مربی ایرانی تیمش ۶ گل می خورد نابودنش می‌کردند اما کی‌روش را بالاتر بردند/ انگار او تنها مربی موجود دنیاست!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کاپیتان اسبق تیم ملی کشورمان معتقد است تیم ملی ایران با مربی ایرانی هم می توانست همین نتایج را کسب کند.

حمید درخشان در خصوص اخبار اخیر مبنی بر تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش تا پایان جام ملت‌های آسیا می‌گوید: تمدید قرارداد کی‌روش؟ برای من هم خیلی عجیب است که چرا دنبال یک مربی جوان و با انگیزه تر نمی‌رویم؟ اینکه فقط چسبیده ایم به کارلوس کی‌روش و فکر می‌کنیم تنها مربی موجود در دنیا اوست!

او ادامه می‌دهد: من با قاطعیت می‌گویم اگر با یک مربی ایرانی هم به جام جهانی قطر می‌رفتیم باز همین نتایج را می‌گرفتیم و با یک برد و دو شکست برمی‌گشتیم. شاید هم می‌توانستیم حداقل از آمریکا مساوی بگیریم. اینکه بخواهیم از یک مربی به خاطر یک برد قهرمان بسازیم درست نیست. تیم ملی ولز یکی از ضعیف ترین تیم‌های این دوره از مسابقات جام جهانی بود که چیز خاصی برای ارائه نداشت. این تیم یک ستاره به نام گرت بیل دارد که اگر آماده باشد موفق می‌شود و اگر آماده نباشد به ایران و تیم‌های دیگر هم می‌بازد. بنابراین نباید همین یک برد را ملاک قرار دهیم.

درخشان ضمن اشاره به شکست ۶ بر۲ مقابل انگلیس، یادآور می‌شود: اگر این ۶ گل را تیم ایران با یک سرمربی ایرانی متحمل می‌شد مطمئن باشید آن مربی را نابود می‌کردند اما کارلوس کی‌روش را بالاتر هم بردیم. من منکر زحمات او نمی‌شوم که سعی کرد بازیکنان ما را برای لژیونر شدن و رفتن به اروپا تشویق کند اما او هشت، نه سال فرصت داشت با تیم ایران نتیجه بگیرد اما چه شد؟

کاپیتان اسبق تیم ملی کشورمان در ادامه خاطرنشان می‌کند: هیچ مربی در تیم ملی ایران به اندازه کارلوس کی‌روش فرصت و حمایت به خود ندیده است. هر کسی این قدر حمایت می‌شد حداقل یک قهرمانی جام ملت‌های آسیا برای ما به ارمغان می‌آورد. الان فرصت کافی برای انتخاب سرمربی داریم و نباید در انتخاب سرمربی عجله کنیم. باید با مطالعه کافی سرمربی خود را انتخاب کنیم و اگر بناست خارجی باشد یک مربی جوان تر و با انگیزه باید پیدا کنیم. مربیان زیادی هستند که می‌توانند به فوتبال ایران کمک کنند. باید از کارلوس کی‌روش هم تشکر و از او خداحافظی کرد. او در کلمبیا و مصر هم نتایج مشابهی با ما گرفت و درست سربزنگاه و در جایی که تیم‌های آن کشور نیاز به پیروزی داشتند ناکام ماند.

سرمربی سابق پرسپولیس عنوان می‌کند: در بازی با آمریکا به ویژه نیمه اول تعداد پاس‌های بچه‌های تیم ما به ۳ یا ۴ پاس نمی‌رسید. الان دیگر دوران فوتبال دفاعی و دل بستن به ضد حملات یا ضربات ایستگاهی صرف تمام شده است. فوتبال ایران نیاز دارد که تاکتیکی تر و روی زمین بازی کند. ما عناصر و بازیکنان مناسبی برای فوتبال مالکانه در اختیار داریم و فقط نیاز به یک مربی شجاع داریم که فوتبال ایران را اصلاح کنند.

حمید درخشان ادامه می‌دهد: البته تصمیم گیری در نهایت با فدراسیون فوتبال است. آقای تاج از تجربه کافی برخوردار است و حالا باید احساسات را کنار بگذارد. دیگر مهم نیست بازیکنان چه می‌خواهند. باید با دقت سرمربی بعدی انتخاب شود و من دیدم برخی بازیکنان دوباره شروع به حمایت از کی‌روش کرده اند. این مصاحبه‌ها دردی از فوتبال ایران دوا نمی‌کند. بازیکن باید فوتبالش را بازی کند و انتخاب سرمربی را به متولیان فوتبال بسپارد. به اعتقاد من همین رفتار و گفتارهاست که به تیم ملی و فوتبال ما آسیب می‌زند. من نمی‌خواهم دوباره بحث گذشته را پیش بکشم یا اینکه بخواهم به نحوه بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران اشاره کنم اما دیگر به نظرم دخالت مستقیم یا غیر مستقیم بازیکنان در انتخاب سرمربی تیم ملی بس است. باید جلوی بازیکن سالاری گرفته شود و نباید به هیچ بازیکنی اجازه دخالت بدهیم. هیچ بازیکنی بزرگ تر از تیم ملی نیست و این موضوع باید جدی گرفته شود.

حمید درخشان در مورد پیش بینی قهرمان جام جهانی قطر نیز می‌گوید: به نظر من تیم‌های برزیل، فرانسه و آرژانتین می‌توانند شانس بیشتری برای قهرمانی داشته باشند هرچند این دوره شاهد شگفتی‌هایی بودیم و این امکان وجود دارد یک تیم آفریقایی هم همه را غافلگیر کند. به نظر من مراکش پدیده این جام بوده است. تیمی‌که در قطر عالی ظاهر شده و بسیار عالی بازی کرده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ایران IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    آقای درخشان چرا تو و امثال تو نمیان تیم ملی؟؟چون اصلا پتانسیل حضور در جام جهانی رو ندارین.کیروش بهترین گزینه تیم ملیه.اسکوچیچ آبرومونو برد بس نبود؟؟؟؟؟
    • پیشگو IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      مربی جوان خارجی فقط
  • حسن IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    آقای درخشان ضمن احترام به تمام مربیان ایرانی که واقعا زحمات و جایگاهشان مورد تقدیر همگان است این را بگویم که فعلا در همین لیگ برتر نیم بند خودمان هم مربیان ایرانی از پس تیم خودشان برنمی آیند شما به تراکتور نگاه کن ببین چندمین مربی خارجیش را عوض کرده به استقلال و سپاهان نگاه کن بازیهای پرسپولیس را با یحیی گلمحمدی ببین و بگو مربیانی مثل او میتوانند در جام جهانی تیم ملی را هدایت کنند و افتخار آمیز باشند ؟! به نظرم بهتر است تعصبات و دیدگاههای بسته و محدود ذهنمان را پاک و نگاه دیگری داشته باشیم
  • ناشناس IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    متاسفانه نبود افرادفوتبالی درراس فدراسیون میشه این نتیجه درست میگه آقای درخشان ولی این حق اسکوچیچ بود چون هیچ کس تیم ملی را تو مرحله مقدماتی قبول نکردم بی اش باشه ولی این آدم گرفتش وراحترین صعود هم ارمغانش بود دیگه کی‌روش زمان انقضاش رسیده باید با یه خداحا فظی مردم را خوشحال کنه اگه قراره اینجوری نتیجه بگیریم خوب با اسکوچیچ می‌رفتیم که هم قیمتش پایینتربود وهم به جوانها میدون میداد
  • نیک IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    آقای درخشان این ها فقط یک مشت بله قربان گو می خواهند ! نه تخصص براشون مهمه نه وجدان
  • ناشناس IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    بلایی که سر اسکوچیچ آوردن تاوان داره
  • ع ق QA ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    دوستان اونکه نگفت خودم همه در شوک دردسر ناشی از نابود شدن بهترین فرصت در جام جهانی هستیم بودن کیروش حتی برای یک ساعت در ایران خیانت بمردم و ایران است و میدانیم که تاج باز هم بفوتبال خیانت می کند و او را نگه می دارد اکنون باند ان شهروندان شهر معروف و باشگاه معروف همپیمان شده اند که مثل پاس فوتبال را ضربه فنی کنند
  • 6 IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    ديگه فوتبال هم بدرد نميخوره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی