نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
۰ |
۰
چطور میتوانیم سئو را با سرعت بالاتری یاد بگیریم؟
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

همچنان که بازار کسب و کارها از فضای سنتی به سمت فضای دیجیتال و سایت‌ها توسعه پیدا کرده، سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیز به بخش جدایی ناپذیر فعالیت آنها در وب تبدیل شده است.

سئو طی چند سال اخیر در جایگاه جذاب‌ترین حوزه دیجیتال مارکتینگ قرار گرفته و توجه علاقه‌مندان زیادی را به سوی خود جلب کرده است. از آموزش‌های رایگان و مقدماتی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی گرفته تا دوره‌های تخصصی مانند دوره سئو دی ام روم همگی در حال آموزش این حرفه پرطرفدار هستند تا به دور از حاشیه، تجربه‌های ناب و ارزشمند خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

اگر از افرادی که سال‌ها تجربه اجرای پروژه‌های سئو دارند، سوال کنید که «چه مدت طول کشید تا سئو را یاد بگیرید؟»، اغلب آنها پاسخ می‌دهند که حداقل ۱ تا ۲ سال زمان صرف این کار کردند و چالش‌های مختلفی را در دوران اجرای پروژه‌ها پشت سر گذاشتند تا به جایگاهی که امروز هستند، برسند.

ممکن است این پاسخ برای شما که در ابتدای مسیر یادگیری هستید، کمی دلسرد کننده باشد، ولی نگران نباشید. در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که چطور سئو را با سرعت بالاتری بیاموزید؛ پس فرصت را از دست ندهید و تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برای آموزش سئو از کجا شروع کنیم؟

اگر در ابتدای مسیر یادگیری سئو هستید، زمان کافی دارید و شناخت چندانی هم نسبت به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و مفاهیم پیشرفته این حوزه ندارید، یک برنامه آموزش سئو مقدماتی و رایگان دی ام روم می‌تواند مفاهیم اولیه را به شما بیاموزد و ذهن شما را برای یادگیری مباحث پیشرفته‌تر آماده ‌کند.

ولی اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن صفر تا صد سئو را یاد بگیرید، به یک متخصص سئو حرفه‌ای تبدیل و وارد بازار کار شوید، بهتر است از مسیری که در ادامه توضیح می‌دهیم، یادگیری را شروع کنید:

☑ گام اول؛ یادگیری سئو مقدماتی و مفاهیم اولیه را شروع کنید

در قدم اول باید تعریف دقیق سئو، کارکردهای واقعی آن برای کسب و کارها، مفهوم کلمه کلیدی، ابزارهای سئو و کلیه مفاهیم مقدماتی سئو را یاد بگیرید. به عنوان یک کارشناس سئو باید اطلاعات شما در این زمینه کامل باشد. در این مرحله به خوبی درک خواهید کرد که آیا کاراکتر شخصیتی و توانمندی‌های شما برای ورود به حوزه سئو مناسب هست یا خیر!

؛ یادگیری سئو

مقالات آموزش سئو مقدماتی (مانند آموزش سئو رایگان و به زبان ساده دی ام روم)، پیج‌های آموزش سئو اینستاگرامی همچون پیچ اینستاگرام عماد چابک به نشانی (emadwebmaster)، دنبال کردن محتوای آموزشی رایگان متخصصین سئو در وب و شبکه‌های اجتماعی، ویدیوهای آموزشی رایگان در یوتیوب و عضویت در کانال‌های تلگرامی آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ می‌توانند منابع بسیار خوبی برای آشنایی اولیه شما با سئو مقدماتی باشند.

☑ گام دوم؛ یادگیری سئو پیشرفته را با جدیت دنبال کنید

پس از اینکه با مفاهیم اولیه سئو آشنا شدید، نوبت به یادگیری سئو در سطح پیشرفته می‌رسد. در این مرحله باید قدم‌ های اصولی اجرای یک پروژه سئو را آموزش ببینید. این قدم‌ها به ترتیب عبارتند از:

  1. تدوین استراتژی سئو

در مرحله تدوین استراتژی سئو یاد می‌گیرید که چطور با شناخت یک کسب و کار و استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، ماهیت کلمات را بررسی کنید و عبارت‌هایی را انتخاب کنید که دقیقا متناسب با هدف جستجوی کاربر هستند.

همچنین یاد می‌گیرید که چطور برای هر کلمه صفحه متناسب با آن (صفحه اصلی، بلاگ، دسته بندی، درباره ما و...) را انتخاب کنید. در این بخش از آموزش سئو، با نحوه طراحی ساختار سایت هم آشنا می‌شوید.

  1. تولید محتوای سئو شده

در این مرحله آموزش می‌بینید که چطور محتوای سئو شده تهیه و منتشر کنید، چگونه از انواع محتوای متنی، تصاویر، ویدیو، پادکست و... برای رفع نیاز کاربر کمک بگیرید و از طریق چه کانال‌هایی محتوای منتشر شده را توزیع کنید تا مخاطبان و مشتریان بیشتری به سمت سایت شما جذب شوند.

  1. یادگیری نحوه استفاده از ابزارهای سئو

یادگیری نحوه استفاده از ابزارهای بررسی و آنالیز سایت، جزو مهمترین مهارت‌های شما به عنوان یک سئوکار است. سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس، ابزارهای بررسی سرعت سایت، ابزارهای آنالیز مشکلات سایت، بررسی لینک‌ها و...، همگی جزو ابزارها و برنامه‌هایی هستند که باید کار کردن و نحوه دریافت گزارش از آنها را یاد بگیرید.

 یادگیری نحوه استفاده از ابزارهای سئو

  1. لینک سازی داخلی و خارجی

لینک سازی بخش دیگری از آموزش سئو پیشرفته است. لینک سازی داخلی به معنای ایجاد شبکه محتوا در داخل سایت و لینک سازی خارجی به معنای انتشار محتوا در سایت‌های دیگران و انتقال اعتبار به سایت است.

هر دو مدل لینک سازی جزو مهمترین بخش‌های اجرای یک پروژه سئو هستند که باید تکنیک‌ها و ترفندهای اجرای حرفه‌ای آنها را بیاموزید.

  1. سئو تکنیکال

سئوی تکنیکال بخش بسیار مهمی از سئو پیشرفته است که تعریف مفصلی دارد، ولی به طور کلی در بهبود سرعت سایت، بهبود تجربه کاربری مخاطبان، معماری و ساختار بهینه سایت، تگ‌ها، کدهای اسکیما و مواردی از این دست خلاصه می‌شود و جزو تخصصی‌ترین سطوح سئو است.

☑ گام سوم؛ با یک سایت تمرینی شروع کنید

پس از اینکه سئو را به طور کامل آموختید و همه زیر و بم‌های کار را شناختید، نوبت می‌رسد به تمرین. در این مرحله باید ترس را کنار بگذارید، یک وبسایت تمرینی برای خودتان راه‌اندازی و هر آنچه یاد گرفته‌اید روی آن اجرا کنید.

تا وقتی که به صورت عملی تمرین نکنید، نمی‌توانید مطمئن شوید که به آمادگی لازم برای شروع کار جدی رسیده‌اید یا خیر. راه‌اندازی سایت هزینه چندانی ندارد، فقط کافی‌ست یک دامنه ارزان قیمت و هاست تهیه و با وردپرس سایت خود را آماده به کار کنید.

مهمترین مزیت این مرحله، آزمون و خطا و آگاهی نسبت به مواردی است که هنوز به خوبی روی آنها مسلط نشده‌اید.

 یادگیری سئو

☑ گام چهارم؛ وارد بازار کار واقعی شوید

حالا که تک تک مراحل کار را به صورت عملی انجام داده‌اید، می‌توانید در یک تیم سئو مشغول به کار شوید. شاید لازم باشد در ابتدا به عنوان یک کارآموز یا سئوکار مبتدی فعالیت کنید، ولی اصلا جای نگرانی نیست. چون پس از اینکه استعداد و توانمندی‌های شما ارتقا پیدا کند، می‌توانید در سطوح بالاتر فعالیت کنید یا حتی برای خودتان پروژه بگیرید!

اگر از منابع آموزشی معتبر و باکیفیتی مانند دوره جامع سئو دی ام روم استفاده کنید، این مراحل حداکثر ۶ ماه طول می‌کشد و بعد از این مدت شما می‌توانید به راحتی به عنوان یک کارشناس سئو وارد بازار کار شوید.

☑ گام پنجم؛ همواره دانش خود را به‌روز نگه دارید

گوگل هر روز الگوریتم‌ها و برنامه‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند تا کاربران تجربه جستجوی بهتری داشته باشند، بنابراین فکر نکنید این سطح از مهارت برای شما کافی‌ست.

شما باید در کنفرانس‌ها، رویدادها و همایش‌های سئو و دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید، اخبار و اطلاعیه‌های گوگل را دنبال کنید و دانش فنی خود را از طریق منابع آموزشی دست اول مانند مقالات آموزشی آکادمی تخصصی دیجیتال مارکتینگ دی ام روم ارتقا ببخشید.

اگر دوست دارید آموزش سئو را با دی ام روم به صورت حرفه‌ای و در کوتاه‌ترین زمان ممکن یاد بگیرید، به مسیری که پیش روی شما قرار دادیم، شک نکنید. شاید لازم باشد در این مسیر هزینه‌های را هم پرداخت کنید، ولی مطمئن باشید سئو جزو مشاغلی است که بازگشت سرمایه بسیار خوب و آینده شغلی درخشانی دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی