نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سیدحسین حسینی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سیدحسین حسینی طی یک سال گذشته مسیر جالبی را طی کرد تا بتواند در جام جهانی بازی کند؛ او حالا رکوردهای زیادی را شکسته است.

اگر یک سال پیش حتی به خوش‌بین‌ترین هواداران استقلال هم می‌گفتید سیدحسین حسینی در جام جهانی قطر به عنوان دروازه‌بان فیکس بازی می‌کند،‌ باورشان نمی‌شد. دروازه‌بان شماره یک استقلال اما در فصلی که بازوبند کاپیتانی این تیم را بر دست می‌بندد همه درها به رویش باز شد و حالا امید اول کارلوس کی‌روش درون چارچوب ایران در جام جهانی است. اما در یک سال گذشته چه بر سیدحسین حسینی گذشت تا او درون دروازه تیم ملی بایستد؟

۴ سال تلاش بی‌وقفه

دروازه‌بانی که در دو بازی گذشته ایران مقابل انگلیس و ولز با شماره عجیب ۲۴ درون چارچوب ایستاد، ۴ سال پیش و قبل از جام جهانی روسیه هم امید زیادی داشت تا مسافر این تورنمنت شود. او اما در حالی که تا لحظات آخر در اردو بود، از لیست نهایی تیم ملی ایران خط خورد. حسینی در طول ۴ سال گذشته تلاش زیادی کرد و مسیر پرپیچ و خمی را پشت سر گذاشت تا بتواند دوباره به پیراهن تیم ملی برسد. عملکرد خوب دروازه‌بان شماره یک استقلال به خصوص از ابتدای فصل گذشته لیگ برتر، او را به هدف بزرگش رساند و حالا دروازه‌بان اول تیم ملی ایران به شمار می‌رود.

ماجرای دروازه بانی که به صورت غیرمنتظره شماره یک ایران شد/ یک دستکش طلایی؛ اسم تو را نوشتند...

جنگید، بهترین شد و به جام جهانی رفت

از ابتدای لیگ بیست و یکم، سیدحسین حسینی مسیر فوق‌العاده خود برای رسیدن به جام جهانی را شروع کرد. او در سالی که استقلال جام قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرد در ۲۵ بازی پیراهن این تیم را پوشید و ۱۸ بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا رکورددار کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر شود و از طرفی دستکش طلایی مسابقات را از آن خود کند. حسینی با نمایش‌های خوب، نقش ویژه‌ای در قهرمانی استقلال ایفا کرد و دراگان اسکوچیچ، سرمربی وقت تیم ملی را مجاب کرد تا به اردوها دعوت شود. با بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران، حسینی باز هم در لیگ برتر خودش را نشان داد و به اردو دعوت شد. او در بازی‌های دوستانه ایران هم نمایش خوبی داشت تا قاپ کی‌روش را بدزدد و در نهایت به عنوان گلر دوم راهی قطر شود.

بدشانسی بیرانوند و فرصت عالی به حسینی

قبل از شروع جام جهانی مشخص بود که علیرضا بیرانوند مرد شماره یک تیم ملی درون دروازه خواهد بود؛‌ همین اتفاق هم افتاد و دیدار با انگلیس را با بیرانوند شروع کردیم، اما مصدومیت زودهنگام او باعث شد این‌بار شانس به سیدحسین رو کند. اگرچه دریافت ۶ گل از انگلیس باعث شد انتقادهایی به بازی حسینی انجام شود، اما با توجه به اینکه از نظر فنی او تقصیر آنچنانی روی گل‌های خورده نداشت، کی‌روش بار دیگر به گلر شماره ۲۴ تیمش اعتماد کرد و نتیجه، عملکرد فوق‌العاده مقابل ولز بود. سیدحسین در دومین بازی جام جهانی با سیوهای خوب توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد و سومین کلین‌شیت ایران در تاریخ جام‌های جهانی را به نام خود ثبت کند. او البته اولین دروازه‌بان استقلالی لقب گرفت که در جام جهانی دروازه‌اش را بسته نگه داشت و از این حیث هم رکورددار شد.

منبع: شهروندآنلاین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • تاج کبیر آسیا IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    هربازیکن استقلالی که طی سالها یا بهتره بگیم دهه های گذشته از تیم ملی خط خورده فقط و فقط بخاطر وجود مافیای سرخ و لابی گری تیم سوم پایتخت به کمک عوامل نفوذی اش بوده یادمون نرفته رفتاری که با بهترین گلر ایران و استقلال مهدی رحمتی کردن تا از تیم ملی دورش کنن و بجاش حقیقی رو به جام جهانی بفرستن زیاد دور نرویم کاری که شما رسانه ها و خبرنگاران سرخپوش چند روز پیش با حسینی و چشمی و مجید حسینی کردید فراموش شدنی نیست حسینی زمانی لیاقتش رو نشون داد که با استقلال بدون باخت قهرمان ایران شد
  • ناشناس IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    حسینی و چشمی در جام جهانی مظلوم واقع شدن و خدا چقدر یارشون بود که کی روش فرصت بازی بهشون داد و خودشون رو ثابت کردن واقعا همه چی دست خداست اما صبرمان خیلی کم شده و فوری قضاوت می کنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی