نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
ببینید| تیم ملی اسپانیا و جام‌جهانی شانزدهم؛ جوان و باانگیزه/ خاطرات ۲۰۱۰ را تکرار کن
طول ویدئو: 02:27

تیم ملی اسپانیا امروزه یکی از بهترین و با افتخارترین تیم‌های ملی دنیا محسوب می‌شود.

لیگ برتر فوتبال اسپانیا محبوب‌ترین لیگ فوتبال دنیا محسوب می‌شود و به‌جرات می‌توان گفت، بهترین بازیکن‌های دنیا نیز در این لیگ بازی می‌کنند. حالا فکرش را بکنید اگر یک کشور محبوب‌ترین لیگ برتر را داشته باشد، تیم ملیش چه بازی‌هایی انجام می‌دهد! تیم ملی اسپانیا امروزه یکی از بهترین و با افتخارترین تیم‌های ملی دنیا محسوب می‌شود. 

این تیم توانسته خودش را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برساند.

وجود بهترین بازیکن‌های دنیا در تیم ملی اسپانیا باعث شده این تیم به یکی از با افتخارترین تیم‌های ملی دنیا تبدیل شود و بازی‌های جذابی را مقابل حریف‌ به نمایش بگذارد. 

این تیم بعداز تیم ملی برزیل دومین تیم فوتبال پرافتخار دنیا محسوب می‌شود و توانسته در مسابقات مختلف، عناوین باارزشی دریافت کند، فدراسیون فیفا نظر دیگری دارد.

تاریخچه فوتبال ملی در اسپانیا

اسپانیا سال ۱۹۰۴ به لیست فیفا اضافه و فدراسیون ملی فوتبال این کشور ۵ سال بعد تاسیس شد. یکی از القاب تیم ملی اسپانیا، ماتادورهاست. این تیم طی چند سال اخیر توانسته مقام‌های مختلفی در سطح بین‌المللی کسب کند. فیفا، تیم ملی اسپانیا را پرافتخارترین تیم ملی دنیا می‌داند. بسیاری از افراد معتقدند اسپانیایی‌ها این افتخار را مدیون ویسنته دل بوسکه هستند. این مربی توانسته ۲ قهرمانی در جام جهانی۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ برای اسپانیا کسب کند.

تیم ملی اسپانیا مانند دیگر تیم‌ها، مربی‌های مختلفی داشته که هرکدام به‌نحوی باعث درخشش این تیم شده‌اند. بدون شک یکی از بهترین مربی‌های این تیم، ویسنته دل بوسکه است که توانست با مهارت فوق‌العاده، تیم ملی اسپانیا را در جام‌جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ قهرمان کند. یکی‌دیگر از بهترین مربی‌های این تیم، لوییز آراگونس بود که توانست اسپانیا را در مسابقات یورو ۲۰۰۸ به مقام قهرمانی برساند. 

طرفداران و منتقدان در همان سال لقب چشم سرخ را به تیم ملی اسپانیا دادند. اکنون مربی تیم‌ ملی اسپانیا لوییس انریکه است و قصد دارد بهترین نتیجه را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بگیرد. 

این تیم به تیکی‌تاکا یا پاسکاری‌های متعدد معروف است و همه مربی‌های هم این تکنیک را مهمترین برنامه‌شان برای این تیم می‌دانستند.

این تیم که توسط فدراسیون فوتبال سلطنتی اسپانیا مدیریت می‌شود، توانسته در مسابقات یورو ۱۹۶۴، ۲۰۰۸، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و جام‌جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، قهرمان شود. 

تیم ملی اسپانیا برای اولین بار، سال ۲۰۱۰ توانست به فینال جام‌جهانی راه‌ یابد و همان سال به مقام قهرمانی رسید.

اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰

از آن‌جایی که این جام‌جهانی برای اسپانیایی‌ها و طرفداران تیم ملی این کشور اهمیت زیادی دارد، بدنیست که توضیحاتی هم درباره آن بدهیم. تیم ملی اسپانیا در جام‌جهانی ۲۰۱۰ با تیم‌های سوئیس، شیلی و هندوراس هم‌گروه بود.  اسپانیا در این گروه کار نه چندان سختی داشت و توانست‌ به‌عنوان تیم اول صعود کند. تیم ملی اسپانیا در یک چهارم نهایی مقابل پاراگوئه بازی کرد. در این بازی، پویول (دفاع معروف تیم بارسلونا) با ضربه سر دروازه پاراگوئه را باز کرد و باعث شد که اسپانیا به فینال جام‌جهانی ۲۰۱۰ راه‌ یابد. در فینال این مسابقات هم آندرس اینیستا توانست در وقت‌های اضافه دروازه هلند را باز کند، همین گل باعث قهرمانی تیم ملی اسپانیا در این دوره از مسابقات شد.

تیم ملی اسپانیا در ۱۵ جام‌جهانی مختلف حضور داشته از این حیث رکورددار است. اولین جام‌جهانی که این تیم در آن حضور داشت، سال ۱۹۳۴ بود. همچنین این تیم ۱۰ بار در جام ملت‌های اروپایی حضور داشته که اولین آن‌ها سال ۱۹۶۴ بوده. اسپانیا در مسابقات یورو شروعی طوفانی داشت و توانست در اولین حضورش در این مسابقات به مقام قهرمانی برسد.

ستاره‌های تیم ملی اسپانیا

یکی از مهمترین افتخارات این تیم، بازیکن‌های آن هستند. افرادی مانند پویول، دنی آلوز، اینیستا، دخیا، ایکر کاسیاس، جرارد پیکه، سرخیو راموس، بوسکتس داوید ویا و… همه اعضای اصلی تیم ملی اسپانیا بوده‌اند. این بازیکن‌ها در بهترین تیم‌های لیگ اروپا مانند رئال مادرید، بارسلونا، چلسی، لیورپول، منچستر یونایتد و… بازی کرده‌اند.

بدون شک کارلوس پویول یکی از بهترین و با اخلاق‌ترین بازیکن‌های تاریخ است که در تیم ملی اسپانیا بازی می‌کرده. این بازیکن مدافع بود و در جام‌جهانی ۲۰۱۰ هم گل پیروزی این تیم را مقابل پاراگوئه به ثمر رساند و باعث شد که تیمش به فینال این دوره از مسابقات راه یابد.

سرخیو راموس یکی از بهترین بازیکن‌های تیم ملی اسپانیا است. این بازیکن بیشترین حضور را در تیم‌ملی کشورش داشته. سرخیو راموس در ۱۸۰ بازی، برای اسپانیا بازی کرده.

داوید ویا را نمی‌توان فراموش کرد. همان‌طور که حتما می‌دانید، این بازیکن بیشترین تعداد گل را برای تیم ملی اسپانیا زده. داوید ویا در دوران حضورش ۵۹ گل ملی به ثمر رساند.

ژابی آلونسو بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ در اسپانیا بازی می‌کرده و عضو ثابت این تیم ملی بوده. این بازیکن به پاس‌های بلند و دقیقش معروف بود و در برخی از تیم‌های بزرگ دنیا توپ زده. ژابی در موقعیت هافبک دفاعی بوده و بازی جذاب داشت و در این موقعیت بازی خارق‌العاده به نمایش می‌گذاشت.

جرارد پیکه بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸، در ۱۲۰ بازی در تیم اسپانیا حضور داشته. این بازیکن رویایی، مدافع میانی است و در بسیاری از بازی‌ها، دروازه تیم ملی اسپانیا را نجات داد.  این بازیکن با اخلاق اکنون ۳۴ سال سن دارد و در تیم بارسلونا بازی می‌کرد. 

کاسیاس، دروازه‌بانی رویایی است که بین همه علاقه‌مندان به فوتبال، جایگاه ویژه‌ای دارد. این بازیکن بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ در تیم ملی اسپانیا حضور داشته.

سرخیو راموس به‌دلیل عملکرد خیره کننده‌ای که داشته، توانسته از سال ۲۰۰۵ برای اسپانیا بازی کند، اما این بازیکن در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در این تیم بازی نخواهد کرد. سرخیو راموس هم مانند پیکه دفاع میانی است.

ژاوی هافبک میانی حرفه‌ای بود که در دوران حضورش توانست نظر بسیاری از فوتبال دوستان را به خود جلب کند. این بازیکن اکنون با نقش سرمربی دوباره به تیم اصلیش یعنی بارسلونا برگشته. ژاوی بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ در تیم ملی اسپانیا حضور داشته.


پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی