۱۲
درس بزرگ طارمی به یک نفر!/ بازیکنی که جلوی مهاجم ایرانی زانو زد!
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهدی طارمی باعث شد تا تیم بلژیکی یک رکورد منفی از خودش بر جا بگذارد.

مهدی طارمی با ثبت ۲‌گل و یک‌ پاس‌گل دیگر در بازی با بروخه، علاوه بر باطل‌کردن طلسم گل‌نخوردن مینیوله، دروازه‌بان بلژیکی این تیم در این فصل، به‌عنوان بهترین بازیکن هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا برگزیده شد؛ بالاتر از مسی (پاریس)، رافا سیلوا (بنفیکا) و جووانی سیمئونه (ناپولی). او با این ۲‌گل توانست به بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود.

طارمی که تازه در سن ۲۷سالگی به اروپا رفته و ۲‌سال پیش نخستین بازی‌اش را در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده بود، ظرف ۲‌سال با ثبت آمار ۷‌گل و ۴‌پاس‌گل در ۱۶‌بازی از همه بازیکنان ایرانی تاریخ این رقابت‌ها جلو زد. سردار آزمون با ۶‌گل در ۲۳بازی نفر دوم این فهرست است. علی دایی پس از طارمی و آزمون با ۳‌گل زده در رتبه دوم بهترین گلزنان ایرانی مسابقات ایستاده است.

طارمی گلزنی در لیگ قهرمانان را از نخستین حضور ثابتش در ترکیب اصلی مقابل یوونتوس آغاز کرده بود. زدن ۴‌گل در این فصل لیگ قهرمانان، طارمی را در بین بهترین گلزنان این فصل مسابقات قرار داده است. هم‌اکنون کیلیان امباپه با ۶گل، آقای گل لیگ قهرمانان است و بعد از او هالند، محمد صلاح و رابرت لواندوفسکی ۵گله هستند.

او و بازیکنان پورتو در هواپیما پس از گل‌نشدن پنالتی دقیقه‌۹۹ اتلتیکو، صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفتند.

پورتو برای سومین‌بار در لیگ قهرمانان ۳‌بازی متوالی را بدون گل خورده به پایان برد. تیم بلژیکی با اینکه ۳۹۲دقیقه دروازه‌اش را بسته نگه داشته بود و در این فصل گلی دریافت نکرده بود، به لطف طارمی یک‌ رکورد منفی را به‌خود اختصاص داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • رستم US ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    آقا اینا همش حرفه فقط سردار آزمون و الناز رکابی!
  • ناشناس IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    دمت گرم مهدی جان ، دمت گرم پسر پرسپولیسی ، من شک ندارم که مهدی طارمی در آینده بهترین بازیکن جهان میشه شک ندارم ؛ فقط کافی انرژی مثبت بدیم و تلاش کنیم همین کافی ❤️❤️❤️
    • امیر IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      پسر پرسپولیسی ؟؟؟!!!🤣 دوست من، اولا طارمی وقتی در پرسپولیس بود،با 14 گل زده و 140 گل نزده فصل رو تموم می‌کرد،بعد به لطف کیروش بزرگ رفت بیرون از ایران و مسیرش تغییر کرد والان یکی از بهترینهای ایرانه، دوما، تازمانی که ما تفکر رنگی داریم هیچ وقت پیشرفت نمی‌کنیم پس وقتی رنگیش میکنی نباید انتظار داشته باشی بقیه رنگها انرژی مثبت بدن سوما،این تیمهایی که ما ازشون طرفداری میکنیم،در آسیا حسابشون نمیکنن که برن بازی کنن! شما صحبت از جهان میکنی یه خورده تعصب رو بزار کنار شاید با واقعیت بیشتر روبرو بشی
  • پرسپولیس IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    ایول طارمی.دمش گرم.خاری درچشم هواداران کیسه کش
  • میلاد IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    سلطان مهدی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷👑👑👑👑👑
  • پوران IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    طارمی بازیکنی که نبودنش باعث میشه پورتو۴تابوخوره وبودنش باعث میشه ۴تابزنه
  • رضا IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    بهترین فوتبالیست ایران درتمامی ادوار
  • علی شیراز IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    ناموسن دمت گرم طارمی. خودت رابه جایی رسوندی که دارن درموردت نظرمیدن😘😘😘😘
  • بهروز IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    طارمی ملی پوش فوتبال ایران است و مورد علاقه همه ایران دوستان هم پرسپولیسی‌ها و هم استقلالی‌ها و سایر فوتبال دوستان
  • رضا شاهمرادی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    سلام ..زنده باد تمام غیور مردان ایران چه زن باشه چه مرد فرقی نمیکنه وهمه باهم برادر وبرابرند ...چوایران مباشد ....تن من مباد ...در این بوم بر زنده یک تن مباد ...ایران شناسنامه وهویت هر ایرانی است ...درود بر غیور مردان ایران بادرود سپاس از برنامه خوبتان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی