نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پیش‌بازی استرالیا – دانمارک
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نبرد استرالیا و دانمارک در آخرین شب گروه D جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تبدیل به یک فینال شده است.

امشب در ورزشگاه الجنوب، استرالیا و دانمارک در آخرین گام‌شان در گروه C جام‌جهانی ۲۰۲۲ برای صعود مبارزه خواهند کرد.

استرالیا؛ صعود بعد از ۱۶ سال

بازی نخست مقابل فرانسه ناامیدکننده تمام شد و به نظر می‌رسید استرالیا در گروه C حتی از تونس هم پایین‌تر قرار بگیرد. اما مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نبرد دیدار با تونس بود که باعث شد مثلث صعود شکل بگیرد. حالا استرالیای ۳ امتیازی شانس بیشتری نسبت به دانمارک و تونس برای صعود دارد و می‌تواند با یک تساوی بعد از ۱۶ سال راهی مرحله حذفی شود. اگر کانگوروها همان تیم بازی با تونس باشند و مثل دقایق ابتدایی بازی با فرانسه بازی کنند، احتمال این که تبدیل به کابوس دانمارکی‌ها شوند، زیاد است. در دوره قبلی استرالیا یک امتیاز از دانمارک گرفت و حالا همین میزان امتیاز برای صعود کافی‌ست.

دانمارک؛ فقط و فقط برد

تصور نمی‌شد کار دانمارک به جایی برسد که در دیدار آخر هر نتیجه‌ای جز برد باعث حذف‌شان شود. دانمارکی‌ها که در یورو ۲۰۲۰ تحسین‌آمیز ظاهر شدند به‌عنوان یکی از پدیده‌های احتمالی این دوره شناخته می‌شدند، ولی حالا برای صعود باید بیشتر تلاش کنند. البته در یورو هم در چنین مخمصه‌ای قرار گرفته بودند و از آن بیرون آمدند. شکست دادن استرالیا هم برای شاگردان کسپر هیولمند روی کاغذ آنقدر سخت نیست. دانمارک فقط یک مرتبه در جام‌جهانی ۲۰۱۰ نتوانسته از مرحله گروهی فراتر برود و نمی‌خواهد این اتفاق تلخ در آسیا هم تکرار شود.

آخرین جدال
ژوئن ۲۰۱۸ در جام‌جهانی تیم‌های ملی دانمارک و استرالیا به مصاف هم رفتند که آن دیدار با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. اریکسن برای دینامیت‌ها و جدیناک برای کانگوروها گلزنی کردند.

آمار بازی
۴) این دو تیم ۴ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که یک بازی را استرالیا برده، ۲ بازی را دانمارک و در یک بازی هم به تساوی رسیده‌اند.
۱) دانمارک در جام‌جهانی یک مرتبه مقابل استرالیا قرار گرفته که در دوره گذشته و در روسیه بود. آن بازی با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.
۱) استرالیا فقط یک مرتبه راهی مرحله حذفی جام‌جهانی شده است. کانگوروها سال ۲۰۰۶ که اولین بردشان در تاریخ جام‌جهانی را هم به‌دست آوردند، تا مرحله یک‌هشتم نهایی بالا رفتند و به‌دست ایتالیای قهرمان حذف شدند.
۴) دانمارکی‌ها خاطرات خوبی از جام‌جهانی دارند و در ۵ حضور قبلی ۴ مرتبه به مرحله حذفی رسیده‌اند. بهترین عملکرد دانمارک سال ۱۹۹۸ بود که تا مرحله یک‌چهارم نهایی بالا رفتند.
۸) کریستین اریکسن با ۸ حضور یکی از باسابقه‌ترین‌های دانمارک در جام‌جهانی است. او با ۳ بازی دیگر به رکورد مارتین یورگنسن خواهد رسید. سیمون کیائر هم در ۷ بازی جام‌جهانی به میدان رفته.

مصدومان و محرومان
ناتانیل اتکینسون تنها مصدوم استرالیا است که شاید به این دیدار نرسد. توماس دلانی هافبک دانمارک قطعاً این بازی را از دست داده.

ترکیب احتمالی دو تیم
استرالیا:
رایان، کراچیچ، سوتار، راولز، بهیچ، لکی، ایرواین، موی، گودوین، مک‌گری و دوک
دانمارک: اشمایکل، اندرسن، کیائر، آندریاس کریستنسن، راسموس کریستنسن، هویبیرگ، اریکسن، مِیله، دامسگارد، لیندستروم و کورنلیوس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی