نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
سرمربی انگلیس نگران طارمی است/ بازیکنان ایران هیچ هراسی از اسم حریفان ندارند/ مطمئنم با یک برد به دور بعد صعود می‌کنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دروازه بان اسبق تیم ملی گفت: حالا که کی روش به تیم ملی برگشته می توانیم بگوییم خیالمان بابت کارهای دفاعی راحت است و این احتمال وجود دارد که شاید مقابل انگلیس یک امتیاز بگیریم و سرانجام به دور دوم صعود کنیم.

منصور رشیدی، دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرورزشی، درباره اوضاع و احوال تیم ملی فوتبال کشورمان و بازی مقابل انگلیس اظهاراتی را مطرح کرد:

وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه ورود به جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تاکنون هرگز تیم ملی فوتبالی نداشته ایم که این تعداد لژیونر نداشته باشد.

به این خاطر به موفقیت تیم ملی امیدوار هستید؟

قطعاً! چون لژیونرهایی که ما در فوتبال اروپا داریم همه فیکس تیم‌هایشان هستند و تقریبا هر هشت روز دو دفعه به میدان می‌روند و مقابل بازیکنان خوب دنیا توپ می‌زنند. این باعث می‌شود شرایط کلی تیم ما نسبت به دوره‌های قبلی جام جهانی بهتر باشد.

دیدار مقابل انگلیس با آن همه ستاره را چطور پیش بینی می‌کنید؟ به نظرتان بزرگی اسامی بازیکنان حریف نفرات تیم ما تاثیری دارد؟

بعید می‌دانم تاثیری داشته باشد. بازیکنان ما هر هفته جلوی تیم‌های بزرگ اروپایی فوتبال بازی می‌کنند. نمونه آنها هم زیاد است. یک روز مهدی طارمی، یک روز سردار آزمون و یک روز دیگر جهانبخش. این بچه‌ها هیچ مشکلی برای بازی مقابل تیم انگلیسی ندارند و باید گفت ممکن است سرمربی آنها از رویارویی با بازیکنی مثل طارمی نگران باشد و چند نفری ار مامور کند از او مراقبت کنند. اینها همه از اثرات مثبت حضور لژیونرها در تیم ملی فوتبال کشورمان است.

سرمربی انگلیس نگران طارمی است/ بازیکنان ایران هیچ هراسی از اسم حریفان ندارند/ مطمئنم با یک برد به دور بعد صعود می‌کنیم

درباره انگلیس و سبک بازی اش صحبت میکنید؟ کل نظرتان درباره حریف اول تیم ملی مان چیست؟

فوتبال انگلیس بر پایه تکنیک فردی استوار نیست. آنها بیشتر اصل پاسکاری و ارسال‌های طولی یا عرضی را در کارهایشان رعایت می‌کنند. ما هم‌هافبک‌های خوبی داریم ولی باید بدانیم که بازیکنان انگلیس فیزیکی هستند و کاملا محکم و سفت بازی می‌کنند.

یک توصیه به ملی پوشان کشورمان داشته باشید؟

نباید در اطراف محوطه جریمه ضربه ایستگاهی بدهند. چون از قدیم انگلیس‌ها روی این ضربات برنامه‌ریزی می‌کردند و روی ارسال‌ها به گل می‌رسیدند. باید مراقب سرزن‌های آنها باشیم.

شما دروازه بان سابق تیم ملی و مربی دروازه‌بانان تیم ملی هم بوده‌اید. شرایط گلرهای تیم مان را چطور می‌بینید؟

این روزها بیرانوند در شرایط خوبی است و به احتمال زیاد در بازی‌های این دوره هم فیکس بازی می‌کند. نکته مهم این است که خیال ما بابت نفر دوم تیم ملی راحت است. چون سید حسین حسینی در استقلال شرایط خوبی داشته و امروز با آمادگی کامل در اردوی تیم ملی است. حسینی در بازی مقابل سنگال هم با اعتماد کی روش بازی کرد. در بازی با نیکاراگوئه هم به میدان رفت و اواخر بازی دروازه بان تیم ملی بود و آن را نجات هم داد. بقیه دروازه بانان هم در شرایط خوبی هستند.

درباره نتیجه بازی ایران و انگلیسی صحبت کنید؟ تساوی یا شکست چه تاثیری در ادامه مسیر ما خواهد داشت؟

بعید می‌دانم در این بازی گل زیادی زده شود. در واقع بازی یا مساوی تمام خواهد شد یا نهایتاً یک گل رد و بدل می‌شود. ولی در مجموع اگر ما بتوانیم مساوی بگیریم امیدهای مان برای صعود بیشتر می‌شود. چون قطعا انگلیس برای کسب امتیازات کامل برای صعود به دور بالاتر ولز و آمریکا را تحت فشار می‌گذارد و از طرفی ما هم روحیه میگیریم تا آنها را شکست بدهیم.

به ‌نظرتان تیم ملی ما چقدر بخت صعود دارد؟

من مطمئنم که از گروهمان بالا میرویم. شک ندارم این بچه‌ها که همه در لیگ‌های خوب اروپایی توپ می‌زنند این توانایی را دارند که روبروی این سه تیم حداقل چهار امتیاز بگیرند و صعود کنیم.

فکر می‌کنید تنها پیروزی ایران و سه امتیازی که احتمال می‌دهید بگیرد مقابل چه تیمی‌باشد؟

فرقی نمیکند! مهم این است که یک برد بیاوریم و به دور بعد صعود کنیم. پیروزی در جام جهانی مهم است اما از همه چیز مهمتر کسب سه امتیاز در یکی از این سه دیدار است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فرهنگ IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    درود به آقامنصور رشیدی که همیشه نظرات کارشناسی منصفانه و درست میده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی