نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
۰ |
۰
۵ چیز که برای سفر به پاریس نیاز دارید
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

پاریس شهر نور و زیبایی و یکی از مقاصد گردشگری معروف اروپا است که عاشقان زیادی را به سمت خود می‌کشاند. جاهای دیدنی بسیار معروفی در جهان هستند که از نظر گردشگری رتبه‌های نخست را به خود اختصاص داده‌اند.

هم‌چنین مراکز مد جهان در پاریس شعبه‌های مشهوری دارند، خیابان‌های زیبا و غذاخوری‌ها و کافه‌ها و حتی گورستان‌های پاریس معروف و زبانزد هستند. اگر قصد سفر به پاریس را دارید به شما تبریک می‌گوییم. این سفر بی‌تردید یکی از بهترین مسافرت‌های زندگی شما خواهد بود. اما آیا با ۵ چیز که برای سفر به پاریس نیاز دارید، آشنایی دارید و می‌دانید که برای این سفر هیجان‌انگیز چه ملزوماتی نیاز است؟

بلیط پاریس

اولین چیزی که برای سفر به پاریس به آن نیاز دارید بلیط این شهر است. اهمیت داشتن بلیط پاریس حتی از داشتن ویزا نیز بیشتر است زیرا زمانی که شما برای ویزا گرفتن اقدام می‌کنید، نیاز به ارائه‌ی رزرو بلیط دارید. شما برای رزرو بلیط به راحتی می‌توانید به سایت‌های فروش بلیط خارجی رفته و برای رزرو و خرید نهایی بلیط اقدام نمایید. بنابراین با برداشتن نخستین گام، مسیر سفر پاریس را آغاز کنید.

هتل پاریس

حالا که خودتان را برای این سفر جذاب و هیجان‌انگیز آماده کردید، برای رزرو هتل پاریس اقدام کنید. از آنجایی که پاریس مقصد گردشگری پر رفت‌وآمد در جهان است، هتل‌ها، بوتیک هتل‌ها، خوابگاه‌ها و اماکن اقامتی شخصی فراوانی را در خود جای داده است. برخی از افراد هتل‌های گران‌قیمت پاریس با امکانات لاکچری را برای سفر انتخاب می‌کنند، گروهی به هاستل یا خوابگاه‌ها می‌روند که در آن اتاقی مشترک با فرد یا افراد دیگری دارند و سرویس بهداشتی آنها مشترک است.

بوتیک هتل‌ها گونه‌ی دیگری از اماکن اقامتی در پاریس هستند که از یک ساختمان قدیمی بازسازی شده تشکیل شده و دکوراسیون منحصربه‌فرد و زیبایی دارند. برخی از افراد هم از طریق سایت‌هایی نظیر ایر بی‌ان‌بی (AirBNB) اتاقی را در یک خانه‌ی شخصی اجاره می‌کنند تا هزینه‌ی کمتری بپردازند. هر گونه از این اقامتگاه‌ها را که انتخاب کنید، باید نام و مشخصات رزرو آن را به سفارت فرانسه ذکر کنید تا در مرحله‌ی ویزا گرفتن مورد استفاده قرار گیرند.

نقشه فرودگاه امام خمینی

سومین چیزی که شاید داشتن آن در ابتدا ضروری به نظر نرسد اما بسیار مهم است، نقشه‌ی فرودگاه امام خمینی است. تصور کنید که قصد سفر دارید و وارد فرودگاه بزرگ امام خمینی شده‌اید. به کدام طبقه بروید؟ از کجا کارت پرواز بگیرید؟ محل نشان دادن پاسپورت و کنترل‌های نهایی کجاست؟ آیا نیاز به پرداخت عوارض خروج از کشور دارید؟ کجا می‌توانید آن را پرداخت کنید؟ آیا قصد خرید ارز و یا سوغاتی دارید و از مراکز فروش آن مطلع نیستید؟ سرویس‌های بهداشتی فرودگاه کجا هستند؟ خروجی‌های فرودگاه امام خمینی کجاست و کلا این فرودگاه چند گیت خروجی دارد؟ چگونه و از کدام مسیر می‌توان سوار هواپیما شد؟

۵ چیز که برای سفر به پاریس نیاز دارید

پاسخ تمامی این پرسش‌ها در یک نقشه‌ی جامع فرودگاه نوشته شده است. حالا درنظر بگیرید که پاسخ این پرسش‌ها را ندانید و ساعتی را در فرودگاه سردرگم باشید. در اینصورت استرس از دست دادن پرواز شما را عصبی می‎کند و حتی احتمال از دست پرواز آن وجود دارد که شما را متحمل هزینه‌های گزافی کرده و کلی کلافه‌تان می‌کند و سفر هیجان‌انگیز شما را با ناراحتی همراه می‌کند. پس با داشتن یک نقشه فرودگاه امام خمینی به این نگرانی‌ها خاتمه دهید تا همه جای فرودگاه را به درستی بشناسید.

چرا باید نقشه شهر پاریس را داشته باشیم؟

همان طور که داشتن نقشه فرودگاه امام خمینی برای سفر به پاریس اهمیت دارد، نقشه شهر پاریس اهمیتی چند برابر دارد. شما قرار است که مدتی را در این شهر اقامت کرده و از جاهای دیدنی آن بازدید کنید. برای پیدا کردن جاهای دیدنی آنها دو راه دارید: ارتباط برقرار کردن با مردم شهر و پرسیدن نشانی مراکز دیدنی که مستلزم دانستن زبان خارجی و به ویژه زبان فرانسه است که اگر زبان خارجی بلد نباشید، کار بسیار سختی است. راه دوم داشتن نقشه شهر برای یافتن جاهای دیدنی آن است. زمانی که نقشه‌ای جامع از شهر پاریس را در دست دارید، می‌توانید از وسایل نقیله‌ی عمومی، ایستگاه‌ها و مسیرهای اطلاع حاصل کنید و به راحتی به مقصد دلخواه خود بروید.

مراکز دیدنی شهر را بشناسید

پاریس پر از جاهای دیدنی است که برای معرفی آنها باید مطالب زیادی نوشت. به طور کلی می‌توان گفت این شهر تاریخی دارای جاهای دیدنی زیادی نظیر برج ایفل، کلیسای نوتردام، کلیسای سکره کور، معبد پانتئون و کلیسای سنت شاپل است که رد پایی در تاریخ دارند. هم‌چنین در پاریس می‌توان از موزه‌های زیادی دیدن کرد که سرآمد آنها موزه‌ی لوور است. موزه‌ی اورسای، موزه‌ی کلونی، موزه‌ی ملی هنر مدرن، موزه‌ی هنرهای زیبای پاریس در کاخ پتی، موزه‌ی رودن، موزه‌ی مارموتان مونه، موزه‌ی انولید و موزه‌های فراوان دیگری هستند که در سفر به این شهر زیبا می‌توان از آنها دیدن کرد.

۵ چیز که برای سفر به پاریس نیاز دارید

معرفی برخی از جاذبه‌های پاریس

با برخی از جاذبه‌های معروف پاریس آشنا شوید و در سفر به این شهر، فرصت دیدن از آنها را از دست ندهید:

  • برج ایفل: نماد شهر زیبا پاریس که منظره‌ی شهر نور از آن دیده می‎شود و  سالانه حدود ۷ میلیون نفر بازدید کننده دارد.
  • کلیسای نوتردام: این کلیسا با معماری سبک گوتیک خود، دارای فضاهای بسیار زیبایی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.
  • باغ لوکزامبورگ: واقع در سمت راست رود سن که دارای یک قصر باشکوه متعلق به ملکۀ فرانسه، ماری دومدیسی بوده است.
  • طاق پیروزی: بزرگ‌ترین طاق پیروزی دنیا است که به منظور یادبود سربازان گمنام مشعلی در آن قرار داده شده که هیچ گاه خاموش نمی‌شود.

چرا باید از موزه های پاریس بازدید کرد؟

موزه‌های پاریس یک دوره‌ی آموزشی از تاریخ، فرهنگ و هنر کل جهان را در ساختمان‌های بزرگ و بسیار بزرگ به نمایش می‌گذارند. بازدید از موزه‌های پاریس فرصتی است که بتوانید فشرده‌ای از اطلاعات مربوط به کل  تاریخ تمدن مردمان روی کره‌ی زمین را در سفر کوتاه ببینید. برخی از مهم‌ترین موزه‌های پاریس عبارتند از:

  • موزه‌ی لوور: معتبرترین موزه‌ی در پاریس و یکی از مشهورترین موزه‌ها در کل جهان است که یک دوره‌ی گسترده‌ی تاریخی را با بیش از سی هزار قطعه اثر هنری پیش چشم شما می‌آورد و همه چیز را از آثار باستانی مصر، یونان، روم و ایران گرفته تا نقاشی‌های اروپایی از قرن سیزدهم تا نوزدهم میلادی پوشش می‌دهد.
  • موزه اورسای: مجموعه‌ای استثنایی از هنرهای قرن ۱۹ و ۲۰ و آثار اساتید بزرگ امپرسیونیسم نظیر بودین، کایبوت، کورو، کوربه، دگا، مانه، مونه، پیسارو، سیسلی، رنوار و ویلارد را به نمایش می‌گذارد.
  • موزه‌ی کلونی: دارای مجموعه‌ای برجسته از نقاشی‌های قرون وسطایی، مجسمه، شیشه‌های رنگی و وسایل خزانه‌ی کلیساها است.
  • موزه‌ی ملی هنر مدرن: موزه‌ای واقع در مرکز پمپیدو که مجموعه‌ای گسترده از آثار هنری قرن ۲۰ و بیست‌ویکم در آن به نمایش گذارده شده است و از جمله‌ی آنها می‎توان به آثار براک، دوشان، دوفی، ماتیس، کاندینسکی و پیکاسو اشاره کرد.
  • موزه‌ی هنرهای زیبای پاریس: این موزه که در کاخ پتی واقع شده و دارای مجموعه‌ی گسترده‌ای از آثار باستانی کلاسیک، مصنوعات قرون وسطایی، نقاشی‌ها و دست‎نوشته‌های دوره رنسانس، نقاشی‌های فرانسوی و هلندی قرن هفدهم، پرده‌های نقاشی قرن هجدهم، مجسمه‌های قرن نوزدهم و آثار هنری نوآورانه از هنرمندانی نظیر بونارد، سزان، مونه، موریسو، پیسارو، رنوار، سیسلی و ویلارد است.
  • موزه‌ی رودن: این موزه صدها اثر رودن، از جمله مجسمه‌های مشهور و همچنین نقاشی‌ها و طراحی‌های او را در خود جای داده است.
  • موزه‌ی کارناواله: یکی از موزه‌های پاریس که تاریخ این شهر را از طریق بیش از ۳۸۰۰ مورد از آثار باستانی، نقاشی‌های تاریخی، طراحی‌ها و اشیاء هنری به تصویر می‌کشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی