نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
تیم ملی فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اگر ایران با ولز مساوی کند و آمریکا در دیدار برابر انگلیس بازنده باشد، آن وقت ایران هم‌امتیاز با آمریکا می‌شود و سرنوشت صعود به این ترتیب به روز آخر کشیده خواهد شد.

تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فردا، جمعه، باید به مصاف ولز برود تا شاید بازی مرگ و زندگی‌اش در جام جهانی را تجربه کند. مثل انگلیس، ایران و ولز هم در هیچ مسابقه رسمی تا به حال به مصاف هم نرفته‌اند و این بازی اولین دیدار رسمی آنها خواهد بود که قرار است در جام جهانی رقم بخورد. البته دو تیم پیش‌تر در یک دیدار تدارکاتی که مربوط به سال‌های بسیار دور است با هم مصاف کرده‌اند. این موارد ولی چندان تأثیری در حال و روز کنونی دو تیم نخواهد داشت، به ویژه ایران که بازی نخست را بدجور مقابل انگلیس واگذار کرده و حالا قعرنشین گروه دوم رقابت‌های جام جهانی است.

برخلاف شاگردان کی‌روش، تیم ولز از بازی نخست با امتیاز بیرون آمده و مقابل آمریکا یک - یک کرده است. همین دو نتیجه خیلی زود کار ایران در این گروه را به مرگ و زندگی کشانده است. در واقع ایران اگر در این بازی ببازد، یکی از اولین حذف‌شده‌های جام جهانی لقب خواهد گرفت. این تیم که در جام جهانی قبلی با چهار امتیاز فرصت صعود نداشته، طبیعی است که حتی اگر در دیدار آخرش برابر آمریکا را برنده شود ولی به ولز ببازد، با سه امتیاز راه به جایی نخواهد برد. البته که این یک روی سکه است و ایران هنوز دو معادله بدردبخور پیش‌رو دارد. اول اینکه بازی را برنده شود؛ اگر چنین شود بازیکنان تیم ملی از لحاظ روحی و موقعیت در جدول بهبود و رشد پیدا خواهند کرد و بدیهی است که انگیزه‌شان برای بازی آخر هم چند برابر می‌شود. حتی کسب تساوی در این بازی هم باز شانس را به ایران می‌دهد. اگر ایران با ولز مساوی کند و آمریکا در دیدار برابر انگلیس بازنده باشد، آن وقت ایران هم‌امتیاز با آمریکا می‌شود. سرنوشت صعود به این ترتیب به روز آخر کشیده خواهد شد که ایران و آمریکا با یکدیگر و ولز و انگلیس هم با هم مسابقه خواهند داد.

از جام جهانی خداحافظی می کنیم یا در قطر باقی می مانیم؟/ اگر به ولز ببازیم؛ اگر فردا مقابل این تیم پیروز شویم.../ اسم سردار بیشتر از همیشه شنیده می شود

با فرض شکست احتمالی ولز برابر انگلیس در روز پایانی، ایران فرصت خواهد داشت تا با شکست‌دادن آمریکا در روز سوم، با چهار امتیاز به عنوان تیم دوم راهی دور دوم شود. بدیهی است که اینها همه گمانه‌زنی است و باید بازی به بازی پیش رفت. وقتی هم صحبت از بازی می‌شود مسئله و دغدغه همین تیم ولز با ستاره‌ای همچون گرت بیل است. با توجه به ترکیب نامناسبی که کارلوس کی‌روش در دیدار نخست برابر انگلیس داشت، انتظار می‌رود که در بازی دوم تغییرات مهمی در ترکیب صورت بگیرد. جدی‌ترین تغییر حضور دروازه‌بانی جدید در تیم ملی است.

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان اصلی ایران در دیدار برابر انگلیس در همان دقایق نخست مصدوم شد و از بازی بیرون رفت. بینی علیرضا بیرانوند شکسته و او تمرین روز گذشته را هم از دست داده است. اگر او می‌خواهد بازی کند باید حتما با نقاب باشد ولی مسئله اینجاست که نقاب سایز صورت بیرانوند باید سفارش داده شود و بعید است به‌موقع آماده شود. جانشین او یعنی سیدحسین حسینی هم روز خوبی را سپری نکرد و روی کاغذ شانسی برای قرارگرفتن در ترکیب نخواهد داشت. به این ترتیب به نظر می‌رسد فرصت به امیر عابدزاده می‌رسد تا از همان ابتدا به عنوان دروازه‌بان اصلی برابر ولز به میدان برود. در خط دفاعی هم انتظار می‌رود تغییراتی صورت بگیرد. روزبه چشمی و مجید حسینی در بازی برابر انگلیس روز کابوس‌واری داشتند و بدیهی است اگر کی‌روش در پی ترمیم این نقطه باشد باید تغییراتی اعمال کند.

این موضوع شامل خط میانی هم می‌شود جایی که هافبک دفاعی تیم، علی کریمی، در بازی مقابل انگلیس فروغی نداشت. شاید حضور مجدد سعید عزت‌اللهی در ترکیب در این نقطه از زمین کارگشا باشد. نهایتا علامت سؤال بزرگ هم مربوط به تغییرات در خط حمله ایران است. کی‌روش در بازی نخست تیم ملی را با سیستم ۲-۱-۴-۳ راهی زمین کرده بود ولی اگر می‌خواهد شانسی برای بقا در این جام داشته باشد، نیاز است تیم را هجومی‌تر کند. وقتی صحبت از هجوم می‌شود، اسم سردار به میان می‌آید. او از کمند مصدومیت رها شده و حالا فقط منتظر حضور در ترکیب اصلی است. اگر او برسد، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش به عنوان وینگر، عناصر خطرناک ایران در خط حمله خواهند بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    اگر خاله من هم سیبیل داشت میشد داییم!!!!البته با اندکی دخالت در ضرب المثلهای شیرین فارسی!با اگر و مگر کار درست نمیشه ،عقل حکم میکنه که سرنوشت خودمنو دست کسی نسپریم،با قدرت توی زمین رفته و فقط به برد فکر کنیم،به انتظار همسایه نشستن نتیجه ای جز گشنگی نداره.
  • سمیر IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    باور نکردنی بود علی کریمی چه جایگاهی تو فوتبال ما داره که باید مقابل انگلیس بازی کنه روزبه چشمی در حد لیگ یک ایرانه مجید حسینی هیچ وقت مناسب تیم ملی نبود حسین حسینی با کدوم تجربه بین المللی درون دروازه قرار میگیره لعنت به اونایی که بازیکنای استقلالو به کی روش تحمیل کردن
  • فرهنگ IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    شیرمرد دلاور اردبیل را فراموش کردید، کریم انصاری فرد که در لیگ قهرمانان اروپا به منچستریونایتد، و در جام جهانی قبل به پرتغال گل زد. آره دادا، کم نیستند شیرمردان ایرانی.
  • ماکه رفتیم دور دوم IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    ایرانیها بزرگتر از این حرفها هستن ، مرد روزهای سختند بخصوص اگر از برخی جهات دچار فشار هم باشند مردم و دعای خیر آنها پشت این تیم هست هرچند اقلیتی هم بنا بر انجماد فکری و ذاتی خودشان و براساس خودپرستی و سوء تفاهمات سیاسی مثل خود بزرگ بینی و خود رهبر پنداری !! با این تیم ملی مخالفت کنند و حرفهایی بزنند و شعاری در کنند یا برخی نگاه فنی و فوتبالیشان با شخص کیروش متفاوت و حامی اسکوچی باشند . این تیم دهها میلیون ایرانیست البته که فوتبال برد و باخت دارد حوادث و نتایج غیرمترقبه دارد اما ایران و تیم ملی آن هیچوقت بازیچه دست خودخواهان نخواهد شد انشالله در دو بازی آینده نتیجه لازم را کسب و به دور بعد صعود کنیم به نظرم هر ۶ امتیاز این دومسابقه را بدست می آوریم .
  • ناشناس IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    تیم ملی ایران روز جمعه پیروز میدان است
  • ایران مظلوم. IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    اولین حذفی جام جهانی تیم ملی ج ا ا است.به ارشیوتون مراجعه کنید تا ببینید کی گفتم عربستان ابروی اسیایی ها خواهند بود در این دور از جام جهانی.تیمی که مزدوری عادت کند بهتر از این نخواهد بود.بیان برن دنبال اب کردن سکه های شیتیل گرفته شده و به ریش اهدا کنندگانشان بخندند.😃😃😃😂😂😂
  • رضا IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    تبریک به ملت شریف ایران اهل افغانستان
  • سیداسحق علوی IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    حتما پورعلی گنجی ستاره میدان بود؟؟؟؟ خواستین قبل دربی روحیه آبی ها تضعیف بشه خدا گذاشت تو کاسه تون ایول روزبه باریکلا سیدحسین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی