استقلال هم فصل گذشته با بردهای اقتصادی قهرمان شد/ تا زمانی که پرسپولیس می‌برد و صدرنشین است، خیلی نمی‌توان انتقاد کرد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

عباس آقایی هافبک اسبق پرسپولیس می‌گوید: اینکه تیمی در پایان فصل قهرمان می‌شود که کمتر گل بخورد و این موضوع خیلی دریارگیری ابتدای فصل پرسپولیس تأثیر داشت.

عباس آقایی‌هافبک اسبق پرسپولیس معتقد است خیلی نمی‌توان به نتایج اخیر و پیروزی‌های یک برصفر این تیم انتقاد کرد. آقایی با بیان این جمله گفت: پرسپولیس در انزلی بازی سختی را برد و به ۳ امتیاز مهم این دیدار رسید. اینکه پرسپولیس با اختلاف تنها یک گل به برتری رسید شاید انتقاداتی را به همراه داشت درحالی که به نظر من مهم تر از هرچیزی برتری و کسب ۳ امتیاز پرسپولیس بود.

وی ادامه داد: چند هفته ای است که صحبت از بردهای اقتصادی می‌شود درحالی که فصل گذشته هم تیم استقلال با بردهای اقتصادی به قهرمانی رسید. استقلال فصل گذشته استراتژی درستی را در پیش گرفت و سعی کرد کم گل بخورد و البته این سازماندهی دفاعی مناسب طبعا با گل‌های زده کمتری هم همراه بود. با این وجود استقلال سه هفته زودتر از پایان لیگ قهرمان شد و این نشان دهنده تاکتیک و استراتژی درست آنها بود. پرسپولیس اما فصل گذشته شرایط خاصی داشت و خیلی‌ها به تعداد گل‌های خورده این تیم انتقاد داشتند که البته درست هم بود.

هافبک سابق پرسپولیس افزود: برهمین اساس یحیی گل محمدی نیز برای فصل جدید استراتژی خودش را همان طور که قبلا هم گفته بود تغییر داد. اینکه تیمی در پایان فصل قهرمان می‌شود که کمتر گل بخورد و این موضوع خیلی دریارگیری ابتدای فصل پرسپولیس تأثیر داشت. تقریبا می‌توان گفت دروازه و خط دفاع پرسپولیس کاملا دگرگون شد و حالا می‌بینیم این تیم در ۱۰ بازی فقط ۳ گل خورده است که آمار قابل قبولی است. حالا که پرسپولیس کم گل می‌خورد بحث از بردهای اقتصادی می‌کنند. البته پرسپولیس و تیم‌های بزرگ همواره چنین شرایطی دارند و توقع این است که بهتر و زیباتر بازی کنند.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: مطمئن باشید پرسپولیس در ادامه فصل از لحاظ تهاجمی هم سروشکل خواهد گرفت. یک مقدار باید این تیم در صدرجدول به آرامش برسد و بعد این اتفاق هم خواهد افتاد. تصور من این است که یحیی گل محمدی برنامه ریزی کرده است که ابتدا کم گل بخورد و به صدرجدول برسد و بعد دنبال بالا بردن آمار گل‌های زده اش باشد. این تیم پتانسیل لازم را برای رسیدن به این مهم نیز دارد اما اولویت همانا صدرنشینی و انشالله قهرمانی این تیم است.

آقایی در خصوص بازی پرسپولیس مقابل ملوان نیز گفت: بازی به قول معروف دو نیمه متفاوت داشت. نیمه اول شاهد بازی خوبی نبودیم اما در نیمه دوم پرسپولیس بهتر بازی کرد و مزد تلاش خودش را نیز گرفت. البته فراموش نباید کرد بازی در انزلی واقعا سخت و دشوار است هرچند اگر تماشاگر هم نداشته باشد باز آسان نیست. تیم حریف حسابی انگیزه داشت و می‌خواست در خانه ببرد یا حداقل بازی را مساوی کند اما من فکر می‌کنم ملوان اسیر تجربه بیشتر بازیکنان پرسپولیس شد. درمجموع ملوان انزلی هم با توجه به بضاعتش نمایش قابل قبولی ارائه داد.

بازیکن سابق پرسپولیس ضمن اشاره به حواشی داوری این دیدار تأکید کرد: دوست خوبم مازیار زارع فصل گذشته خیلی زحمت کشید و تیمش را با اقتدار به لیگ برتر آورد. سال‌ها بود که ملوان انزلی در لیگ دسته اول بود و نمی‌توانست به لیگ برتر برسد اما مازیار زارع و پژمان نوری دست به دست هم دادند و با حمایت دوستان خود و مسئولان این تیم را لیگ برتری کردند. من شنیدم امسال بودجه آنها خیلی کم و خیلی پایین بود و شاید برهمین اساس مازیار زارع نتوانست تیم مورد نظرش برای لیگ برتر را ببندد. برهمین اساس یک مقدار او تحت فشار است و شاید کسی به این مسائل و مشکلات تیم خوب و ریشه دار ملوان توجهی نکرده باشد. امیدوارم مسئولان شهر انزلی و استان گیلان به داد تنها نماینده استان خود در لیگ برتر برسند. تیمی‌که غفورجهانی‌ها، مرحوم سیروس قایقران‌ها، محمد احمدزاده‌ها، پژمان نوری‌ها، مازیار زارع‌ها ... و همین الان سعید عزت اللهی و صادق محرمی را تحویل تیم ملی ایران داده نباید به مشکلات شدید مالی و کمبود بودجه روبرو باشد. به نظر من عمده دلیل عصبانیت مازیار زارع هم همین کمبودها و مشکلات بوده باشد. ضمن آن که من نظرات کارشناسان داوری را هم که می‌دیدم هیچ یک برخورد مهاجم ملوان با علیرضا بیرانوند را خطای پنالتی تشخیص ندادند.

عباس آقایی در پایان گفت: بازی بعدی پرسپولیس مقابل مس کرمان هم شاید روی کاغذ آسان به نظر برسد اما به نظر من امسال هیچ تیم یا مسابقه ای آسان نیست. مس کرمان گرچه تازه این فصل به لیگ برتر آمده اما اصلا تیم از پیش بازنده ای نیست و نباید آنها را دست کم گرفت. از طرفی این دیدار بسیار مهم است و پرسپولیس باید با برد و صدرنشینی به استقبال تعطیلات لیگ برتر برود و امیدوارم همین اتفاق نیز برای یحیی گل محمدی و شاگردانش رُخ دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • نصیر IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    تفکر خطرناکی که به فوتبال ما آسیب میرساند مربیان برای حفظ خودشان تیم را برای نباختن به زمین میفرستتد نه بردن این درسته که تیم گل نخورد اما معنایش فقط نباختن است مربیان حاضرند همه بازیهایشان مساوی شود حتی اگر بجایی هم نرسند مربیانی که می بازند مورد هجمه هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی