نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
ببینید| تیم ملی آلمان و جام‌جهانی بیستم؛ به دنبال جام پنجم
طول ویدئو: 02:35

این تیم به عنوان پرسابقه‌ترین تیم در مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا همچنین به عنوان قهرمان ۴ دوره جام‌جهانی گام به جام‌جهانی ۲۰۲۲ می‌گذارد.

تیم ملی آلمان (مانشافت) که در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با تیم های مکزیک، کره جنوبی و سوئد همگروه است، تلاش می کند تا بازهم مانند جام جهانی برزیل به قهرمانی برسد و در بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان پرافتخارتر شود. 

این تیم که به عنوان پرسابقه‌ترین تیم در مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا همچنین به عنوان قهرمان آخرین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال (برزیل ۲۰۱۴) شناخته می شود، در صدد است تا با یواخیم لوو بتواند بازهم قهرمان جام جهانی شود.

تاریخچه فوتبال ملی در آلمان

آلمان در سال‌های ۱۹۷۲، ۱۹۸۰ و ۱۹۹۶ توانست ۳ مقام قهرمانی اروپا را کسب کند و ۴ مقام قهرمانی جهان در سال‌های ۱۹۵۴، ۱۹۷۴، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ را در کارنامه‌ دارد. تیم آلمان در کنار ۳ عنوانی که در قهرمانی اروپا کسب کرده، ۳ بار نیز در سال‌های ۱۹۷۶، ۱۹۹۲ و ۲۰۰۸ فینالیست بوده و به مقام نائب قهرمانی بسنده کرده است. در دوره قبل رقابت های جام جهانی در برزیل بود که تیم ملی آلمان با هدایت یواخیم لوو توانست به عنوان قهرمانی در جام جهانی دست یابد و از نتایج خوب این تیم در برزیل، می توان به پیروزی ۷ بر یک سلسائو به یاران لام اشاره کرد. آلمانی‌ها در یورو ۲۰۱۶ نیز به عنوان تیمی مدعی نشان دادند ولی شکست برابر فرانسه در نیمه نهایی باعث شد این این نتواند به دیدار نهایی برسد.آلمان در قاره اروپا حضور دارد و پایتخت آن برلین است که از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند مرز دارد. آلمان در دو جنگ جهانی اول و دوم نقش گسترده‌ای داشت و در پی این دو جنگ خسارت‌های زیادی را متحمل شد.

 پس از پایان جنگ با وام‌هایی که از کشورهای متفق گرفت، توانست کشور را بازسازی و پیشرفت های خوبی نیز کند. این کشور نخستین دیدار رسمی اش را در سال ۱۹۰۸ برابر سوئیس انجام داد که با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و نکته جالب آن است که بهترین پیروزی این تیم مقابل روسیه و بدترین شکست این تیم هم مقابل انگلیس بوده است. 

در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا، ژرمن ها در رده نخست قرار دارند و بدترین رده آنها هم به ۲۰۰۹ برمی گردد که در رده ۲۲ قرار گرفتند. بهترین گلزن ملی این کشور، کلوزه با ۷۱ گل است و لوتار ماتیوس با ۱۵۰ بازی ملی در رده نخست بیشترین بازی ملی قرار دارد.

ستاره‌های تیم ملی آلمان

ستاره گلزن تیم ملی آلمان، توماس مولر است. توماس در جام‌های جهانی قبلی نیز درخشید و نقش مهمی در قهرمانی تیمش در جام‌جهانی ۲۰۱۴ داشته است. 

او متخصص گل زدن در جام جهانی است و تاکنون توانسته است ۱۰ گل در این رقابت های مهم به ثمر برساند. مولر می‌تواند با زدن شش گل دیگر در جام جهانی به برترین گلزن تاریخ این بازی ها تبدیل شود. دروازه بان و کاپیتان آلمان ها، مانوئل نویر است. او ابتدا مهاجم تیم نوجوانان شالکه بود و دروازه بانی را پس از یک بازی درون دروازه به علت مصدومیت دروازه‌بان و کشف استعداد خود دنبال کرد و پس از سه سال حضور مستمر در تیم جوانان باشگاه شالکه موفق شد در سال ۲۰۰۵ به تیم نخست شالکه راه یابد، زمانی که فرانک روست سنگربان پیشین شالکه به هامبورگ پیوست. 

در تاریخ  ۵ مارس ۲۰۰۸ او در مرحله نخست حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در دیدار برگشت مقابل پورتو با مهار دو ضربه پنالتی و صعود شالکه به دور بعدی بازی‌ها یکی از بهترین نمایش‌های خود را ارائه داد. 

نویر یکی از سه بازیکنی در فصل ۰۸–۲۰۰۷ بوندس لیگا بود که در تمامی دقایق آن فصل برای تیمش به میدان رفته بود. نویر در سال ۲۰۱۱ به تیم فوتبال بایرن مونیخ پیوست و در لباس این تیم درخشش داشت وی در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۲ بین بایرن مونیخ و رئال مادرید، با مهار پنالتی‌های کریستیانو رونالدو و کاکا نقش ارزنده‌ای در صعود بایرن مونیخ به فینالِ آلیانز آرنا ایفا کرد ولی در فینال مغلوب شد. نویر به همراه بایرن مونیخ در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب سه‌گانه شد و در بوندسلیگا، جام حذفی فوتبال آلمان و لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی رسید. نویر پس از این موفقیت به عنوان برترین دروازه بان جهان در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد. او در ۱۹ مه ۲۰۰۹ به تیم ملی فوتبال آلمان را حضور در تور آسیایی این تیم دعوت شد. 

پیش از این نویر عضو تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان بوده و برای این تیم در رقابتهای قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا به میدان رفته و یکی از ارکان اصلی قهرمان تیم ملی آلمان در این رقابتها بود. وی در جام جهانی ۲۰۱۰ دروازه‌بان ثابت تیم ملی فوتبال آلمان بود و با این تیم به رتبه سوم جهان دست یافت نویر با درخشش در تیم ملی جام جهانی ۲۰۱۴ را فتح کرد و به عنوان بهترین دروازه بان جام جهانی شناخته شد. سرمربی آلمان ها لوو است.  


پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی