نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
تیم ملی فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با این حال، اعضای تیم ملی فوتبال ایران در همان دیدار با انگلیس یکی، دو حرکت خاص انجام دادند تا به همان بخش از پرسش‌هایی که مدت‌ها بود ذهن مخاطبان فضای مجازی را درگیر کرده بود پاسخ دهند.

روزنامه شرق نوشت: بازی تیم ملی فوتبال ایران با انگلستان یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال ایران از آب درآمد. ایران برای اولین‌بار در طول تاریخ به مصاف انگلیس رفت و نهایتا با نتیجه دور از انتظار و شکست سنگین ۶ بر ۲ به کار خود پایان داد. اگرچه با نگاهی گذرا به ساختار فوتبال دو کشور، چنین اختلافی منطقی به نظر می‌رسد ولی با توجه به سبک خاص کارلوس کی‌روش و اندیشه فوتبالی او و تجربه‌ای که بازیکنان تیم ملی در سال‌های اخیر به دست آورده‌اند، کمتر کسی تصور می‌کرد تیم ملی با این شکست سنگین در اولین بازی از جام روبه‌رو شود. به‌ویژه اینکه کارلوس کی‌روش که چهارمین حضورش در جام جهانی را تجربه می‌کند، هرگز شکستی در سه دوره قبلی متحمل نشده بود و با یک برد و ۲ تساوی به کار پایان داده بود.

البته اینها همه مواردی است که در شرایط نرمال رقم می‌خورد، چون با توجه به اتفاقات اخیری که در ایران رخ داده، ذهن و روان بازیکنان تیم ملی تحت هیچ شرایطی مهیای بازی با انگلیس آن‌هم در جام جهانی نبود. بازیکنان در فضای مجازی آن‌قدر تحت فشار قرار گرفته بودند که شاید به غیر از خودشان کسی خبر نداشت که قرار است در اولین دیدارشان در جام جهانی، چه واکنشی نسبت به اتفاقات رخ‌داده در ایران داشته باشند. این مورد با پرسش خبرنگاران خارجی از بازیکنان تیم ملی و پاسخ‌های سربسته آنها هم همراه شده بود تا ابهام ماجرا بیشتر شود. گو اینکه صحبت‌های احسان حاج‌صفی، کاپیتان تیم ملی ایران در کنفرانس خبری پیش از بازی با انگلیس که با جمله معروف «به نام خدای رنگین کمان» شروع شد، رفته‌رفته بخشی از ابهامات را از بین برد. احسان در همان کنفرانس در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت که بازیکنان تیم ملی غم مردم را دارند و اگر در تیم ملی هستند دلیلی ندارد که صدای مردم ایران را نشنوند.

الفاظ نامهربانانه ای که در صفحه اینستاگرام کی‌روش منتشر شد/ مهلکه ای که تیم ملی از آن جان سالم به در نبرد

با این حال، فشار روانی بر بازیکنان ایران پیش از شروع این جام بیشتر و بیشتر شده و به‌جز سردار آزمون که با گذاشتن پست‌های حمایتی از اعتراضات، از انتقادها در امان مانده بود، سایر بازیکنان تیم ملی با الفاظ ناخوشایندی در فضای مجازی مورد خطاب قرار گرفتند. پست‌های منتشرشده در کانال و صفحات مرتبط با تیم ملی هم به‌خوبی چنین موردی را نشان می‌داد و مشخص می‌کرد که مخاطبان با الفاظ نامهربانانه‌ای بازیکنان تیم ملی را خطاب قرار می‌دهند. این درست همان سوژه‌ای بود که روز گذشته کارلوس کی‌روش در صفحه مجازی‌اش به آن واکنش نشان داد و با به‌تصویر کشیدن بخشی از الفاظی که درباره بازیکنان تیم ملی در اینستاگرام به کار رفته و منتشرکردن فیلمی دیگر از جنگندگی بازیکنان تیم ملی نوشت که «بازیکنان تیم ملی دشمن شما نیستند».

با این حال، اعضای تیم ملی فوتبال ایران در همان دیدار با انگلیس یکی، دو حرکت خاص انجام دادند تا به همان بخش از پرسش‌هایی که مدت‌ها بود ذهن مخاطبان فضای مجازی را درگیر کرده بود پاسخ دهند. بخش اصلی متوجه سرود تیم ملی بود که هیچ‌کدام از ۱۱ بازیکنی که به زمین فرستاده شده بودند، این سرود را نخواندند. حرکتی اعتراضی که از مدت‌ها قبل ورزشکاران ملی‌پوش انجام داده و با انتقاد تند اهالی و رسانه‌های نزدیک به دولت همراه شده است. همین ژست بازیکنان، روز گذشته دوباره مورد انتقاد یکی، دو رسانه اصولگرا قرار گرفت و آنها الفاظ مناسبی در قبال بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران به کار نبردند. نخواندن سرود ملی در صداوسیما و هنگام پخش بازی سانسور شد ولی انتشار فیلم‌های مربوط به آن و اشاره‌شدن به این موضوع در رسانه‌های مختلف، چیزی را برای پنهان‌ماندن باقی نگذاشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • مجید IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    کیروش هیچ بختی نداشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما خوبی پس باخت مقابل اسپانیا تو دوره قبل و باخت مقابل بوسنی و آرژانتین چی بود؟؟؟؟؟
  • کوروش کبیر IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    مطالبی که تا حدودی نزدیک به واقعیت منتشر شد
  • ایرانیان متحد IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    برای موفقیت باید عوامل متعدد به نفع شما باشه نه بر علیه شما.اخراج ناجوانمردانه اسکوچیچ،دعوت از بازیکنای نه چندان خوب و بعضا سفارشی،چیدن ترکیب افتضاح،نداشتن تاکتیک مناسب،و از همه مهمتر عدم دعای خیر و انرژی مثبت یک ملت
  • علی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    اصلا بازیکن نباید وارد حاشیه و مسایل سیا سی باشه باید تمرکزش به فوتبال باشه ولی عده ای از جمله وطن فروشا میخوان‌ اونها رو وارد حاشبه کنند و روحیه بازیکنان تیم ملی رو خراب کنند
  • علی US ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    به امید پیروزی آمریکا
  • فرهنگ IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    آقا مجید، شوما زیادی جدی نگیرش. این پست با قلم کسی نوشته شده که از فوتبال چیزی نمی دونه، و احتمالا ازون دانشمندهاییه که پیشنهاد میده برای حل مشکلات فوتبال بهتره که به جای یک توپ، بیست و دو توپ بندازند توو رمین که بازیکنا بر سر توپ دعواشون نشه. این پست رو البته برای تو و من هم که دنبال مطلب فوتبالی هستیم ننوشته، بلکه برای کوروش کبیر نوشته که این گاف عظیم نویسنده رو که شما اشاره کردید نزدیک به واقعیت تلقی می کنه، و سبب میشه که کوروش کبیر حقیقی، روحش شاد، دیگه نتونه آسوده بخوابه، چونکه می بینه نزدیک به سه قرن بعد از حیاتش، فرزندانش چه گاف هایی میدن و چقدر از منشور حقوق بشرش دورند، و نه تنها ملت های دیگه رو از بند اسارت آزاد نمی کنند، بلکه خودشون اسیر فریبکاری و ترفندهای دشمنان بیگانه میشن.
  • آشنا روشنا IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    منم موافق تداخل ورزش و سیاست نیستم و دوست دارم ورزش از این حوزه دوری کنه،با اینحال از مطلب بی طرفانه شما لذت بردم. نقد در شرایط منصفانه و غیر سانسوری از طرف خبرورزشی ستودنیست، حتا اگه مخالف ذهنیات من باشه.
  • اعتدال IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    یک توصیه کلی: ادمین محترم، مرد باش، و اگر زنی، آزاده باش، و کامنت ها رو گزینشی و مطابق میل شخصیت انتخاب نکن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی