نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
کُری‌خوانی انگلیسی‌ها ممکن است کار دستشان بدهد/ کی‌روش استاد جنگ روانی است/ تک مهاجم ایران کمی استرس داشت
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

جمشید شاه محمدی مهاجم سابق تیم ملی کشورمان براین باور است که کُری خوانی انگلیسی‌ها ممکن است کار دست این تیم در جام جهانی بدهد.

به تازگی انگلیسی‌ها برای تیم ملی ایران کُری خوانده و مدعی شده اند با نتیجه ۴ برصفر تیم کشورمان را شکست خواهند داد. جمشید شاه محمدی در این رابطه می‌گوید: این صحبت‌ها و کُری خوانی‌ها تازگی ندارد و پیش از این هم سابقه داشته است. برخی تیم‌های به اصطلاح بزرگ تصور می‌کنند خیلی راحت می‌توانند تیم‌های مثلا کوچک تر یا کم افتخارتر را شکست دهند. برهمین اساس یک کار غیر حرفه ای انجام داده و برای حریفان خود کُری می‌خوانند. به نظرم انگلیسی‌ها مرتکب اشتباه بزرگی در آستانه جام جهانی شدند. شاید آنها به خودشان فکر کرده اند با یک تیم آسیایی همگروه شده و می‌توانند به راحتی ایران را شکست دهد اما آنها باید مسابقات ایران در دو دوره گذشته را از نظر بگذرانند.

او ادامه می‌دهد: تیم ایران اگر کمی‌خوش شانس بود و مهربانی داور شامل حال یاران لیونل مسی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نمی‌شد شاید می‌توانست آرژانتین بزرگ را شکست داده و یک شگفتی خلق کند. یا همین جام جهانی گذشته در روسیه تیم ایران بازی‌های فوق العاده ای مقابل اسپانیا و پرتغال انجام داد که به نظرم هر دو از انگلیس قوی تر هستند. بهتر بود انگلیسی‌ها اول مطالعه بیشتری راجع به تیم ملی ایران می‌کردند و سپس چنین کُری سنگینی می‌خواندند. البته مطمئن هستم این چنین کُری خوانی و اینکه مدعی شوند می‌توانند ۴ گل به ایران بزنند خودش می‌تواند یک انگیزه جدید به تیم ملی کشورمان و بچه‌ها برای اولین بازی بدهد. ملی پوشان ایرانی می‌توانند با انگیزه فراوانی در اولین دیدار جام جهانی مقابل این حریف صف آرایی کرده و حتی شگفتی ساز شوند.

گرت ساوت گیت سرمربی انگلیس در واکنش به قرعه انگلیس نیز درواکنش به قرعه این کشور گفته بود که «با ایران و آمریکا زیاد بازی نکرده‌ایم و شناخت زیادی از ایران نداریم. وقتی در سید نخست هستیم یعنی احتمال رویارویی با تیم‌های بزرگ کم می‌شود و اکثرا در همه گروه‌ها این طور است که تیم‌های بزرگ با هم روبرو نشدند. ایالات متحده آمریکا تیم جالبی است، من بارها با گرگ برهالتر سرمربی این تیم  ملاقات کرده‌ام و چند گفت‌وگوی طولانی داشته‌ام. آنها بازیکنان بسیار خوبی دارند و ما می‌دانیم که آنها به عنوان یک ملت چه توانایی‌هایی دارند.» شاه محمدی در این رابطه نیز می‌گوید: آن زمان که ساوت گیت این حرف را زد شاید فکرش را نمی‌کرد سرمربی تیم ملی ایران، کارلوس کی روش باشد. سرمربی تیم ملی ایران برای پنجمین بار جام جهانی را تجربه می‌کند و به قول معروف گُرگ باران دیده است. کارلوس کی روش خودش استاد جنگ روانی است و بعید می‌دانم این بازی‌ها و کُری خوانی‌ها بتواند تأثیری روی عملکرد و کار او داشته باشد.

کُری خوانی انگلیسی ها ممکن است کار دستشان بدهد/ کی روش استاد جنگ روانی است/ تک مهاجم ایران کمی استرس داشت

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان ضمن اشاره به کُری خوانی سرمربی وقت کره جنوبی در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، یادآور می‌شود: در آن دوره از مسابقات نیز سرمربی کره ای حرف‌هایی زد که در نهایت به ضررش تمام شد. او هم فکر می‌کرد خیلی راحت ایران را شکست خواهد داد اما کارلوس کی روش با استفاده از تجربه خودش تیم ایران را جوری از لحاظ روانی آماده کرد که توانستیم در شهر اولسان کره جنوبی با گل رضا قوچان نژاد این تیم را شکست دهیم. بنابراین از این حیث جای نگرانی نیست چرا که سرمربی تیم ملی ایران تجربه کافی را در این زمینه دارد.

مهاجم سال‌های نه چندان دور تیم ملی در خصوص دیدار دوستانه ایران و نیکاراگوئه نیز خاطرنشان می‌کند: شاید نیکاراگوئه آن حریف تدارکاتی مناسب برای تیم ملی ایران نبوده باشد. به هر حال همه می‌دانیم پیدا کردن حریف تدارکاتی برای تیم کشورمان سخت و دشوار است. تیم‌های بزرگ جهان به بازی‌های دوستانه به چشم درآمدزایی نگاه می‌کنند و معمولا حاضر نمی‌شوند با تیم‌هایی مثل ایران بازی کنند مگر آن که پای اسپانسر یا پول زیادی وسط باشد. به طور مثال ایند اسپانسرهای ژاپنی هستند که برای تیم ملی این کشور رقیبان تدارکاتی بزرگی مثل برزیل یا آرژانتین جور می‌کنند در حالی که من شنیدم تیم ملی ایران فقط یک اسپانسر آن هم به سختی جور کرده است. در چنین شرایطی باید بازی با نیکاراگوئه و پیروزی بر این تیم را به فال نیک گرفت. هر چند به نظر می‌رسید این ترکیب خیلی به ترکیب جام جهانی ما نزدیک نیست و در غیاب لژیونرها کارلوس کی روش مجبور شد چند جوان را کنار بزرگسالان بازی دهد. در مجموع پیروزی در این دیدار آن هم در آستانه جام جهانی خیلی هم بد نبود.

کُری خوانی انگلیسی ها ممکن است کار دستشان بدهد/ کی روش استاد جنگ روانی است/ تک مهاجم ایران کمی استرس داشت

جمشید شاه محمدی در خصوص عملکرد خط حمله ایران در دیدار دوستانه با نیکاراگوئه نیز عنوان می‌کند: تک مهاجم ایران در این دیدار آریا برزگر بود که یک بازیکن بسیار جوان است. استرس مشهودی داشت که البته طبیعی است. او شاید در رده‌های نوجوانان و جوانان ملی بازی کرده باشد اما حکایت بزرگسالان متفاوت است. ما در تیم ملی مهاجمان بزرگی داریم که سرآمد آنها مهدی طارمی است. امیدوارم سردارآزمون هم به این رقابت‌ها برسد و بتواند از اولین بازی تیم ملی را همراهی کند. زوج سردارآزمون و مهدی طارمی در آسیا هم بهترین هستند و می‌توانند هر خط دفاعی را آزار دهند.

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان می‌گوید: تنها چیزی که می‌خواهم بگویم بحث اولین بازی و تیم ملی انگلیس است. در رابطه با کُری خوانی انگلیسی‌ها حرف زدم اما خیلی دوست دارم بروبچه‌های ملی پوش ایرانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر درس خوبی به این انگلیسی‌ها بدهند. درسی که هرگز فراموش نکنند که نباید با غرور اضافی در مورد تیم ملی یک کشور حرف زد و بازیکنان ایرانی البته همیشه ثابت کرده اند مرد عمل و کارهای بزرگ هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • + IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    یکم واقع بین باش آقای شاه محمدی ایران انگلیس ماچه درسی میتونیم بدیم به انگلیس تنهاراهش مثل بازی با آرژانتین واسپانیا اتوبوسی پارک کنیم زیادگل نخوریم
  • کوروش کبیر IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    معلومه 4 تا گلی که به تازگی از مجارستان خوردندهنوز هم سوزشش خوب نشده که عدد 4 را فراموش نمیکنند
  • ع IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    بر عکس شد آنها به ما درس دادند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی