پیش‌بازی غنا – اروگوئه
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تکرار نبرد غنا و اروگوئه که سال ۲۰۱۰ جنجالی شد، در آخرین دیدار مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌تواند جذاب باشد.

در نبردی حساس از گروه H جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های ملی غنا و اروگوئه در نبردی حیثیتی و حساس از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه الجنوب به مصاف هم خواهند رفت.

غنا؛ ۲ انگیزه بزرگ برای پیروزی

۱۲ سال است که غنایی‌ها به فکر این هستند یک روزی یک جایی به اروگوئه بخورند و انتقام آن بازی جنجالی سال ۲۰۱۰ را بگیرند. غنا می‌توانست با حضور در نیمه‌نهایی جام‌جهانی تاریخ‌ساز شود و شایستگی‌اش را هم داشت، اما هند دقیقه آخری سوارس مانع‌شان شد. حالا غنا که تصور نمی‌شد در این گروه شانس صعود داشته باشد با شکست کره‌جنوبی از این تیم و اروگوئه بالاتر قرار گرفته. آیا این مرتبه غنا، اروگوئه را حذف می‌کند؟

اروگوئه؛ بازگشت امید به سرزمین خورشید

لاسلسته خودش کاری کرد که بازی آخر چندین برابر حساس‌تر از چیزی شود که تصور می‌شد. اروگوئه با ۲ بازی پرانتقاد ابتدا مقابل کره‌جنوبی متوقف شد و سپس به پرتغال باخت. عمق فاجعه وقتی مشخص می‌شود که یادآوری کنیم اروگوئه با ستاره‌هایی مثل سوارس، نونیس و کاوانی در خط حمله‌اش هنوز یک گل هم در جام‌جهانی نزده است. آیا امید به سرزمین خورشید برمی‌گردد و دوباره غنا برای‌شان خوشبختی به ارمغان می‌آورد.

آخرین جدال
جولای ۲۰۱۰ در یکی از تاریخی‌ترین بازی‌های جام‌جهانی پس از تساوی ۱-۱ اروگوئه و غنا در یک‌چهارم نهایی، لاسلسته در ضربات‌پنالتی ۴-۲ برنده شد و به نیمه‌نهایی رسید. فورلان برای اروگوئه و مونتاری برای غنا در آن دیدار گل زدند.

آمار بازی
۱) غنا و اروگوئه یک مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که آن بازی سال ۲۰۱۰ را اروگوئه در ضربات‌پنالتی برد.
۲۰) از آخرین مرتبه‌ای که اروگوئه در مرحله گروهی جام‌جهانی کنار رفت ۲۰ سال می‌گذرد. قهرمان ۲ دوره جام‌جهانی سال ۲۰۰۲ در آسیا در مرحله گروهی حذف شد.
۲) در ۳ حضور غنا در جام‌جهانی، ستاره‌های سیاه ۲ مرتبه از مرحله حذفی فراتر رفته‌اند.
۷) لوئیس سوارس در حسرت یک گل در جام‌جهانی است. او که ۷ گله است فرصت دارد برای چهارمین جام‌جهانی متوالی گل بزند و به رکورد اسکار میگس ۸ گله برسد.

مصدومان و محرومان
رونالد آرائوخو مدافع اروگوئه به این تورنمنت آمد ولی به بازی یک‌هشتم نهایی هم خواهد رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
غنا:
آتی‌زیگی، لامپتی، آمارتی، سالیسو، منسا، پارتی، سامد، قدوس، آندره آیو، جردن آیو و اینیاکی ولیامز
اروگوئه: روچت، خیمنس، گودین، کواتس، وارلا، والورده، بنتانکور، وسینو، اولیویرا، نونیس و کاوانی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی