نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پله
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پله، اسطوره فوتبال برزیل، به بخش مراقبت‌های تسکینی منتقل شده و بدنش دیگر به شیمی‌درمانی پاسخ نمی‌دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پله، اسطوره ۸۲ ساله برزیلی، که مدتهاست از سرطان روده رنج می‌برد و هفته قبل به دلیل وخامت حالش به بیمارستان رفته بود، برای تسکین دردهایش به بخش مراقبت تسکینی منتقل شده است.

باشگاه سابقش «سانتوس»، بازیکن سابق برزیلی «ریوالدو» و ملی‌پوش فرانسوی «کیلیان امباپه» از جمله کسانی بودند که در مورد پله توئیت کردند و برایش آرزوی بهبودی کردند.

او روز سه‌شنبه به دلیل تورم و نارسایی قلبی در بیمارستان آلبرت انیشتین در سائوپائولو بستری شد. روز پنجشنبه اعلام شد که شرایطش پایدار است و دخترش «کلی» گفت که جای نگرانی نیست. ولی روز شنبه گزارشی در نشریه «فولا د سائوپائولو» منتشر شد که می‌گفت بدن پله به شیمی‌درمانی پاسخ نمی‌دهد. آنها در ادامه توضیح دادند که او اکنون در بخش مراقبت‌های تسکینی بستری شده است. مراقبت‌های تسکینی برای بیمارانی است که مبتلا به بیماری‌های کشنده هستند و نیاز به مراقبت و تسکین درد در روزها یا ماه‌های انتهایی زندگی خود دارند.

پله، با نام کامل ادسون آرانتس دوناسیمنتو، بزرگ‌ترین فوتبالیست جهان است. او در سالهای ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ با تیم ملی برزیل قهرمان جام‌جهانی شد و در ۶۵۹ بازی رسمی برای باشگاهش سانتوس ۶۴۳ گل به ثمر رساند. او در ۹۲ بازی ملی برای کشورش هم ۷۷ بار گلزنی کرد.

جزئیاتی از وضعیت پله در بیمارستان آلبرت انیشتین/ دخترش گفت حالش خوب است اما ...

شبکه‌های اجتماعی مملو از پیام‌های فوتبالیست‌های گذشته و حال شد که برای پله آرزوی بهبودی سریع داشتند. کیلیان امباپه، مهاجم تیم ملی فرانسه، در توییتی نوشت: «برای پادشاه دعا کنید». باشگاه سابق پله «سانتوس» نوشت: «تمام دنیا برای شما آرزوی سلامتی دارند، پادشاه پله.»

یورگن کلینزمن در ابتدای گزارش بی‌بی‌سی برای بازی هلند و ایالات متحده در جام‌جهانی گفت: «پله همیشه با هر هواداری که به سمتش می‌رود مهربان است، چون او پله است؛ برجسته‌ترین شخصیت فوتبال جهان. این خبر خیلی خیلی بد و ناراحت‌کننده‌ای است. بیایید فقط برای او دعا کنیم که هرچه زودتر حالش خوب شود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • تاجی اصیل IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    برو عامو!
  • پریناز IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    از خداوندسبحان برایش ارزوی بهبودی هرچه سریع تر را دارم امین یاربالعالمین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی