نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پیراهن قرمز رنگ تیم ملی ایران این بار خوش‌یمن می‌شود؟
منبع: فوتبالی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قرار است تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی خود مقابل انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با پیراهن قرمز به میدان برود.

تیم‌های ملی ایران و انگلیس در حالی دوشنبه به مصاف یکدیگر خواهند رفت که شاگردان کارلوس کی‌روش با پیراهنن قرمزرنگ مقابل شاگردان گرت ساوتگیت قرار خواهند گرفت.

 ایران در جام‌های جهانی گذشته تاکنون ۶ بار پیراهن قرمز را بر تن کرده است که تنها در یک دیدار موفق به کسب برد شده و در سایر دیدارها، از حریفش شکست خورده است.

اولین بار در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، شاگردان حشمت مهاجرانی در دیدار مقابل پرو، پیراهن قرمز پوشیدند که با نتیجه ۱-۴ به حریفشان باختند.

در جام جهانی ۱۹۹۸ و در یک بازی فوق‌العاده حساس، ایران در دیدار با امریکا از پیراهن قرمز استفاده کرد و توانست حریفش را با نتیجه ۱-۲ شکست دهد تا شاگردان جلال طالبی اولین برد تیم ملی در تاریخ جام جهانی را دشت کنند.

سومین باری که تیم ملی از پیراهن قرمز در جام جهانی استفاده کرد، به بازی اولش در جام جهانی ۲۰۰۶ برمی‌گردد که تیم برانکو ایوانکوویچ، ۱-۳ به مکزیک باخت.

در جام جهانی ۲۰۱۴ هم پیراهن قرمز برای تیم ملی، خوش‌یمن نبود و شاگردان کارلوس کی‌روش علیرغم ارایه نمایشی بسیار خوب مقابل آرژانتین، نهایتا در دقایق پایانی تسلیم شوت استادانه لیونل مسی شدند.

در جام جهانی ۲۰۱۸ و در بازی با اسپانیا هم پیراهن تیم ملی، قرمز بود که ایران با یک گل به حریف نامدارش باخت و تنها شکست تیم ملی در جام جهانی قبلی با این پیراهن رقم خورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی