نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
خشم سرمربی سابق ایران؛ لعنت به این فوتبال که کسی جز کی‌روش را نمی‌آورید/ بازی با آمریکا هرگز از یاد نمی‌رود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حشمت مهاجرانی سرمربی اسبق تیم ملی ایران از ناکامی تیم ملی کشورمان در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ بسیار ناراحت است.

سرمربی سابق تیم ملی معتقد است بازی با امریکا سال‌ها از ذهن فوتبالدوستان پاک نخواهد شد. او همچنین اعتقاد دارد صحبت در این رابطه هم فایده‌ای ندارد و در این خصوص هم استدلال خاص خودشان را دارند.

چرا در حالی که می‌توانستیم از مرحله گروهی صعود کنیم در این امر ناکام ماندیم و باز هم حسرت صعود به دل فوتبالدوستان ماند؟

واقعاً قصد مصاحبه نداشتم از بس که ناراحت بودم. چه بسا هر چه که صحبت کنید اتفاقی هم رخ نمی‌دهد از این‌رو فکر می‌کنم آقایانی که می‌خواهند تصمیم خودشان را بگیرند این کار را انجام می‌دهند و حرف من و شما هم هیچ تأثیری ندارد و دردی را دوا نمی‌کند. حوادث فوتبال پیش‌بینی نشده است، ما نتوانستیم از فرصت‌های به دست آمده نهایت استفاده را ببریم و این کار را نکردیم و مقابل امریکا که بازی سرنوشت‌ساز ما برای صعود بود ناکام ماندیم به همین دلیل بازی ما مقابل امریکا هیچ زمانی از یادها نمی‌رود.

چه بسا هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای هم برای این نحوه بازی و باخت‌مان نداریم در حالی که دیدارمان مقابل امریکا برای همه اعم از بازیکنان و کادر فنی ارزش فوق‌العاده‌ای داشت اما متأسفانه کسانی برای فوتبال ما تصمیم می‌گیرند که با علم فوتبال آشنا نیستند و مدیریت هم نداریم و همه چیز در رفیق و رفیق‌بازی خلاصه می‌شود تا در نهایت در جام جهانی شکست بخوریم و از صعود باز بمانیم. یکسری هم فقط به پول فکر می‌کنند از همین رو بعداً شما می‌بینید چه کسانی در لیست پاداش قرار داشتند و چه سمت‌هایی به آنها داده شده بود.

مشکل را در نحوه انتخاب کی‌روش می‌بینید یا در جای دیگری باید مشکل را جست‌وجو کرد؟

باید به عقب برگردیم از برکناری مربی قبلی و حمایت یک یا دو بازیکن، بازیکنانی که حد و حدود خود را نمی‌شناسند و فساد و باندبازی و آمدن آقای تاج و نبی و در نهایت انتخاب کی‌روش.

در رابطه با سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال ملی ایران که مقابل انگلیس رقم خورد چه صحبتی دارید؟

مقابل انگلستان به گونه‌ای ظاهر شدیم که انگار یک بازی تمرینی بود و فکر می‌کنم هر جا غیر از ایران بود بعد از آن شکست سنگین حتماً سرمربی اخراج می‌شد اما لعنت به این فوتبال بی‌حساب که اینچنین مسائلی را شاهد هستیم. اصلاً در کشور خودمان مربی نداریم که باید حتماً و تحت هر شرایطی کی‌روش را انتخاب کنند؟! ده دقیقه پایانی بازی‌مان مقابل ولز را در نظر بگیرید خیلی از مسائل دست‌تان می‌آید؛ نمی‌دانم چه زمانی می‌خواهیم درس بگیریم.

در دقایق پایانی بازی مقابل امریکا فوتبالی ارائه دادیم که نشان داد حتماً با شجاعت بیشتر قادر به کسب امتیاز بودیم.
روش بازی که کی‌روش انتخاب کرد را همه دیدند و شاهد آن بودند که چطور بازیکن ما وزن حرکتی نداشت از سوی دیگر هر بار حمله کردیم شانس داشتیم چه بسا که در ۱۰ دقیقه پایانی بازی‌مان شانس‌هایی را ایجاد کردیم اما روش مربی ما این بود که اول گل نخوریم و با ارائه یک فوتبال اقتصادی پرتغالی که روش‌ کی‌روش است تک‌امتیاز را بگیریم. کی‌روش نتوانست تیم را آماده مسابقه کند و آرایش و انتخاب غلط بود که موجب شد از صعود باز بمانیم. بعد از ناکامی‌مان هم هیچ‌کس از کی‌روش توضیح نخواست.

بعد از این اتفاقات باید چه تصمیمی بگیریم؟
سه نفر بودند که در مورد همه چیز فوتبال ما تصمیم می‌گرفتند؛ آقای تاج، نبی و وزیر ورزش که حالا یک نفر دیگر به این جمع اضافه شده و فوتبالیست می‌آید و مصاحبه کرده و از کی‌روش حمایت می‌کند که او باید بماند و از حضور پرقدرت تیم با کی‌روش در جام ملت‌ها صحبت می‌کند که من واقعاً نمی‌دانم باید در این مورد چه بگویم و چه صحبت دیگری را انجام دهم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ali IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    این تیم ملی نه تنها دوست داشتنی نیس بلکه برام مردمم مهم نیس چ نتیجه ای بگیرند پس بزارید هرکی میخان بیارن چون تیم خودشونه ن تیم ملی ایران
  • عادل IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    آقای مهاجرانی !مگه نفرموده بوديد که تيم ملی بايد صدای مردم باشه ؟؟؟ شما از يک سو توقع داريد که بازيکنان صدای مردم باشند و با حمايت از اعتراضات، فوتبال و نتايج را در درجه دوم الويت حضور درجام جهانی قرار بدهند واز سوی ديگر توقع بازی خوب و کسب نتايج قابل قبول داريد ؟؟؟ مگه ميشه بازيکن ها تمرکز نداشته باشند ، طرفدار نداشته باشند و تحت فشار باشند و نتايج درست هم بگيرند ؟؟ در جام جهانی 78 که خود شما مربی تيم ملی بوديد ؛ خيلی از بازيکنان وقت انقلابی بودند ولی آيا از هيچ طرف به اين اندازه تحت فشار قرار داشتند ؟؟؟ ظاهرآ امسال جامم جهانی برای هيچ کس مهم نبود ؛لطفآ برای شما هم مهم نباشه !!!!!!!
  • حیدر IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    این تیم ملی ایران نبود.. تیم اقای تاج و باندش بود
  • کامران IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    تاریخ مصرف کیروش هم تموم شد با اون تاکتیک مزخرفش مقابل انگلیس و آمریکا بازی با انگلیس هم از یاد نخواهد رفت تیم ملی مربی بزرگ البته با با برنامه ریزی مناسب و بازی با تیمهای بزرگ ما دقیقا باید از ژاپن و کره الگو برداری کنیم
  • تاج کبیر IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    ما استقلالی ها موافق اسکوچیچ نبودم.ولی اسکوچی با زیر آب زنی و پاچه خواری و آدم فروشی همین لنگی ها که سردسته اش طارمی بود از تیم ملی کنار رفت.طارمی،رامین رضاییان،انصاری فرد،عابدزاده،پورعلی گنجی. ما استقلالی با این روش که نامردی به تمام معنا هست هیچ وقت موافق نیستیم و نخواهیم بود.چون در مکتب استقلال بی مرامی و بی معرفتی جایی نداره.
  • ... IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    ولی ما مردم ایران بازی با آمریکا رو یادمون میره سلطان، پیش به سوی جام جهانی بعدی
  • محمد IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    سردار ازمون نشون داد یه پسربچه مامانی هست که مثل دوران بچگیش میخواد لوس بازی در بیاره و تیم ملی رو با مهدکودک اشتباه گرفته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی