بازیکنانی که برای کی‌روش جان می‌دهند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی ایران بازیکنانی دارد که برای سرمربی خود جانشفانی کرده و به شدت دوستش دارند.

کافی است لحظاتی، فقط لحظاتی با سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی یا سید مجید حسینی و بقیه بازیکنان هم کلام شوید.

از این بچه‌ها در خصوص کارلوس کی‌روش سووال بپرسید و ببینید چه جوابی می‌دهند؟ چه کسی فکرش را می کرد سرمربی تیم ملی ایران پس از دریافت 6 گل بار دیگر به سید حسین حسینی اعتماد کند؟ یا اینکه به روزبه چشمی که همه منتقدان تیغ تیز انتقادات خود را به سمت او نشانه رفته بودند، بازی دهد؟ این حمایت سرمربی از شاگردانش بزرگ ترین سرمایه هر بازیکنی است.

او در نشست خبری پس از بازی هم بسیار هوشمندانه صحبت کرد و گفت: در نیمه اول، بازی تمام شده بود. تنها هدفی که برای تیم ما مانده بود این بود که بتوانیم متحد و شجاع باشیم و تا جایی که می‌توانیم بجنگیم و فوتبال را مفتخر کنیم. این لحظات بد این اجازه را به ما داد که از ابتدا در سطح بالایی بازی کنیم. همه بازیکنان خیلی خوب بازی کردند. بازیکنان ما تجربه انگلیسی‌ها را نداشتند. امروز چیزهای زیادی از تیم ملی انگلیس یاد گرفتیم و نتیجه‌گیری می‌کنم که تیم ملی ما اکنون با شرایط بهتری آماده بازی بعدی است. همانطور که گفتم، الان خیلی بهتر از قبل آماده بازی با ولز هستیم. رقابت در سطح بالایی است و همه چیز آماده است که کارمان را انجام دهیم و سعی می‌کنیم بازی بعد را ببریم. همیشه همینطور است. باید درس‌هایی را بیاموزیم و تمرکز کامل داشته باشیم و هیج موضوعی در اطراف تیم نباشد. مهم این است که بدانیم چه چیزهایی رخ داده و چه چیزهایی باید یاد بگیریم.

کی‌روش در واکنش به اینکه از ترکیب امروز ایران چند نفر در ترکیب اصلی برابر ولز بازی می‌کنند؟ گفت: "من نمی‌توانم به این سوال جواب بدهم. تا قبل از شروع بازی با ولز جواب روشنی به این سوال ندارم. علاوه بر این نتیجه، باید به درستی تجزیه و تحلیل کنیم. شاید باید بازیکنان از نظر فکری تقویت شوند. فقط پس از تجزیه و تحلیل کامل می‌توانیم به این سوال جواب دهیم."

کی‌روش در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه ترکیب او غیر منتظره بود و  آیا قبول دارد که در انتخاب ترکیب اشتباه کرده؟ گفت: نه! چیزی که در این بازی اشتباه بود، کیفیت، سرعت و رقابت بازیکنان انگلیسی بود. با سرعتی که توپ را به چرخش در می‌آوردند، تیم ما نتوانست خود را با این سرعت تطبیق دهد. آنها در ۲۰ دقیقه اول سریع بودند. گل اول و دوم موقعی زده شد که انتظار نداشتیم. آنطور که گل زده شد، شوکه شدیم. درباره ترکیب بازیکنان باید بعد از بازی بررسی کنیم و ببینیم که چه اتفاقی رخ داد و چیزهایی که باید یاد بگیریم را یاد بگیریم. این نیست که ترکیب و زمین بازی مطرح نیست. موضوع این است که چگونه آموزش می‌گیریم و چگونه بازیکنان و مربی، خود را آماده می کنند و اگر که یک روز بخواهید به برزیل و آرژانتین و انگلستان نزدیک باشیم باید این مسائل را در نظر بگیریم. این مساله درباره زمین نیست. باید بدانیم چطور تمرین کنیم. اگر روی این زمینه‌ها کار نکنیم به موفقیت نمی رسیم.

همه این حمایت‌ها باعث شد که بازیکنان تیم ملی برای کارلوس کی‌روش تا پای جان بجنگند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی