نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
۱ |
۰
اتفاق عجیب در دنیای فوتبال/ داور حذف می‌شود؟!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استفاده از تکنولوژی‌های جدید در عرصه داوری فوتبال روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.

سیستم تعیین آفساید نیمه خودکار آخرین فناوری وارد شده به دنیای فوتبال است که قرار است اولین بار در جام جهانی قطر مورد استفاده قرار بگیرد و اگر جواب بدهد، بدون شک خیلی زود در تمامی اروپا رایج خواهد شد.

این سیستم شامل ۱۲ دوربین است که توپ را به واسطه تراشه‌های مخصوص زیر نظر دارند و تا ۲۹ دوربین نیز قرار است بازیکنان را به طور دقیق و با دقت ۵۰ بار در ثانیه زیر نظر داشته باشند.

به این ترتیب، داور بازی و کمک داوران ویدئویی هر ثانیه که بازیکنی در موقعیت آفساید قرار بگیرد، سیگنالی دریافت می‌کنند و سپس کمک داور ویدئویی صحنه را بررسی خواهد کرد تا مشخص شود که آیا بازیکنی که در آفساید قرار داشته در جریان بازی دخیل بوده است یا خیر.

تورستن کینوفر از نشریه «بیلد» می‌نویسد: «من شخصا طرفدار استفاده از هر فرصتی هستم که بتوان فوتبال را تا بیشترین حد ممکن به سمت رعایت انصاف بیشتر پیش برد و به همین دلیل و با وجود تمامی اشتباهات و دشواری‌ها، از حضور تکنولوژی در این عرصه استقبال می‌کنم. من همچنین طرفدار این هستم که بهترین ابزار ممکن برای بهبود شرایط و انجام وظیفه درست در اختیار داوران قرار بگیرد. با این حال نگران این موضوع هستم که حضور بیش از پیش تکنولوژی در زمین بازی باعث شود که قدرت داوران رفته رفته کاملا از بین برود. اگر قرار به تشخیص آفساید توسط دستگاه باشد، پس حضور کمک داوران در زمین چه لزومی دارد؟ اگر قرار باشد به زودی همه چیز به این صورت مشخص شود، آیا به زودی شاهد حذف داوران وسط هم خواهیم بود؟ ما همین الان هم شاهد هستیم که بسیاری از داوران به واسطه حضور کمک داور ویدئویی جسارت اتخاذ تصمیم درست و قطعی را ندارند. به نظر می‌رسد که در آینده قرار است فقط مربیان و بازیکنان اجازه اشتباه کردن داشته باشند. این ایده چندان خوبی هم به حساب نمی‌آید، اینطور نیست؟»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آبی رنگ عشقه IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    اتفاقا ایده خوبی است مهمترین اصل این است که حق به حقدار برسد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی