۱
ببینید| تیم ملی ولز و جام‌جهانی دوم؛ به دنبال صعود دوباره
طول ویدئو: 02:40

بعد از گلف، فوتبال محبوب‌ترین ورزش بین مردم کشور ولز فوتبال است!

ولز کشوری زیبا است و مردمش هیچ ورزشی را بیشتر از گلف دوست ندارند. بعد از گلف، فوتبال محبوب‌ترین ورزش بین مردم این کشور فوتبال است.  ولزی‌ها در فوتبال به سرعت زیاد و دریبلینگ فوق العاده مشهور هستند. 

آن‌ها دوبار به جام جهانی رسیده‌اند و قصد دارند در جام جهانی  قطر خاطره خوبی برای مردم کشورشان بسازند.

تاریخچه فوتبال ملی در ولز

تیم ملی ولز در مرحله گروهی جام جهانی زیاد خوب نبود و به پلی‌آف این مسابقات رفت. وقتی با تیم ملی لهستان و جمهوری چک از فیفا خواستند که روسیه را از مسابقات حذف کند تیم ملی ولز راه خود را  هموار کرد. با این کار روسیه از جام جهانی قطر حذف شد و ولز خود را آماده بازی با اوکراین کرد. 

تیم ملی ولز همراه با بازیکن سرشناش خود گرت بیل، با یک گل تیم ملی اوکراین را شکت داد و به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرد. این تیم در مقدماتی جام جهانی ۸ بازی انجام داده که در این بازی‌ها ۴ برد، ۳ مساوی و ۱ باخت داشته.

تیم ملی ولز ۲۵ مارس ۱۸۷۶ اولین بازی رسمی خود را انجام داد.  اسکاتلند در اولین بازی رسمی ولز این تیم را با چهار گل در هم کوبید. 

بعد از این بازی قرار شد ولز یک سال بعد در خانه خود از اسکاتلند پذیرایی کند. تیم ملی ولز بیشترین مشکل را برای عضویت در فیفا داشته است و دلیل آن مشکلش با انگلیس است.

ولز سال‌های ۱۹۵۸ و ۲۰۲۲ به جام جهانی رسیده و جام‌جهانی پیش‌رو دومین جام جهانی این تیم است. ولز در یورو ۲۰۱۶ به چهار تیم آخر رسید و در نهایت به قهرمان آن دوره یعنی پرتغال باخت. 

تیم ملی ولز در یورو ۲۰۲۰ تا ۱۶ تیم رفت و دوباره حذف شد.

رابرت پیچ درحال حاضر سرمربی تیم ملی ولز است. تیم ملی ولز با او توانست به جام جهانی قطر سعود کند و دومین جام جهانی خود را تجربه کند. او تا به‌حال ۲۵ بار بروی نیمکت تیم ملی ولز نشسته و در بیشتر بازی‌های خود برنده بوده است.

ولز همراه با، آمریکا و انگستان در گروه B جام جهانی قطر حضور دارد. ولزی‌ها دوست ندارند در مرحله گروهی حذف شوند به کشورشان برگردند. باید دید که تیم ملی ولز در جام جهانی ۲۰۲۲ چه عمل کردی از خود به نمایش می‌گذارد.


پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    خیلیا دیگه برنامه ورزشی نمیبینند چون اهمیت ندارهمیخای باورکنید یانکنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی