نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
 جدیدترین غایبان سرشناس جام جهانی ۲۰۲۲ قطر/ هیولای مصدومیت همچنانی قربانی می‌گیرد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

امسال احتمال مصدومیت بازیکنان تا روزهای آخر قبل از شروع جام قطر ۲۰۲۲ نیز وجود دارد.

کابوس از دست دادن جام جهانی همواره برای ستارگان فوتبال جهان وجود دارد. امسال هم با توجه به  اینکه بازیهای جام جهانی در میانه فصل فوتبالی انجام می‌شود احتمال مصدومیت بازیکنان تا روزهای آخر قبل از شروع جام قطر ۲۰۲۲ نیز وجود دارد.

در این اوضاع هر روز خبرهای جدیدی در مورد مصدوم شدن و از دست رفتن جام جهانی برای بازیکنان تیمهای حاضر در جام جهانی شنیده می‌شود. انگولو کانته و دیوگو ژوتا دو مورد جدید و سرشناس این فهرست هستند.

در روزهای گذشته روزنامه اکیپ مدعی شده بود به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد انگولو کانته، ستاره چلسی و تیم ملی فرانسه، با مصدومیتی جدی مواجه شده و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست خواهد داد. روز سه شنبه باشگاه چلسی با صدور بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که این ستاره فرانسوی تحت عمل جراحی قرار گرفته است و دست‌کم تا چهار ماه دیگر قادر به حضور در میادین نیست. به این ترتیب او نه تنها جام جهانی قطر را از دست داده بلکه باشگاه چلسی را هم با مشکلی بزرگ مواجه کرده است.    

کانته در اواسط ماه آگوست آسیب دیده و در حال ریکاوری و بازگشت به اوج آمادگی بود که در هفته دوم این فصل در جریان تساوی ۲-۲ چلسی مقابل تاتنهام در دوران توماس توخل، بار دیگر آسیب دید. در بیانیه باشگاه چلسی چنین آمده است: «انگولو کانته به دلیل مصدومیت همسترینگ تحت عمل جراحی قرار گرفت. این عمل جراحی با موفقیت به پایان رسید و انتظار می‌رود انگولو تا چهار ماه قادر به حضور در میادین نباشد.

درحالی‌که نزدیک به یک ماه به شروع جام جهانی باقی مانده است دیدیه دشان حالا دیگر قطعا می‌داند که باید انگولو کانته را فراموش کند. اما گراهام پاتر دیگر مربی‌ای است که از این خبر نگران خواهد شد. او در پایان جام جهانی هم حدود دو ماه این هافبک فرانسوی را در اختیار نخواهد داشت. دو ماهی که بعد از جام جهانی دوره‌ای بسیار حساس برای همه تیم‌های باشگاهی است.

 جدیدترین غایبان جام جهانی/ هیولای مصدومیت همچنانی قربانی می‌گیرد

از سوی دیگر دیوگو ژوتا مهاجم پرتغالی لیورپول نیز به دلیل مصدومیت در دیدار با منچسترسیتی حضور در جام جهانی را از دست داد.

ژوتادر دیدار یک‌شنبه مقابل منچسترسیتی یکی از پاهایش آسیب دید و علاوه بر باشگاه ، خودش هم اعلام کرد که به جام جهانی نخواهد رسید.  به این ترتیب او دیدارهای آتی لیورپول را در لیگ برتر از دست داد و نمی‌تواند در جام جهانی نیز به میدان برود.

بعد از مصدومیت لوئیس دیاز دیگر مهاجم لیورپول، حالا مشکلات یورگن کلوپ درخط حمله نیز بیشتر از قبل شده است. ژوتا با ۲۹ بازی ملی و ۱۰ گل زده یکی از خوب‌های تیم ملی فوتبال پرتغال بود و غیبت او در جام جهانی محسوس خواهد بود. پرتغالی ها در جام جهانی با تیم‌های ملی فوتبال غنا، کره جنوبی و اروگوئه هم‌گروه هستند.

ژوتا در واکنش به مصدومیت خود گفت: «بعد از یک شب خوب در آنفیلد، شب من به بدترین شکل به پایان رسید. در آخرین لحظه یکی از رویاهای من از بین رفت و مصدوم شدم و فهمیدم که نمی‌توانم در جام جهانی برای تیم ملی فوتبال کشورم بازی کنم. حالا من هم به جمع هواداران تیم ملی پرتغال اضافه شدم و برای دوستانم آرزوی موفقیت در جام جهانی را دارم.»

این در حالی است که هفته گذشته مشخص شد  پدرو نتو دیگر بازیکن  پرتغالی نیز باید تحت عمل جراحی قرار گیرد و جام جهانی ۲۰۲۲ را از دست داد. پدرو در دیدار مقابل وستهام از ناحیه مچ پا آسیب دید. پس از بررسی بیش‌تر و نظر متخصص، قرار است او به‌زودی تحت عمل جراحی قرار گیرد. این به این معنی است که او برای جام جهانی آماده نخواهد بود و حضور در این رقابت‌ها را از دست داد. بازیکنان دیگری مثل پائولو دیبالا، ریچارلیسون و ... هم هستند که هنوز وضعیتشان برای حضور در جام جهانی مشخص نیست اما تا کنون غیبت قطعی دو بازیکن یعنی واینالدوم و ریس جیمز اعلام شده است.

دیگر مصدومان سرشناس

جورجینیو واینالدام (هلند): هافبک هلندی به دلیل شکستگی استخوان ساق پای راست که در اواسط آگوست در جریان تمرین با رم متحمل شد، نمی‌تواند در جام جهانی حضور داشته باشد.

ریس جیمز (انگلیس): مدافع راست چلسی در دیدار مقابل میلان برای لیگ قهرمانان اروپا دچار کشیدگی رباط شد، چیزی که او را دو ماه از زمین مسابقه دور خواهد کرد و به این ترتیب او نیز جام جهانی را از دست داد.

 جدیدترین غایبان جام جهانی/ هیولای مصدومیت همچنانی قربانی می‌گیرد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی