۰
ببینید| تیم ملی استرالیا و جام‌جهانی پنجم؛ کانگوروها وارد می‌شوند
طول ویدئو: 02:27

اولین تیم ملی استرالیا در سال ۱۹۲۲ برای تور نیوزلند ساخته شد و حالا سابقه این تیم به ۱۰۰ سال رسیده است.

خیلی از مردم ایران تیم ملی استرالیا را از سال ۱۳۷۶ می‌شناسند. وقتی خداداد عزیزی با فرار بی‌نظیر خود تیر خلاص را بر قلب استرالیا زد و بلیط جام جهانی را برای ایران فراهم کرد. تیم ملی استرالیا شش بار به جام جهانی صعود کرده است. استرالیا سابقه قهرمانی در آسیا را دارد و با بازیکنان جوان خود می‌خواهد به بهترین مقام در جام جهانی برسد.

تیم ملی استرالیا در دور سوم مقدماتی جام جهانی قطر آمار خوبی نداشت و به پلی‌آف مسابقات رفت. استرالیا برای صعود به جام جهانی به حداقل یک برد احتیاج داشت. آن‌ها بازی اول را برابر امارات با پیروزی تمام کردند و آماده بازی با پرو شدند. آنها در پنالتی ها پرو را شکست دادند. بعد از قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تکلیف گروه تیم‌های حاضر در این تورنمنت معلوم شد. استرالیا با فرانسه، دانمارک و فرانسه در گروه D این مسابقات قرار دارد. 

تیم استرالیا باید خود را آماده با بازی با بازیکنان بزرگی همچون کریم بنزما، امباپه، گریزمن، کرستین اریکسن و کسپر اشمایکل کنند.

تاریخچه فوتبال ملی در استرالیا

اولین تیم ملی استرالیا در سال ۱۹۲۲ برای تور نیوزلند ساخته شد. آن‌ها در این تور عملکرد خیلی بدی داشتند، البته کسی از تیم ملی استرالیا توقعی هم نداشت. این تیم تا ۴۰ سال بعد به عملکرد بد خود ادامه داد و باخت‌های مختلفی را تجربه کرد. 

جالب است بدانید سال ۱۹۵۶ کمیته جهانی المپیک میزبانی المپیک را به استرالیا داد. این اتفاق خیلی عجیب بود و استرالیا باید تمام تلاش خود را برای موفقیت در این تونمنت می‌کرد. در آخر این اتفاق رخ نداد و مقصر اصلی آن‌ تیم بی‌تجربه و خام استرالیا بود.

تیم ملی استرالیا در سالگرد ۲۰۰ سالگی خود تورنمنتی را برگزار کرد. آرژانتین، برزیل و عربستان صعودی در این تورنمنت حضور داشتند. استرالیا در این مسابقه با عملکرد خیره کننده‌، چشم جهانیان را به ملبورن دوخت. بعد از این تورنمنت عملکرد تیم ملی استرالیا کاملا فرق کرد و این تیم کاملا متحول شد.

تیم ملی استرالیا سال ۲۰۰۷ اولین جام آسیایی خود را گرفت. این تیم با مربی خوب خود گراهام آرنولد در آسیا قهرمان شدند و در جام جهانی‌ هم به یک‌ چهارم نهایی رسیدند. هرچند آن‌ها مقابل آرژانتین شکست خوردند، اما این باخت برای آن‌ها مثل قهرمانی بود.

……….

تیم ملی استرالیا در جام جهانی قطر با فرانسه، دانمارک و تونس در گروه D مسابقات قرار دارد. احتمال صعود استرالیا به مرحله بعد مسابقات وجود دارد و آن‌ها باید تمام تلاش خود را بکنند.


پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی