پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
۱ |
۴
دلیل اصرار یحیی برای جذب این ستاره مشخص شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مرتضی پورعلی گنجی مدافع ملی‌پوش یکی از خوب‌های پرسپولیس در این فصل است.

پرسپولیس در تابستان تغییرات زیادی داشت و بازیکنان زیادی جذب این تیم شدند. یکی از بازیکنانی که یحیی گل محمدی اصرار زیادی به جذبش داشت، مرتضی پورعلی گنجی بود. مرتضی که در نفت تهران هم شاگرد یحیی بود، یکی از بهترین خریدهای پرسپولیس بوده و عملکرد بسیار خوبی در این فصل داشته است. پ

مرتضی پورعلی گنجی که در تابستان امسال به پرسپولیس پیوست، از سال ۲۰۱۵ عضو تیم ملی است و از آن موقع در تمامی تورنمنت‌های ملی حاضر بود. مرتضی که قبل از آمدن کی‌روش، جایی در لیست اسکوچیچ نداشت و قرار نبود راهی اردوی اتریش شود، بعد از آمدن دوباره به تیم ملی دعوت شد تا مشخص شود، کارلوس درست مثل یحیی گل محمدی اعتقاد خاصی به مرتضی دارد.

بعد از محرومیت و مشکلاتی که در صدور آی تی سی پورعلی گنجی به وجود آمد، مرتضی نتوانست در چند بازی ابتدایی پرسپولیس را همراهی کند. با این حال بعد از برطرف شدن این مشکلات، مرتضی در همه بازی‌های پرسپولیس به صورت فیکس بازی کرد.

دلیل اصرار یحیی برای جذب این ستاره مشخص شد

یحیی که شناخت خوبی از پورعلی گنجی داشت به دنبال این بود  تا با حضور این مدافع ملی‌پوش در ترکیب قرمزها بتواند مشکلاتی که در بازیسازی از خط دفاع دارد را بر طرف کند. بازیسازی از دفاع، کاری بود که محمدحسین کنعانی‌زادگان به خوبی انجام می‌داد، او به عنوان یک مدافع که پا به توپ خوبی داشت، درصد بالایی از پاس‌هایش را به مقصد می‌رساند. او همیشه مقصدهای درستی را برای پاس دادن انتخاب می‌کرد و استاد خارج کردن تیم از فشار پرس حریف بود.

بعد از کنعانی، این روند در پرسپولیس عملا متوقف شد، و  یحیی به دنبال این بود که با جذب  مرتضی پورعلی‌گنجی، بتواند این روند را تغییر بدهد. مرتضی قبلا سابقه بازی در خط هافبک را دارد و مدافع پا به توپی به شمار می‌رود و در کنار گولسیانی زوج بسیار خوبی در پرسپولیس تشکیل دادند و این تیم در ۱۱ بازی ابتدایی لیگ فقط ۳ گل دریافت کرد.

مرتضی به غیر از تبحر در سرزنی، بازیسازی را خیلی خوب انجام می‌دهد و مدافع زیرتوپ زنی نیست. مرتضی که امید زیادی برای حضور در جام جهانی دارد، این روزها بسیار با انگیزه در اردوی تیم ملی حاضر می‌شود و امیدوار است بتواند در دومین جام جهانی متوالی خود هم به میدان برود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضایاک اصلی IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    پورعلی گنجی واقعا یه ستارس. یه بازیکن سطح بالا و باهوش.🌹❤️

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی