نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
در اوکلند مطرح شد؛ دستور العمل فیفا برای جلوگیری از روابط غیراخلاقی در آکادمی باشگاه‌ها 
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در اجلاس فیفا در اوکلند تصمیم تازه‌ای در مورد آکادمی باشگاه‌ها گرفته شد.

 والدین بازیکنان در برخی از باشگاه‌های جهان از تعرض جنسی  در آکادمی‌ها خبر داده اند و گلایه‌ها و اعتراضاتی در این باره مطرح کرده اند و شکایت‌هایی در این زمینه در مراجع حقوقی به ثبت رسیده است. این گزارشات به فیفا هم ارسال شده است. در پی بروز این اتفاقات که در اجلاس فیفا به نام باشگاه‌ها و نام کشورها اشاره ای نشده است؛ فدراسیون فوتبال جهان تصمیم تازه ای در این باره اتخاذ کرده است. اینکه تعداد دوربین مدار بسته آکادمی باشگاه‌ها باید افزایش پیدا کند تا بازیکنان رده سنی پایه از خطر روابط جنسی در امان باشند.

یکی از بندهای اجلاس فیفا در اوکلند از این قرار است: «آکادمی‌های هر باشگاه نیز باید تعداد دوربین‌های مدار بسته را افزایش دهند.»

این موضوع گاهی در آکادمی باشگاه‌ها در ایران هم به کمیته اخلاق گزارش شده است که این گزارش‌ها و هم چنین تصمیمات اتخاذ شده از سوی کمیته اخلاق محرمانه بوده است.

در صورتی که آکادمی باشگاه‌ها از این تصمیم سرپیچی کنند،  مجوز حرفه ای آنها از سوی کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال تایید نخواهد شد.

به نظر می‌رسد فیفا قصد دارد در همه کشورها آموزش مربیان در رده‌های سنی پایه شفاف و روشن و هم چیز زیر نظر باشد. فیفا در اجلاس اوکلند هنوز به جزییات این تصمیم اشاره نکرده است اما به نظر می‌رسد مکان‌های عمومی در آکادمی باشگاه‌ها از جمله رختکن‌ها باید مجهز به دوربین مدار بسته شوند تا رفتار مربیان و هم چنین بازیکنان تحت نظر باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی