نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
خداحافظی جرارد پیکه از بارسلونا
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جرارد پیکه مدافع بارسلونا در مراسم وداعش با نوکمپ و هواداران بارسلونا سخنرانی احساسی انجام داد.

جرارد پیکه آخرین بازی خود در ورزشگاه نوکمپ را تجربه کرد، شبی که بارسلونا در حضور ۸۴ دقیقه‌ای او موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر آلمریا را در چارچوب هفته سیزدهم لالیگای اسپانیا شکست دهد. این مدافع اسپانیایی که بازی پیش‌ رو با اوساسونا آخرین بازی او با پیراهن بارسا خواهد بود، بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ در آکادمی باشگاه بارسلونا بود و پس از رفتن به منچستریونایتد، در سال ۲۰۰۸ به جمع کاتالان‌ها بازگشت و در این مدت در ۶۱۶ بازی برای این تیم به میدان رفت و آمار ۵۳ گل‌زده و ۱۵ پاس‌گل را از خود برجای گذاشت.

پیکه ۳۵ ساله پس از برد بارسلونا مقابل آلمریا و انجام آخرین بازی‌اش در ورزشگاه نوکمپ در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، خطاب به هواداران بارسلونا گفت: «پیش از هر چیز می‌خواهم از همه تشکر کنم. از همه شما متشکرم، از هم‌تیمی‌هایم، از کادرفنی و سایر اعضای باشگاه تشکر می‌کنم. در زندگی وقتی بزرگتر می‌شوی، می‌فهمی که گاهی دوست داشتن یعنی رها کردن. پس از آن همه عشقی که در بارسلونا یافتم، لحظه آسانی  برایم نیست اما زمان جدایی فرا رسیده است. من متقاعد شده‌ام که در آینده دوباره اینجا خواهم بود. من عاشق بارسا هستم، به همین دلیل فکر می‌کنم زمان مناسبی برای رفتن است. این خداحافظی نیست. من اینجا به دنیا آمده‌ام و همین‌جا هم خواهم مُرد. زنده باد بارسلونا برای همیشه.»

هواداران بارسلونا هم در ورزشگاه نوکمپ با سر دادن شعار «رئیس، رئیس، رئیس» با مدافع کهنه‌کار خود وداع کردند، این در حالی است که او پیش از این از رؤیایش برای نشستن روی صندلی ریاست باشگاه بارسلونا در آینده سخن گفته بود.

جرارد پیکه در طول این سال‌ها ۳۰ جام مختلف با بارسلونا به دست آورد که عبارتند از هشت قهرمانی در لالیگا، هفت قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۶ قهرمانی در سوپرجام اسپانیا، سه قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها و سه قهرمانی در سوپرجام اروپا.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کوهمره جروق IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    با رفتنت یه بار بزرگ از رو کول بارسلونا برداشتی.همیشه یار دوازدهم حریف بودی و بارسلونا ده نفره باید میجنگید.تو هم مثل رونالدو فقط نابود میکنی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی