۰
ببینید| تیم ملی لهستان و جام‌جهانی نهم؛ بازگشت به خاطرات ۱۹۷۴ و ۱۹۸۲
طول ویدئو: 02:49

دوران طلایی فوتبال لهستان سال ۱۹۷۴ و ۱۹۸۲ بود و حالا در جام‌جهانی نهم‌شان می‌خواهند دوباره به چنین افتخاراتی برسند.

تیم ملی فوتبال لهستان تحت نظر اتحادیه فوتبال لهستان کنترل می‌شود. سرمربی لهستان پائولو سوزا و کاپیتان این تیم رابرت لواندوفسکی است که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ لهستان محسوب می‌شود. 

تیم ملی لهستان تا به‌حال در هشت دوره جام جهانی فوتبال شرکت کرده و نخستین حضور این تیم سال ۱۹۳۸ اتفاق افتاد. دوران طلایی فوتبال لهستان سال ۱۹۷۴ و ۱۹۸۲ بود.  این تیم در این دو سال توانست دو مدال برنز به‌دست آورد.

تاریخچه فوتبال ملی در لهستان

بعد از جنگ جهانی اول در ۲۰ دسامبر ۱۹۱۹ تیم ملی فوتبال لهستان تاسیس شد. لهستان اولین بازی رسمی خود را در ۱۸ دسامبر ۱۹۲۱ مقابل مجارستان انجام داد و با نتیجه ۱-۰ مغلوب شد. نخستین برد ملی این تیم در ۲۸ مه ۱۹۲۲ برابر سوئد اتفاق افتاد جایی که آن‌ها سوئد را با نتیجه ۲-۱ شکست دادند. اولین گل تاریخ تیم ملی لهستان در آن بازی توسط یوزف کلوتز به‌ثمر رسید. لهستان سال ۱۹۳۷ با شکست چندین تیم در مقدماتی جواز ورود خود به جام جهانی ۱۹۳۸ دریافت کرد، به‌این ترتیب لهستان توانست به اولین جام جهانی خود برسد.

افتخارات تیم ملی لهستان

مقام قهرمانی بازی‌های المپیک سال ۱۹۷۲

• مقام سوم جام جهانی ۱۹۷۴

• مقام سوم جام جهانی ۱۹۸۲

• قهرمانی اروپا سال ۲۰۰۸

• بهترین نتیجه یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۱۶

از افتخارات این تیم می‌باشد.

تیم ملی لهستان در مقدماتی جام جهانی با تلاش‌های پیاپی بالاخره توانست به جام جهانی صعود کند. این تیم در بازی آخر خود مقابل سوئد آمار خوبی داشت و با نتیجه ۲-۰ پیروز میدان شد تا به جام جهانی ۲۰۲۲ برسد. آمار نشان می‌دهد تیم ملی لهستان در چند سال اخیر عملکرد خوبی نداشته و به‌گفتۀ بعضی افراد نمی‌تواند در جام جهانی بدرخشد. به‌هرحال نباید تلاش‌های مداوم و نکات مثبت این تیم را نادیده گرفت!


پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی