نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
زخم کاری کی‌روش به پرسپولیسی محبوب/ نیمکت نشین محض جایگزین بازیکن پرافتخار!
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چرا سیدجلال حسینی کاپیتان سابق پرسپولیس حق دارد از دست کی‌روش ناراحت باشد؟

در روزهای پایانی تمرین تیم ملی ایران در تهران و پیش از اعزام بازیکنان به قطر برای حضور در جام‌جهانی۲۰۲۲، برخی پیشکسوتان نامدار کشور با دعوت شخص کارلوس کی‌روش راهی اردو شدند تا با بازیکنان ملاقات کنند و باعث افزایش روحیه آنها شوند. در بین نام‌های شاخص، اسم مهدی رحمتی و آندرانیک تیموریان به چشم می‌خورد اما شاید جنجالی‌ترین داستان مربوط به مهمانی بود که این دعوت را نپذیرفت؛ جلال حسینی. کاپیتان پیشین و مربی فعلی پرسپولیس در حالی «مشغله‌کاری» را دلیل نپذیرفتن پیشنهاد کی‌روش عنوان کرد که در دوران تعطیلات طولانی و کسالت‌بار لیگ برتر به‌سر می‌بریم و قاعدتا حضور در اردوی تیم ملی نمی‌توانست کار چندانی سختی برای حسینی باشد. با این حال او به سرمربی سابقش جواب منفی داد تا روشن شود ناراحتی‌اش به‌خاطر اتفاقات ۴سال پیش است؛ زمانی که در آستانه اعزام تیم ملی به جام‌جهانی۲۰۱۸ روسیه، حسینی به‌طور ناگهانی از فهرست خط خورد و ناباورانه حضور در این مسابقات را از دست داد. تصمیم جنجالی کی‌روش، یک زخم‌کاری در وجود جلال بود که به‌نظر می‌رسد هرگز هم با آن کنار نیامد.

حسینی واقعا تمام‌شده بود؟

حذف نام حسینی از فهرست نهایی تیم ملی ایران در جام‌جهانی۲۰۱۸ در حالی اتفاق افتاد که تا آخرین ساعات، حتی کسی تصور اتخاذ این تصمیم را هم نداشت. حسینی در اغلب مسابقات مرحله انتخابی بازیکن فیکس تیم ملی بود و حتی در دیدار منتهی به صعود در برابر ازبکستان هم در ترکیب اصلی به میدان رفت. در نتیجه عجیب بود که کی‌روش او را با خودش به روسیه نبرد. در آن زمان شاید برخی تصور کردند فوتبال حسینی تمام‌شده و او بنیه لازم برای ادامه کار در سطح بالا را ندارد، با این حال گذر زمان نشان داد چنین نیست. حسینی در لیگ برتر همچنان کیفیت بسیار بالای خودش را نشان داد و در قامت کاپیتان پرسپولیس، ۳جام قهرمانی لیگ را بالای سر برد. او به تیمش کمک کرد تا در هر ۳سال مزبور کمترین آمار گل خورده را در لیگ برتر به ثبت برساند. در لیگ بیستم کاپیتان سرخ‌ها علاوه بر درخشش در امور دفاعی، با ۴گل زده بهترین فصل فوتبالی‌اش را از این نظر تجربه کرد. در چنین شرایطی، واضح است که جلال دست‌کم به‌عنوان یک ذخیره مطمئن می‌توانست در فهرست تیم ملی برای جام‌جهانی بماند، اما کی‌روش دیدگاه دیگری داشت.

 از خانزاده دعوت کن!

با وجود همه اینها برخی عقیده دارند خوب بود جلال حسینی دعوت اخیر کارلوس را می‌پذیرفت و با کنار گذاشتن اختلافات، سری به اردوی تیم ملی می‌زد اما او آزرده‌خاطرتر از اینهاست. حسینی در حالی از فهرست نهایی تیم ملی خط خورد که کی‌روش در پست او از محمد خانزاده برای سفر به روسیه دعوت کرد. به این ترتیب خانزاده در عین ناباوری راهی دومین جام‌جهانی پیاپی خود شد، بی‌آنکه فرصتی برای بازی پیدا کند. حالا هم خوب است اگر کی‌روش دنبال افزایش روحیه بازیکنان تیم ملی می‌گردد، از خود خانزاده برای ملاقات با شاگردانش دعوت به عمل بیاورد. بعید است مدافع پیشین تراکتور که بعد از چند ماه بدون تیم ماندن به لیگ بنگلادش ترانسفر شد، دعوت کی‌روش را رد کند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • یعقوب لیث صفاری IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    سید جلال حق داره. کی روش در 2014 بیک زاده پاشکسته را از فهرست تیم خط نزد و با خودش برد جام جهانی تا مسی را از نزدیک ببینه. ولی بهترین مدافع میانی ایران درطول تاریخ فوتبال را که نقش اصلی در صعود تیم به جام جهانی داشت و در آن موقع در بهترین کیفیت خودش بود ، صرفاً بخاطر لجبازی با برانکو از تیم خط میزنه.
    • علی IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      خودشم میدونه کروش بزرگترین لطف رو به سد بلال و تیم ملی کرد چون اونجا دیگه مثل لیگ خودمون نبود که با شلوغکاری و حمایتهای بیدریغ رئیس فدراسیون و وزرای محترم از زیر تست دادن فرار کنه حالا هم این فیگورها برای حق بجانب نشون دادن هست و بس
  • عرفان DE ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    میشه روزنامه همشهری توضیح بدن که سید جلال در چند بازی مقدماتی 2018 برای تیم ملی بازی کرده بود؟ در 90 درصد بازی های مقدماتی بازی نکرد. سید جلال در آستانه جام جهانی مصدومیتش برطرف شد و از نظر جسمی آماده نبود.
  • واعظ آشتیانی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    وقتی با عقده جویی و کینه توزی دل یه نفر را شکستیم نباید فکر کنیم با یه دعوت مسخره ، همه چیز تموم میشه . کی‌روش در اوج خباثت و ناجوانمردی سید جلال را از جام جهانی روسیه محروم کرد و سید جلال حق دارد که ناراحت باشد .
  • امین IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    سیدجلال حق داشت نره به کمپ تیم ملی اون کار کی‌روش همش از سر لجبازی با پروفسور بود
    • Amir IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      برانکو بدجوری کیسه و کی روش را آتیش زد ،اینهمه قهرمانی و رکورد های جور با جور با دست خالی خدا وکیلی بدجوری استقلالی ها رو سوزوند که هنوز که هنوزه تا اسم برانکو میاد به گریه کردن می افتند،الحق که پروفسوری برانکوی عزیز.
  • احمد IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    سید جلال کار بسیار خوبی کرد نرفت .کیروش وقتی نیاز داره به سمت پرسپولیسیها دست دراز میکنه ولاغیر.
  • میلاد IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    فکر کنم نویسنده این مطلب اینو برای دل خودش نوشته. مثل اینکه خیلی سوختی که آقا سید دست رد به سینه دلال موزامبیکی زده.مربی مرده خوری که توسط تیم ملی ما داره میره جام جهانی در حدی نیست که سید جلال حسینی به ملاقاتش بره.
  • کوروش کبیر IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    تو مقطعی که سید جلال از همیشه پخته تر و حرفه ای تر و سرحالتر بود و میتوانست به معنای واقعی عصای دست تیم ملی باشدکیروش فقط از روی لجبازی با برانکو ایشون را خط زد حالا که متوجه شده اونوقت اشتباه کرده و نباید از سر عقده اینکارو میکرده از سید عزیز دعوت کرده که سید جلال هم خوب قهوه ایش کرد دمت گرم آقا سید همیشه دوست داشتنی
    • ذاود IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      البته اون گل به الجزیره سوزشش روبیشترکرد.سوپرمن.شد آتیش گرفته.که سرمربیش پرتغالی بود
  • مجنون IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    اتفاقا کیروش خیلی زود متوجه ان ضدیتش با برانکو بضرر تیم ملی ایران شد نه بضرر برانکو سیدجلال خیلی با در صد بالایی بهتر از چشمی بود انزمان همگان متوجه شدند حتی خود کیروش بعدشم اون چشمی فقط بخاطر سفارشی بردش بازی نتونست بکنه گفتن رباط پاره کرده بعدشم اومد ایران اولین بازی استقلال بازی کرد چه رباطی بود رباط شرمندگی کیروش زنده باشه سید دلها
  • کهنه سریاز IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    تمام مربیان حاضر. تیم شان را ب جام جهانی قطر بردند و ایران تنها تیمی ست ک مربی ناموفقی چون کی روش را ب جام جهانی می برد. سیدجلال بازیکن بزرگی بود و با اعتماد بنفس بالا با درخشش در ارتش سرخ . سه بار پی در پی جام را بالای سرش برد. هر چند پرونده سید جلال بعنوان بازیکن بسته شد. کی روش با دعوت از او. خواست دلجویی کند.
  • محمد IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    دست های شیطانی قصددارندپرسپولیس رارقیب تیم ملی جلوه دهندآیا این هادوستداراین فوتبال مملکتند؟ایاتوچه های دلالان بیخرد؟....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی