نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۱۶
مقامی که ایران از دست داد؛ اولی برای عربستان یا ژاپن؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بعد از شکست ۶-۲ تیم ملی فوتبال ایران به عنوان تیم نخست آسیا در برابر انگلیس، عربستان با برتری در برابر آرژانتین آبروی فوتبال آسیا را خرید.

برتری دو بر یک عربستان در برابر آرژانتین یک شگفتی نبود. عربستان خوب بازی کرد و در نهایت مزد برتری خود را با نتیجه دو بر یک گرفت. زمانی می‌شود از این بازی به عنوان شگفتی یاد کرد که تیم فقط دفاع کند  و دردفاع کردن خوش شانس باشد و روی دو اتفاق و انتقال به گل برسد. دیدید که عربستان از همان شروع بازی چهره تهاجمی به خود گرفت و حتی به خاطر این سبک از بازی در نیمه اول بارها و بارها به تیم ملی آرژانتین موقعیت داد و دروازه اش از روی نقطه پنالتی باز شد و دو گل دیگر توسط کمک داور ویدوئویی مردود اعلام شد.

عربستان در نیمه دوم بهتر از نیمه اول بازی کرد و بیشتر از ۴۵ دقیقه اول دست به حمله زد و این طبیعی بود چرا که نتیجه را یک بر صفر عقب بود. این بدین معنی بود که عربستان به شکست یک بر صفر در برابر آرژانتین قانع نبود و تلاش کرد بازی را به سود خود به پایان ببرد و این کار را انجام داد. به واقع شاگردان رنار در نیمه دوم با نیت پیروزی بازی کردند نه حفظ نتیجه که از سوی خیلی‌ها قابل درک بود و حتی عربستان با شکست یک بر صفر در برابر مسی و همبازیانش تحسین می‌شد.

امروز یک نتیجه جالب دیگر تکرار شد. ژاپن هم از باخت یک بر صفر در برابر آلمان پیروزی دو بر یک ساخت. ژاپنی‌ها هم مثل عربستان بازی کردند. هوشیار و منطقی و رو به جلو. آنها این طور نبودند به لاک دفاعی بروند و برای پیروزی تنها به دنبال انتقال باشند. این سبک از بازی‌ها یک پیام از سوی فوتبال آسیا به جهانیان دارد. ما دیگر دفاع نمی‌کنیم. پا به پای شما بازی می‌کنیم و سعی می‌کنیم برنده باشیم. به طور حتم باور شکست تیم‌هایی چون آرژانتین و آلمان به تیم‌های عربستان و ژاپن القاء و تمرین شده بود و گرنه چنین پیروزی‌هایی مقدور نبود.

ایران اما در همان سبک قدیم مانده است. دفاع در برابر تیم‌های بزرگ و گلزنی از روی انتقال. ما به خاطر این سبک از بازی و شکست در برابر انگلیس جایگاه اولی خود را در فوتبال آسیا از دست می‌دهیم و در ادامه به شرطی صعود به دور دوم بازی‌ها نصیبمان می‌شود که دست از فوتبال دفاعی برداریم. کمی شجاع و تهاجمی بازی کنیم. ژاپن یا عربستان به زودی به تیم اول آسیا تبدیل می‌شوند. هر چند کره ای‌ها هم در رویایی بازی‌های خوب و نتایچ عالی در جام جهانی دوحه هستند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • اشکان IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    این سبک بروز فوتبال، با مربی که هفتاد سال با فوتبال دفاعی زندگی کرده اتفاق نمیفته. قبل از جام‌جهانی، کارشناسان بارها و بارها هشدار دادن که کی روش امتحان خودش رو پس داده و سبکش منسوخ شده هست ولی متأسفانه عده ای هنوز مغرور از باخت یک صفر مقابل آرژانتین و باخت کم گل مقابل اسپانیا بودن و در همون زمان عربستان و ژاپن فکر بردن آرژانتین و آلمان بودن! برگشتن تاج و کی روش مشخصاً اشتباه بود ولی ویلموتس نامی بود که تمام مشکلات فوتبالمون، حتی قبل از اختراع فوتبال رو گردن اون بندازیم .
  • بفهم نفهم IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    کاش مقدماتی جام جهانی در گروه ژاپن و عربستان قرار می گرفتیم و از اونا شیش تا شیش تا می خوردیم و به جام جهانی نمیومدیم که اینجوری بازیکنا مون در برابر انگلیس بی عفت بشن.
  • امیر IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    فردا هم کره جنوبی نتیجه خواهد گرفت. ایران در آسیا چهارم یا پنجم خواهد شد. شک نکنید.
  • یه نفر US ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    برای جام ملت ها بعد از سالها به یکی از بین نکونام و مجیدی و یحیی اعتماد کنید تا نشون بده دیگه با خارجی های 80 ساله نمیشه برنده شد دفاع ایران فرسنگ ها با حمله ایران فاصله داره
  • میلاد IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    یعنی دیگه کیروش پرستا نمیتونن بگن ما اول اسیا هستیم ، چه بد!!!!
  • پدرام CA ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    کاربر گرامی با نام بفهم نفهم. اونموقع که میگی کارلوس هنوز نیومده بود که 6 تا 6تا بخوریم. اونموقع تو کلمبیا داشت 6تا 6تا هاش رو ازاکوادور و اروگوئه میخورد
  • حسین‌ذبیحی IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    تا وقتی امثال تاج که فهم‌شان ازفوتبال دنیادرحد گنجشک است درراس امورباشندهمین خواهدبودوفوتباا ایران به عقب میرود.
  • مهدی ف IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    فرق ما با ژاپن و عربستان دقیقا تو همینه. قبل از جام جهانی با هزار دوز و کلک تاج شد رئیس فدراسیون. هنوز نیومده گفت من کی‌روش رو میارم برای باخت آبرومندانه و البته عده ای هم که با اسکوچیچ مشکل داشتن بخاطر عدم دعوت از بازیکنان تیم مورد علاقه شون، از کیروش و تاج حمایت کردند. از همون روز ما گفتیم این بزرگترین اشتباهه چون از روز اول داریم به باخت فکر میکنیم البته از نوع آبرومندانه اش. نتیجه اش رو هم که همه دیدید که با یک ترکیب عجیب و دفاعی شش تا خوردیم. اما برعکس ما، عربستان و ژاپن که مثل ما با تیمهای قوی حتی قویتر از انگلیس، بازی داشتند، هیچوقت از باخت آبرومندانه حرف نزدند. اونا گفتند که ما میایم و سعی میکنیم بهترین بازی رو انجام بدیم. فرق ما با ژاپن و عربستان دقیقا الان توی اعتماد به نفسه. اونا خودشون رو از پیش باخته نمیدونستند ولی ما واسه باخت آبرومندانه اومده بودیم.
  • عشق پرسپولیس IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    جایگاه واقعی ما تو آسیا با این رییس فدراسیون و سرمربی تیم ملی، ششم یا هفتم باید باشه. همش خودمون رو گول زدیم که تبم اول آسیا هستیم، اما نگفتیم ما با چه تیم‌هایی بازی کردیم که بردیم. اما عربستان و ژاپن در سال با چندتا تیم مطرح جهان بازی دوستانه میکنن و حتی شاید ببازن. چون اونا تیم اول آسیا براشون مهم نبوده، اونا نتیجه تو بازیهای جام جهانی رو میخواستند که الان بهش رسیدند. اونا فقط به فکر بازی بودند و اما بفکر باخت آبرومندانه. با این سیستم و ترکیب بازی قبل ما دو بازی آینده رو هم میبازیم. تو فوتبال الان، بهترین دفاع، حمله هستش. دریغ از فهمیدن این موضوع توسط مسیولین فدراسیون ما. اگه اسکوچیچ الان بود و ما شش گل میخوردیم یک عده خودشون رو به زمین و هوا میزدن که دیدید شش گل خوردیم. اما الان معلوم نیست زبونشون کجاست. تیم حمله کنه شش گل بخوره، بهتره که دفاعی بازی کنیم و شش گل بخوریم.
  • امیر IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    من نمی دونن چرا همه گیر دادن به سبک کی روش مگه کی روش بازیکن داره مگه می روش بازیکن در سطح لیگ جزیره داره مگه ایران کار آکادمیک در فوتبال داره مگه ایران فدراسیون درست حسابی داره مگه کل بودجه فدراسیون به جای صرف ساخت آکادمی های پیشرفته و رایگان که استعداد های جوان بتونن مسی ها و راموس های آینده تیم ملی بشن
  • محمد IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    دوستان ما یک معلمی داشتیم که همیشه می‌گفت برای 20بخونین که بشین 17یا18 یا هر چقدر وقتی ما از همون اول به نام باخت ٱبرومندانه نبریم تو زمین قطعا نتیجه اشمیشه شش تا گل خوردن چون ذهنیتمون باخت بود هر چند با گل‌های کمتر 0

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی