است. ۳۵ بازی هم مساوی شده است.
۴) رئال‌مادرید در حالی در دیدار برگشت فصل گذشته لالیگا ۴ گل از بارسلونا خورد که در ۴ بازی قبلی آن پیروز شده بود.
۰) نه تنها در لالیگا، بلکه در لیگ قهرمانان اروپا هم رئال‌مادرید این فصل هنوز در سانتیاگو برنابئو شکست نخورده است. نکته جالب این که فصل قبل هم یک باخت خانگی داشتند که همان شکست سنگین ۴-۰ مقابل بارسا بود.
۱۰۰) بارسلونا رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی در دیدارهای خارج‌ازخانه این فصل لالیگا را داشته. بارسا هر ۴ بازی‌اش را بیرون از نوکمپ برده.
۵) آخرین مرتبه‌ای که بارسلونا ۲ ال‌کلاسیکوی متوالی را در سانتیاگو برنابئو برد، حدود ۵ سال می‌گذرد. سال ۲۰۱۷ در دیدارهای برگشت فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ و دیدار رفت فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ بارسا رقیب دیرینه‌ای را در خانه‌اش شکست داد.
۱) خط دفاعی بارسلونا در لالیگای این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته؛ این تیم فقط یک گل دریافت کرده و در ۷ دیدار کلین‌شیت کرده است. البته در لیگ قهرمانان در ۳ بازی ۷ گل خورده‌اند!
۲۶) لیونل مسی با ۲۶ گل زده برترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو است. بین بازیکنان فعلی دو تیم، کریم بنزما با ۱۱ گل از برترین گلزنان ال‌کلاسیکو است و در رده نهم جای گرفته.
۴۵) دو ستاره فعلی پاری‌سن‌ژرمن یعنی لیونل مسی و سرخیو راموس که پیش از این کاپیتان بارسا و رئال بوده‌اند با ۴۵ بازی باسابقه‌ترین بازیکنان ال‌کلاسیکو هستند. بوسکتس با ۴۳ بازی این فرصت را دارد که همین فصل به آن‌ها برسد. جرارد پیکه در ۴۰ بازی به میدان رفته و کریم بنزما در ۳۸ ال‌کلاسیکو مقابل بارسا بازی کرده.
۶) روبرت لواندوفسکی آمار گلزنی خوبی مقابل رئال‌مادرید داشته. ستاره پیشین دورتموند و بایرن‌مونیخ و فعلی بارسلونا، با پیراهن دو تیم آلمانی در ۸ بازی ۶ گل به رئال زده.
۱۴) کارلو آنچلوتی سرمربی باسابقه رئال‌مادرید مقابل بارسلونا ۱۴ مرتبه قرار گرفته که ۵ برد، ۳ تساوی و ۶ شکست حاصل کارش بوده.

مصدومان و محرومان
تیبو کورتوا و دنی سبایوس ال‌کلاسیکو را از دست داده‌اند. آنتونیو رودیگر هم که صورتش آسیب دیده مشخص نیست بتواند رئال‌مادرید را در این دیدار حساس همراهی کند. بارسلونا هم ژول کونده، ممفیس دپای، هکتور بیرین، رونالد آرائوخو و آندریاس کریستنسن را در اختیار نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید:
لونین، کارواخال، میلیتائو، آلابا، مندی، کروس، شوامنی، مودریچ، والورده، وینیسیوس و بنزما
بارسلونا: تراشتگن، روبرتو، پیکه، گارسیا، بالده، گاوی، بوسکتس، پدری، فاتی، دمبله و لواندوفسکی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی