نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
 فاش شدن ترکیب تیم ملی؛ آیا این دلیل شکست ایران در برابر انگلیس بود؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تیم ملی فوتبال ایران در بازی نخست در برابر انگلیس نمایش نا امیدکننده ای داشت و به خاطر این نمایش ضعیف سنگین‌ترین شکست را در جام جهانی متحمل شد. نتیجه‌ای که شاید تا پایان این جام جهانی هم تکرار نشود.

به طور حتم فوتبال ادامه دارد. این یکی از جذابیت‌های فوتبال است. اینکه در نتیجه و رخدادی متوقف نمی‌شود و تیمی‌که شکست می‌خورد، حتی با یک نتیجه پر گل این فرصت را دارد که در روزهای پیش رو با یک نمایش خوب شکست را فراموش کند. این فرصت برای تیم ملی روز جمعه مهیا می‌شود. در بازی با ولز. تیم ملی در صورت پیروزی در این دیدار به عنوان تیم دوم شانس پیدا می‌کند و آنوقت است که می‌تواند با روحیه به مصاف تیم آمریکا برود و با تکرار بازی خوب خود برای اولین بار به دور بعدی مسابقات صعود کند. آنهم برای اولین بار.

شرط اول نمایش خوب در برابر ولز پذیرش اشتباهات از سوی کارلوس کی‌روش و از سوی بازیکنان است. سرمربی تیم ملی حق دارد بازیکنان را از نظر روحی و روانی ریکاوری کند و اگر این کار را انجام ندهد، تیم ملی در بازی با انگلیس متوقف می‌شود اما نه به بهای انکار حقایق. به واقع بهانه تراشی هیچ کمکی به تیم ملی برای فراموشی شکست در برابر انگلیس نمی‌کند. تیم ملی زمانی می‌تواند در دیدار با ولز متفاوت با انگلیس بازی کند که قبول کند نمایش در برابر انگلیس جای هیچ گونه دفاعی ندارد. در این صورت بازیکنان در صدد جبران بر خواهند آمد. از همه مهمتر کارلوس کی‌روش باید بپذیرد که اشتباهات او در چنیش تیم دلیل اصلی شکست ۶-۲ تیم ملی در برابر انگیس بوده است.

از این دست از شکست‌ها حتی در جام جهانی تکرار شده است. شکست ۷-۱ برزیل در برابر آلمان. برزیلی‌ها صادقانه شکست را قبول کردند و درصد بهانه بر نیامدند. اما کارلوس کی‌روش بعد از بازی با انگلیس از تماشاگران تیم ملی انتقاد کرد! سوال؛ آیا کارلوس کی‌روش انتظار داشت بعد از شکست سنگین و حتی مفتضحانه تیم ملی در برابر انگلیس تماشاگران تیم ملی را تشویق و برای بازیکنان هورا می‌کشیدند؟ اگر او چنین انتظاری داشت، باید گفت که انتظار بیهوده‌ای و دور از منطق بوده است. جای دور نمی‌رویم. در همین فوتبال باشگاهی خودمان و در هفته‌های سپری شده آیا تماشاگران تیم استقلال در جریان یکی از بازی‌ها بازیکنان این تیم را بی‌غیرت قلمداد نکردند؟ در حالی که به خوبی می‌دانیم در همه هفته‌های سپری شده از لیگ برتر استقلال از جمع مدعیان قهرمانی دور نشده و اکنون تیم دوم جدول است و در سوپر جام هم قهرمان شده است.

 فاش شدن ترکیب تیم ملی؛ آیا این دلیل شکست ایران در برابر انگلیس بود؟

امروز کارلوس کی‌روش در مصاحبه با خبرنگاران حاضر در دوحه به افشای ترکیب تیم ملی پیش از بازی با انگلیس اشاره کرد و به نوعی خواست اشاره کرد که این هم یکی از دلایل شکست تیم ملی در برابر انگلیس بوده است! آیا چنین چیزی قابل قبول است؟ خبر ورزشی و همه سایت‌های خبری تلاش می‌کنند ترکیب تیم ملی را پیش از شروع بازی و حتی روزها قبل از شروع بازی منتشر کنند و گاها ترکیب‌های احتمالی درست از آب در می‌آید. رسانه‌های انگلیس هم این کار را انجام دادند که ترکیب افشا شده از سوی یکی دو رسانه انگلیسی در مورد تیم ملی این کشور درست از آب در آمد. حال سوال این است آیا به خاطر افشای ترکیب تیم ملی انگلیس توسط سایت‌های این کشور تیم ملی فوتبال ایران توانست نمایش خوبی در برابر شاگردان ساوتگیت داشته باشد و نتیجه خوبی بگیرد؟ تیم ملی فوتبال ایران اگر شکست خورد به ایده‌های کارلوس کی‌روش و نمایش بازیکنان در زمین باخت و نه تماشاگران و سایت‌ها و رسانه‌ها.

اکنون هم تیم ملی می‌تواند برگردد و در دیدار با ولز و آمریکا نمایش خوبی داشته باشد و در نهایت به دور دوم صعود کند. به شرط اینکه کارلوس کی‌روش ایده‌های تاکتیکی اش را جبران کند و بازیکنان هم به دنبال جبران نمایش ضعیفی که در برابر انگلیس داشتند، بروند. این شرط تغییر تیم ملی و پیروزی در برابر ولز است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • محمد IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    چرا خبت مبحث میکنی عمرا منظور کیروش تشویق بعد از باحت بوده باشه همه شما هم بقیه خوب میدونن منظور کیروش فشار قبل از بازی بود که از قبل اعزام تیم به بازیکنها وارد میشد
  • واعظ آشتیانی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    فکر کنم این متن را آرتین ظهرابی نوشته ، هنوز هم نمیخواد بپذیره که کی‌روش تموم شد .
  • کابوی موج سوار IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    فکر نمیکردم بتونید متن به این خوبی بنویسید. تحلیل و حرف خوبی بود! من از ۱۲ سال قبل که کیروش اول قبول نکرد که مربی تیم ملی بشه بعد نظرش عوض شد به این مربی شک داشتم. فکر میکنم کیروش رو تو نمک خوابونده بودن برای چنین روزهایی!
  • فرهنگ IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    چندین بار این تیتر رو دیدم و بی اعتنا گذشتم. همین حالا یهویی از رو بیکاری گفتم ببینم چی میگه. دو سه خط خوندم و رسیدم به عبارت بدترین نتیجه که گفتید دیگه تکرار هم نخواهد شد. یاد نتیجه هفت به صفر اسپانیا و کاستاریکا افتادم و خنده ام گرفت که چه زود نه تنها تکرار شد بلکه بدترش هم شد. سپاسگزارم که مارو می خندونید. ضمنا، با هفت گلی که ناواس دروازه بان نامدار خورد، سیدحسین حسینی مظلوم تطهیر و از تیررس وطنفروشان نابکار دور شد. یک توصیه کلی: ادمین محترم، مرد باش، و اگر زنی، آزاده باش، و کامنت ها رو گزینشی و مطابق میل شخصیت انتخاب نکن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی