نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
ببینید| تیم ملی تونس و جام‌جهانی ششم؛ رؤیای اولین صعود از مرحله گروهی
طول ویدئو: 03:08

تونس بهترین تیم ملی آفریقا محسوب می‌شود و در جام‌های آفریقایی توانسته مقام‌های زیادی کسب کند.

تونس بهترین تیم ملی آفریقا محسوب می‌شود و در جام‌های آفریقایی توانسته مقام‌های زیادی کسب کند. 

این تیم در تورنمنت‌های جهانی عملکرد خوبی نداشته است.  تیم ملی تونس امسال برای ششمین بار در جام‌جهانی حضور پیدا می‌کند. این تیم در هیچ‌کدام از جام‌های جهانی نتوانتسه از مرحله گروهی صعود کند، البته کادر فنی و بازیکنان امیدوارند بتوانند امسال رکوردی جدید برای این تیم آفریقایی کسب کنند.

تاریخچه فوتبال ملی در تونس

این تیم سال ۱۹۵۷ به‌طور رسمی فعالیتش را آغاز کرد. تیم ملی تونس توسط کنفدراسیون فوتبال این کشور اداره می‌شود.  تیم ملی این کشور در ۵ جام‌جهانی حضور داشته و قرار است در جام‌جهانی ۲۰۲۲ هم شرکت کند. 

این تیم در جام‌جهانی ۱۹۷۸ توانست مکزیک را شکست دهد و به اولین تیم آفریقایی تبدیل شود که در این تورنمنت به پیروزی می‌رسد. همچنین همان سال، تونس توانست تونس غربی که مدافع عنوان قهرمانی بود را از دور مسابقات حذف کند.

تونس یکی از پرافتخارترین تیم‌های ملی قاره آفریقا است. این تیم توانست در جام‌ ملت‌های آفریقا سال ۲۰۰۴ به مقام قهرمانی برسد.  همچنین این تیم توانست سال ۲۰۱۱ مقام قهرمانی را در مسابقات قهرمانی کشورهای آفریقایی کسب کند. تیم ملی تونس در بسیاری از تورنمنت‌های آفریقایی شرکت داشت و به‌همین‌دلیل یکی از پرافتخارترین تیم‌ها در این قاره محسوب می‌شود، اما نتوانسته در سطح بین‌الملل نتیجه خوبی دریافت کند. این تیم تاکنون نتوانسته از مرحله گروهی المپیک یا جام‌جهانی بالاتر برود.

تیم ملی تونس اولین بازی رسمی خود را ۲۵ ژوئن ۱۹۵۷ انجام داد. این بازی با نتیجه ۱-۲ به نفع الجزایر به پایان رسید.

سرمربیان تیم ملی تونس

تاکنون افراد زیادی به‌عنوان سرمربی تیم تونس انتخاب شده‌اند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانسته‌اند عملکرد خوبی برای این تیم ثبت کنند. همان‌طور که گفته شد، این تیم در تورنمنت‌های جهانی هیچ عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان نداده. جلیل قادری ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ جایگزین مندر کبایر شد. این مربی به‌دلیل به‌دلیل ابتلا به کویید ۱۹ و نداشتن عملکردی خوب برکنار شد و این شخص به‌طور موقت، مدیریت تیم ملی تونس را برعهده گرفت. جلیل کادری توانست با کنترل تیم، باعث رسیدن تونسی‌ها به جام‌جهانی ۲۰۲۲ شود.

افتخارات تیم ملی تونس

این تیم در چند تورنمنت مختلف توانسته افتخاراتی کسب کند. تیم ملی تونس توانسته در جام ملت‌های آفریقا (۲۰۰۴) به مقام قهرمانی برسد. همچنین این تیم سال‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۹۶ هم توانسته مقام نایب قهرمانی و سال ۱۹۶۲ در این تورنمنت مدال برنز را کسب کند. تونس در رقابت‌های ملت‌های آفریقا سال ۲۰۱۱ هم قهرمان شده است. این تیم توانسته در جام‌ ملت‌های غرب ۱۹۶۲ به مقام قهرمانی برسد. همچنین تونس در جام ملت‌های فلسطین سال ۱۹۷۳ هم قهرمان شد.  این تیم در مسابقات مدیترانه سال ۲۰۰۱ مدال طلا، ۱۹۷۱ مدال نقره و ۱۹۷۵ و ۲۰۱۳ مدال برنز کسب کرده.

عملکرد تونس قبل از جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی تونس توانست با شکست مالی در پلی‌آف به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرد. این تیم اکنون در دره بندی فیفا در رتبه ۳۵ قرار گرفته که نسبت به دیگر تیم‌های آفریقایی، رتبه خوبی محسوب می‌شود.  تونس سال ۲۰۲۲، ۷ مسابقه انجام داد که در ۳ مورد از آن‌ها توانست پیروز شود. همچنین ۳ باخت و یک مساوی هم کسب کرده است.

تونس در هیچ‌کدام از تورنمنت‌های جهانی نتوانسته عمکلرد خوبی داشته باشد، اما با آماده سازی تیم، مسئولان آن امیدوار هستند در جام‌جهانی ۲۰۲۲ رکوردی جدید برای تیم ملی تونس ثبت شود.


پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی