نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
نقشه متفاوت کی‌روش برای ستاره پرسپولیس/ یحیی گل‌محمدی دوباره به دردسر افتاد
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بار دیگر نسبت به پست بازی یکی از بازیکنان مورد اعتماد خود تصمیم جدید گرفت.

تیم ملی فوتبال ایران آخرین تمرینات خود را قبل از اعزام به قطر برای حضور در گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی برگزار می‌کند که همگان در انتظار تصمیمات فنی کارلوس کی‌روش درباره ترکیب و لیست بازیکنان این تیم است.

او که در دوره ابتدایی حضور هشت ساله‌اش دو بار موفق به صعود با این تیم به جام جهانی شده بود حالا برای سومین دوره متوالی نیز به جمع ملی‌پوشان بازگشته است تا هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.

با این حال روند تاکتیکی و نظرات او تفاوت چندانی نسبت به گذشته پیدا نکرده است تا بازیکنانی همچون مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری و امید ابراهیمی بار دیگر فرصت حضور در تمرینات ملی‌پوشان را پیدا کنند.

او در ادامه تغییرات خود برای بهبود روند این تیم در تقابل با انگلیس، آمریکا و ولز تصمیم گرفت وحید امیری را همچون دوره قبلی به جمع هافبک‌ها باز گردانده و از او در جناح چپ بازی بگیرد.

امیری که در فصل جاری به عنوان بازیکن پرسپولیس در لیگ برتر ایران بازی می‌کند در ۲۰۱۸ توانست بازی درخشان خود را با حرکت استثنایی مقابل جرارد پیکه مدافع وقت تیم ملی ایران کامل کند.

عبور توپ از بین پاهای پیکه باعث شد تا امیری مورد توجه کارشناسان فوتبال دنیا قرار بگیرد و تصویر آن لحظه بارها از سوی شبکه‌های اجتماعی فعال در حوزه فوتبال پخش شود تا تبدیل به یکی از ماندگارترین‌ها شود.

امیری در حالی در جریان پیروزی یک بر صفر مقابل نیکاراگوئه به پست مورد علاقه خود بازگشت که در سه سال گذشته با حضور دراگان اسکوچیچ به عنوان دفاع چپ بازی می‌کرد. سرمربی وقت تیم ملی ایران برای آمادگی هرچه بیشتر امیری با پست دفاعی از یحیی گل محمدی خواست تا او را در همین منطقه از میدان بازی دهد.

سرمربی پرسپولیس برای فصل جاری نیز استراتژی جذب بازیکن را بر اساس همین ایده پیش برد. یحیی گل محمدی از وحید امیری به عنوان مدافع استفاده کرد تا سعید صادقی را برای پرسپولیس به خدمت بگیرد و او را بازی دهد اما کی‌روش با بازگشت به نیمکت تیم ملی ایران تصمیم گرفت امیری را دوباره به پست اصلی اش بازگردانده تا شاید با عملکرد مطلوب بتواند رؤیای صعود به مرحله حذفی را از گروهی که انگلیس، ولز و آمریکا هستند برآورده کند. حالا باید دید این بازیکن پس از بازگشت از جام جهانی قطر چه جایگاهی در تاکتیک‌های گل محمدی پیدا می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی