نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
محمدحسین کنعانی‌زادگان
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

محمدحسین کنعانی‌زادگان ستاره خط دفاعی تیم ملی ایران معتقد است در جام‌جهانی ۲۰۲۲ ایران حریف دست و پا بسته‌ای مقابل انگلیس نخواهد بود.

امید یوسفیان؛ قبل از جام ملت‌های آسیا توسط کی‌روش برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد. چند ماه قبل از آن رباط صلیبی پاره کرده بود و خیلی‌ها در همان موقع به شدت از بابت دعوت از این بازیکن انتقاد کردند. با این حال در جام ملت‌های آسیا عملکرد خوبی داشت و نمره قبولی گرفت. هرچه گذشت باتجربه‌تر شد و بیشتر درخشید. حالا به یکی از ارکان اصلی خط دفاعی تیم ملی تبدیل شده و به احتمال فراوان یکی از مهره‌های ثابت تیم ملی در جام جهانی پیش رو خواهد بود. صحبت از محمد حسین کنعانی‌زادگان، مدافع تنومند تیم ملی و باشگاه الاهلی قطر است. کنعانی‌زادگان این روزها با انگیزه زیاد در تمرینات تیم ملی حاضر می‌شود و می‌خواهد اولین جام جهانی خود را تجربه کند. گفت‌وگوی اختصاصی کنعانی‌زادگان با خبرورزشی را در ادامه می‌خوانید.

از اردوی تیم ملی شروع کنیم. وضعیت تیم به چه شکل است؟

خب همانطور که می‌دانید این جام جهانی با دوره‌های قبل خیلی متفاوت است. از این جهت که بازیکنان حاضر در اروپا تنها یک هفته قبل از بازی‌های جام جهانی آزاد می‌شوند و می‌توانند به اردوهای ملی اضافه شوند. تیم ما لژیونرهای زیادی دارد و اگر می‌توانستیم اردوی کاملی داشته باشیم، خیلی خوب بود. با این حال اردوی ما به ضورت منظم در حال پیگیری است و روزی دو نوبت تمرین می‌کنیم. شرایط تمرینی و امکانات بسیار خوب است و مشکلی از این بابت وجود ندارد. فاصله زمانی خیلی کمی‌تا شروع بازی‌ها داریم و تمرینات پرفشاری را از نظر بدنی و تاکتیکی پشت سر می‌گذاریم تا بتوانیم بهترین عملکرد را در قطر داشته باشیم و دل مردم ایران را شاد کنیم.

وضعیت انگیزشی بازیکنان در آستانه جام جهانی به چه شکل است؟

فکر نمی‌کنم رویدادی مهم‌تر و بزرگتر از جام جهانی در رشته فوتبال داشته باشیم. حضور در جام جهانی افتخار بزرگی است که نصیب هر فوتبالیستی نمی‌شود. ستاره‌های بزرگ زیادی در دنیای فوتبال بودند که به جام جهانی نرسیدند. به همین دلیل می‌گویم حضور در این تورنمنت خیلی با ارزش است. بچه‌های تیم ملی بمب انرژی و انگیزه هستند و در درجه اول هرکدام از بچه‌ها می‌خواهند در لیست نهایی قرار بگیرند و بعد از آن دنبال فرصتی برای بازی کردن هستند تا خودشان را به دنیا نشان دهند.

حضور بازیکنی مثل تو که در جام جهانی قطعی است؟

ببینید هیچ بازیکنی نمی‌تواند پیشبینی کند که چه اتفاقی می‌افتد. همه چیز به تفکرات کادرفنی برمی‌گردد و باید دید چه تصمیماتی گرفته خواهد شد.

ولی خیلی‌ها معتقدند تو گزینه اصلی کی‌روش برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی هستی.

این عده به من لطف دارند ولی واقعا هیچ بازیکنی در تیم کی‌روش تضمینی برای فیکس بودن ندارد. ضمن اینکه در پست من بازیکنان بزرگی حضور دارند و در نهایت کی‌روش تصمیم می‌گیرد که کدام نفرات در ترکیب اصلی به میدان بروند.

به طور کلی بازگشت کی‌روش را چطور ارزیابی می‌کنی؟

از نظر من حضور کی‌روش خیلی خوب است. او شناخت خوبی از بازیکنان تیم ملی و فضای فوتبال ایران دارد و بازیکنان هم با تفکرات او آشنا هستند. کارنامه او کاملا مشخص است و تجربه بالایی هم در جام جهانی دارد. ضمن اینکه با بازگشت کی‌روش نظم خاصی در تیم ملی حکم فرما شده و این موضوع خیلی به تیم ملی در جام جهانی کمک خواهد کرد. کل تیم یک هدف مشترک دارند و آن هم خوشحالی مردم و بالا رفتن پرچم ایران است. همه در کنار هم و با اتحاد تلاش خواهیم کرد تا اتفاقات خوبی برای تیم ملی رقم بخورد و نتایج خوبی بگیریم.

ادعای جالب ستاره خط دفاعی تیم ملی؛ در تیم کی‌روش تضمینی برای فیکس بودن وجود ندارد/ برای تقابل با ستاره‌های انگلیس لحظه شماری می‌کنم

هفته گذشته اتفاق عجیبی برای تو و شجاع رخ داد و باشگاه الاهلی اعلام کرد که به قطر برگردید. خودت در این خصوص توضیح بده که دقیقا چه اتفاقی افتاد؟

خب طبق هماهنگی که از قبل انجام شده بود، ما بعد از تعطیلی لیگ قطر به ایران آمدیم تا در تمرینات تیم ملی شرکت کنیم. با این حال مدیران الاهلی فکر می‌کنم از حرفشان پشیمان شدند و یا اتفاق دیگری رخ داد، من نمی‌دانم. به هرحال مدیران الاهلی به من و خلیل‌زاده گفتند که باید برگردید. ما هم برگشتیم چون فیفادی نبود. ما هم بازیکن آن تیم و تحت قرارداد الاهلی هستیم. زمین تمرینی خوبی نداشتند چون جام‌جهانی در قطر برگزار می‌شود همه زمین‌های بازی و تمرینی را استراحت داده‌اند. در نهایت هم فدراسیون ایران با فدراسیون قطر صحبت کرد و خدا را شکر توانستیم یکی دو روزه برگردیم و به تیم اضافه شویم.خوشحالم که مشکل من و شجاع حل شد و الان هم در خدمت تیم ملی هستیم.

در آن ۴۸ ساعتی که این خبر به دستت رسید و به قطر برگشتی، چه بر تو گذشت؟

خب لحظات سختی بود و استرس زیادی کشیدم تا دوباره به اردوی تیم ملی برگردم. طبق قانون فیفا باشگاه الاهلی می‌توانست این کار را انجام دهد ولی خوشبختانه مذاکرات خوبی انجام شد و در نهایت هم اجازه دادند تا من و شجاع در خدمت تیم ملی باشیم.

خیلی‌ها معتقدند که مهم ترین بازی تیم ملی همان دیدار اول مقابل انگلیس است. نظر تو در این رابطه چیست؟

بله دقیقا همینطور است. شروع در هر تورنمنتی خیلی مهم است و به همین دلیل در حال حاضر تمام تمرکز تیم روی دیدار مقابل انگلیس است. کادرفنی هم در مورد اهمییت این دیدار صحبت‌های زیادی انجام داده و آنالیز خوبی از این تیم انجام دادیم. سعی می‌کنیم بهترین نمایش را مقابل این تیم قدرتمند داشته باشیم و نتیجه خوبی بگیریم. به نظرم نتیجه گرفتن مقابل انگلیس کلید صعود ما به دور بعدی است و فوق العاده مهم است.

خیلی از رسانه‌های انگلیسی و مردم این کشور معتقدند به راحتی ایران را شکست می‌دهند و از اینکه در اولین گام به مصاف ما خواهند رفت، خوشحال هستند. نظر تو در این رابطه چیست؟

آن‌ها هر نظری می‌توانند داشته باشند و به خودشان مربوط است ولی ما تیم ضعیفی نیستیم و یا مقابل انگلیس از قبل بازنده نخواهیم بود. هر تیمی‌که ایران را دست کم بگیرد، به ضرر خودش تمام خواهد شد. در واقع دست کم گرفتن ما برای حریفان حکم خودکشی را خواهد داشت. شک نکنید با تمام قوا مقابل انگلیس ظاهر می‌شویم تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

به نظر تو می‌توانیم شانسی برای صعود تیم ملی به دور بعد قائل باشیم؟

به طور کلی منفی‌نگری را دوست ندارم. من همیشه مثبت فکر می‌کنم و همه چیز را مثبت می‌بینم و به چیزهای منفی فکر نمی‌کنم. خیلی‌ها می‌گویند انگلیس، ولز و آمریکا در گروه ما هستند که تیم قدری هستند. من منکر این موضوع نمی‌شوم ولی ما هم ایران هستیم و تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا با صعود از این گروه راهی مرحله بعدی شویم. در جام جهانی قبلی هم ما مقابل تیم‌های بزرگی مثل پرتغال و اسپانیا بازی کردیم و برای ما فرقی نمی‌کند جلوی چه تیمی‌بازی کنیم. شک نکنید با تمام قوا در جام جهانی حاضر خواهیم شد و این موضوع را نشان خواهیم داد. خودم برای بازی مقابل انگلیس و ستاره‌های این تیم لحظه شماری می‌کنم. بازی خیلی سختی است. بازی اول است و آنها می‌آیند که بهترین عملکرد را داشته باشند تا در بازی اول امتیاز بگیرند و ما هم همینطور. آنها شناختی از ما ندارند و ما هم همینطور. امیدوارم با بهترین شرایط به جام جهانی برسیم و به همه دنیا نشان دهیم چه قدرتی داریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مرتضی مقدم IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    من کنعانو دوسدارم ولی یکم تابلویه داره دروغ میگه ،نیست؟ در مورد گفتن برگردین ماهم رفتیم ،بنظرم خودشو شجاع باهم هماهنگ کردن گفتن بابا لژیونرا که نیستن ما بمونیم با این بچه ها تمرین کنیم ؟میریم وقتی لژیونرا اومدن ماهم میایم ،ما هم لژیونریم ،منتها واکنش جدی کیروش باعث شد زرد کنن و اره ما خودمون مذاکره کردیم اجازه گرفتیم بیایم ،وگرنه تیمه وقتی هیچ برنامه تمرینی نداره چرا ب اینا بگه برگردین اونم وقتی قبلش به خوده کیروش قول دادن اینارو در اختیارش بزارن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی