ابقا یا اخراج کی‌روش؛ چه کسی در مورد آینده کارلوس تصمیم‌گیری می‌کند؟
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کارلوس کی‌روش همراه تیم ملی به تهران برگشته است. شکست در برابر آمریکا به معنی پایان کار تیم ملی در دوحه بود.

در حالی که برخی از رسانه‌های خارجی و بیشتر عربی از عدم تمایل فدراسیون فوتبال ایران برای ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش خبر داده اند، وزیر ورزش و جوانان در بدو ورود به تهران از کارلوس کی‌روش حمایت کرد و گفت از هم اکنون باید برای جام ملت‌های آسیا برنامه ریزی کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در مورد آینده کارلوس کی‌روش در تیم ملی در فرودگاه امام به خبرنگاران گفت: «انشاالله برنامه ریزی می‌کنیم و به امید خدا با دورخیز خوب برای جام‌ملت‌ها. این مسابقه دیگر تمام شد و الان باید به فکر حمایت از کادرفنی و آقای کی‌روش و بازیکنان و روحیه آنها باشیم.»

حرف‌های حمید سجادی بدین معنی است که وزارت ورزش و جوانان و در راس آن دولت موافق ادامه حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی است و طبیعی است نگاه وزارت ورزش و جوانان روی تصمیم‌گیری فدراسیون فوتبال تاثیرگذار باشد. به این خاطر که وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون فوتبال حمایت مالی می‌کند. با کمک‌هایی که از دولت می‌گیرد. به خصوص در این برهه از زمان که فیفا درآمدهای فدراسیون فوتبال را به خاطر تحریم خزانه داری آمریکا مسدود کرده است.

البته وزارت ورزش و جوانان برای اینکه شائبه دخالت در امور فدراسیون فوتبال در اذهان شکل نگیرد و این دخالت موجب تحریم فدراسیون فوتبال و تیم ملی از سوی فیفا نشود، هیچ گاه نظرات خود را به فدراسیون فوتبال تحمیل نمی‌کند. همان طور که پولادگر، معاون ورزش در مصاحبه ای پیرامون آینده کارلوس کی‌روش در تیم ملی این چنین گفته است: «این تصمیمی‌است که کمیته فنی و فدراسیون فوتبال باید اتخاذ کنند. به نظرم کی‌روش در جام جهانی نمره خوبی گرفت و باید بگوییم جمع کردن تیم با آن شرایط روحی پس از مسابقه اول برابر انگلیس، کار هوشمندانه‌ای بود که ایشان انجام داد. ماندن ایشان بستگی به نظر فدراسیون و کمیته فنی دارد تا تصمیم‌گیری کنند.»

اما از نظر قانونی چه کسی در مورد آینده کارلوس کی‌روش تصمیم‌گیری می‌کند؟

کمیته فنی فدراسیون فوتبال با آمدن مهدی تاج برچیده شده است و حالا ادامه حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی بستگی به نظر اعضای هیات رییسه دارد که 9 نفر هستند. فدراسیون فوتبال بعد از عقد قرارداد با کارلوس کی‌روش اعلام کرد این قرارداد تا پایان جام جهانی خواهد بود و در صورت رضایت مردم از عملکرد تیم ملی این قرارداد تا پایان جام ملت‌ها تمدید خواهد شد. حالا ادامه حضور کی‌روش در تیم ملی منوط به نشست اعضای هیات رییسه و امضای ابقای کی‌روش با رای اکثریت است. در دوره قبلی که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال بود اعضای هیات رییسه اختیار تصمیم‌گیری در مورد تیم ملی را به او محول کردند که منجر به عقد قرارداد با مارک ویلموتس و آن پرونده سنگین علیه فدراسیون فوتبال شد اما این بار چنین اتفاقی صورت نگرفته است. حالا از نظر قانونی نشست اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال باید برگزار شود و خروجی این نشست ابقا یا عدم ابقای کارلوس کی‌روش را مشخص خواهد کرد و به نظر می‌رسد بازگشت کارلوس کی‌روش به همین خاطر بوده است. این مربی کروات می‌خواهد تکلیف آینده خود را بداند و بعد از آن برای استراحت به پرتغال برگردد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • علی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    هیعت رئیسه اگر ادمهای فوتبالی باشن و یا از کمیته فنی درست حسابی نظربخوان، باید تصمیم بگیرن که آیا باز میخوان سیستم دفاعی رو جلو ببرن یا نه سیستم تهاجمی عاقلانه. برای جام ملتها مطمعن باشیید چون همه میگید ما کاپ قهرمانی میخوایم و بعد 40 سال باید قهرمان بشیم پس اگر کیروش بمونه اکثر همین بازیکنارو مجدد میبره، با چندتا جوان، و همون سیستم دفاعی رو پیاده میکنه تا شاید بتونه جام بگیره. مطمعن باشید نمیگیره چون این 9 سال نشون داد سر بزنگاه ها تیم وا میره و سیستم دفاعی جواب بده نیست. پس اگر هدفتون اینده سازیه برای فوتبال مملکت باید فکر قهرمانی جام ملت هارو از سر بیرون کنید، و برید روی تغیر نسل تیم ملی و با تجربه کردن بازیکنان جوان برای جام جهانی بعدی. اگر نه باز دنبال قهرمانی در اسیا هستید تا رزومتونو شاید ارتقا بدید، پس همون سیستم قبلی رو پیش خواهید رفت و نتیجش هم مشخصه، یا جلوی ژاپن یا استرالیا یا عربستان وا خواهیم داد. و هیچ اینده سازی ای هم نخواهیم کرد. برای جام جهانی بعدش هم باز کاسه چه کنم دست میگریم.
  • رضایی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    اینبار مردم باید برن دم در فدراسیون چقد باید با این کی روش تحقیر بشیم و حرفی نزنیم فقط اخراج کی روش یه کم آروممون میکنه باخت مفتضحانه به انگلیس باخت به آمریکا شکست تحقیر آمیز مقابل ژاپن و عراق سه دوره حذف از جام جهانی دیگه بسه کلی پول از ایران بردی دیگه بسه برو دوباره کلمبیا اصلا کشور خودت موزابیک مربی گری کن از اونا پول بگیر رایگان هم بمونه بدرد نمیخوره
  • سید IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    سلام علیکم،کی روش بدرد دستیاری میخوره،اگر مربی خوبی می بود فرگوسن اون رو به منچستر پیشنهاد می داد،البته مربی خارجی امثال یواخیم لو و....باید باشند نه مربیان پا به سن گذاشته....
  • k IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    خلاصه بگو تاج به ناحق رئیس شد کیروش با باند بازی و مافیا و به ناحق مربی شد بازیکنان ذخیره و چند سال بازی نکرده و مسن مثل حاج صفی و انصاری فرد و روزبه و محمدی و مجید حسینی به ناحق دعوت شدند , این سردار فقط اسمش در زمین بود و وقتی همه چی به ناحق باشد صدای حق هم از استین حوادث بیرون می اید 4 دروازه بان به قطر میرود , بینی بیرو توسط حسینی می شکند , ازمون فقط در زمین راه می رود و نتیجه می شود سنگین ترین باخت تاریخ فوتبال و مسن ترین تیم جام , کمترین پاس داده شده و حیف و میل بیت المال و حسرت مردم و شادی رئیس جمهور امریکا هم فوتبال باختیم هم اخلاق باختیم هم سیاست باختم هم پشتوانه سازی برای اینده را باختیم و هم اقتصاد باختیم و هم عدالت ذبح کردیم و حالا با کمال بی اخلاقی باز می خواهند بمانند و بیت المال با دوستان سر بکشند و به تمام تاریخ و سابقه و پیش کسوتان ما توهین کنند شما را به مقدسات اجازه ندید این دور بی اخلاقی تکرار شود
  • کابوی موج سوار IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    دنبال یه سرمربی خوب برزیلی باشید یا اینکه زیدان یا گواردیولا رو بیارید. کسی که با خودش یه تیم حرفه ای بیاره و فوتبال ما رو بکوبه و از نو بسازه. هزینه شم اگه ندارید بگید طرفداران تیم ملی میدن. یا اینکه جواد نکونام و فرهاد مجیدی رو بفرستید دانششون رو بیشتر کنند و باهم تو تیم ملی کار کنند. جواد برای تفکرات دفاعی و فرهاد برای تفکرات هجومی.
    • هوادار فوتبال IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      بهترین و موفق ترین سرمربی برای تیم ملی فوفتبال ایران آقای رودی گارسیا فرانسوی
  • حسین IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    اول باید مقصر این شکستها و این ضعف که همه باور دارند شایسته ی ما نیست، شناسایی بشه و برکنار بشه. بازیکنان رو که نمیشه مقصر دانست چون اونها انتخاب و تعویض میشن، این مربی هم که بار اولش نیست که حال ما رو خراب میکنه، پس مقصر انتخاب این مربی کی هست؟ چرا مردونه کنار نمیره؟!
  • رئیسی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    تا حالا ۲ بار در حق مربیانی که تیم رو بالا بردن نامردی شد و هر دو بار با فضاحت باختیم، فکر می‌کنم ریشه این فضاحت در خود فدراسیون هست نه کی‌روش معلوم الحال.تمام
  • Mehdi IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    کیروش دیگه بدرد تیم ملی نمیخوره، حذف مصر و کلمبیا و الان هم تیم ایران گواه این مدعا هست،انتخابش از اول هم اشتباه بود . درخصوص حرف آقای پولادگر هم باید گفت که دخالت وزارت تا حدودی عامل این نتایج هست منظورش کدوم نتایج مطلوبه؟ ،هرجای دنیا بازیکنی دخالت کنه در امور تیم هرچند بزرگ باشه رو اسمش خط میکشن آقای طارمی و دوستانش با لابی گری اسکوچیچ رو برکنار کردن به نظر من با اسکوچیچ نتایج بدتری نمیگرفتیم. کیروش با ترکیب های اشتباه تیم رو نابود کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی