نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پیش‌بازی مراکس - کرواسی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کرواسی نایب‌قهرمان و شگفتی‌ساز دوره گذشته جام‌جهانی در اولین دیدارش در قطر ۲۰۲۲ به مصاف مراکش خواهد رفت.

ورزشگاه البیت شهر الخور که میزبان افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بود، امروز از ساعت ۱۳:۳۰ میزبان دیدار تیم‌های مراکش و کرواسی از گروه F هم خواهد بود.

مراکش؛ شیرها به دهه ۱۹۸۰ برمی‌گردند؟

شیرهای اطلس سال‌هاست که موفقیت بزرگی در فوتبال نداشته‌اند؛ تنها قهرمانی‌شان به دهه ۱۹۷۰ برمی‌گردد و تنها صعودشان از مرحله گروهی جام‌جهانی هم سال ۱۹۸۶ رخ داد. گروه‌شان در جام‌جهانی ۲۰۲۲ هم دشوار است و به نظر می‌آید با عملکردی فراتر از تصور به مرحله بعد می‌رسند. مراکش هم بحران را با وحید هلیل‌هودژیچ پشت سر گذاشته و حالا با ولید الرکراکی امیدوار است که نتایج متفاوتی مثل نتایج اخیرشان رقم بخورد.

کرواسی؛ در آرزوی تکرار تاریخ

فینالیست شدن کرواسی در دوره قبلی باورنکردنی و غیرقابل پیش‌بینی بود. بلیزرها متحد و قدرتمند تا پای فینال هم آمدند، اما مقهور قدرت فرانسه شدند. کرواسی بعد از آن فینال کمی جوان‌تر شد و تغییراتی داشت. شاید در این دوره نشود انتظار فینالیست شدن از آن‌ها داشت، ولی در آرزوی رسیدن به همان مرحله هستند. دستکم صعود از این گروه برای‌شان سخت نیست. به نظر می‌آید در شروع هم دیدار آسانی داشته باشند.

آخرین جدال
دسامبر ۱۹۹۶ تیم‌های ملی مراکش و کرواسی در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند که با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. بصبر و باهیا برای مراکش و ولاهوویچ (۲ مرتبه) برای کرواسی در آن دیدار گل زدند. نکته جالب این که آن بازی پنالتی هم داشت و ۷-۶ کرواسی در این ضربات برنده شد.

آمار بازی
۲) دومین دیدار بین مراکش و کرواسی، اولین دیدار رسمی دو تیم خواهد بود.
۵) از زمان استقلال کرواسی، این کشور ۵ مرتبه به جام‌جهانی رسیده است. از این ۵ حضور ۲ مرتبه در بین ۴ تیم حاضر شدند و یک مرتبه به‌عنوان نایب‌قهرمانی رسیدند و یک مرتبه در سوم قرار گرفتند.
۵) مراکش هم مثل اولین رقیبش در جام‌جهانی ۲۰۲۲ موفق شده ۵ مرتبه به جام‌جهانی برسد. فقط یک مرتبه در سال ۱۹۸۶ شیرهای اطلس از مرحله گروهی صعود کرده‌اند.

مصدومان و محرومان
عبدالصمد الزلزولی و عبدالحمید صابیری مصدومان مراکش هستند که در لیست این تیم قرار گرفته‌اند، ولی به بازی نخست نخواهند رسید. کرواسی هر ۲۶ بازیکنش را در بازی نخست در اختیار خواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم
مراکش:
بونو، حکیمی، سایس، اکرد، مزراوی، امرابط، اوناحی، املاح، بوفال، زیاش و النصیری
کرواسی: لیواکوویچ، یورانوویچ، سوتالو، گواردیول، سوسا، مودریچ، بروزوویچ، کواچیچ، ولاشیچ، پریشیچ و لیوایا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی