شیخ دیاباته
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شیخ دیاباته دوازدهمین گلزن مشترک پرسپولیس و استقلال در تاریخ لیگ برتر لقب گرفت.

در تاریخ ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس، بازیکنان مشترک زیادی به چشم می‌خورد که البته تمام این بازیکنان موفق به گلزنی برای هر ۲ تیم نشدند. بازیکنانی نظیر احمدرضا عابدزاده و حسین کنعانی‌زادگان تنها برای پرسپولیس گل زدند یا بازیکنی مثل آرمان رمضانی فقط برای استقلال گلزنی کرد. با مرور تاریخ لیگ برتر، شیخ دیاباته دوازدهمین بازیکنی است که هم برای پرسپولیس و هم برای استقلال در این مسابقات گل زده است.

دیاباته در کنار سیدصالحی و در نزدیکی انصاریان

علیرضا نیکبخت واحدی از جمله چهره‌های مشهوری است که بین دو تیم جابه‌جا شده است. این بازیکن ۲۶ گل برای پرسپولیس و ۱۴ گل برای استقلال زده و در مجموع با به ثمر رساندن ۴۰ گل برای استقلال و پرسپولیس بین بازیکنان مشترک دو تیم در لیگ برتر رکورددار است.

یاغی خارجی پرسپولیس در تعقیب ۲ یاغی جنجالی فوتبال ایران

نفر دوم علی انصاریان است که ۲۰ گل برای پرسپولیس و ۴ گل برای استقلال به ثمر رساند و در مجموع ۲۴ گله است. مهدی سیدصالحی با ۱۲ گل برای استقلال و ۶ گل برای پرسپولیس سوم است. این بازیکن اکنون شیخ دیاباته را در کنار خود می‌بیند. شیخ در ۲ فصل حضور در استقلال ۱۷ گل زد حالا با گلی که مقابل مس کرمان برای پرسپولیس وارد دروازه حریف کرد ۱۸ گله شد. این بازیکن می‌تواند در ادامه فصل رکورد خود را بهتر کند.

یاغی خارجی پرسپولیس در تعقیب ۲ یاغی جنجالی فوتبال ایران

سایر گلزن‌های سرخابی لیگ برتر

فراز فاطمی مهاجم استقلال و پرسپولیس در ادوار نخست لیگ برتر،‌ ۱۱ گل برای استقلال و ۴ گل برای پرسپولیس زد و با مجموع ۱۵ گل در رتبه چهارم است. محمد قاضی با ۱۴ گل پشت سر فاطمی قرار دارد. این بازیکن ۱۱ گل برای استقلال و ۳ گل برای پرسپولیس زد. 

میثم بائو با ۱۱ گل، علی علیزاده با ۱۰ گل، فرزاد آشوبی با ۹ گل، هوارملا محمد و فرزاد حاتمی با ۷ گل و گادوین منشا با ۶ گل دیگر بازیکنانی هستند که هم برای استقلال و هم برای پرسپولیس در لیگ برتر گل زدند. البته این بازیکنان تنها بازیکنانی که در لیگ برتر برای هر دو تیم گل زدند. قبل از لیگ برتر بازیکنانی مانند غلامرضا فتح‌آبادی، شاهرخ بیانی، مهدی هاشمی‌نسب، مجید نامجومطلق و ... هم سابقه گلزنی برای هر ۲ باشگاه را دارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی