نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
۰ |
۰
۶ ویژگی یک باشگاه ورزشی ایده آل چیست؟!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

انتخاب باشگاه ورزشی اهمیت ویژه ای دارد که می‌تواند به معنای ادامه دادن یا ترک ورزش باشد.در زمان انتخاب یک باشگاه ورزشی بایست به دنبال چه چیزهایی باشیم؟ شما را با مشخصه‌هایی که باید درباره باشگاه ورزشی و بدنسازی به آن‌ها توجه کنید آشنا می‌کنیم.

تجهیزات کامل

یک باشگاه ورزشی ایده آل باید دارای ست کامل تجهیزات ورزشی باشد. این تجهیزات شامل انواع وزنه های آزاد، ست دمبل در وزنه های مختلف، د تستگاه های سیم کش، ایستگاه های هوازی مانند تردمیل، دوچرخه ثابت، اسپینینگ هستند. به عنوان مثال در این رابطه می توان به باشگاه ورزشی موج اشاره کرد. در باشگاه موج شما نه تنها به تمام این تجهیزات دسترسی دارید، بلکه می توانید ورزش جذاب سنگنوردی را هم تست کنید. این یعنی یک ترکیب متنوع و عالی برای افزایش تناسب اندام و آمادگی جسمانی. ترکیب تجهیزات خوب باعث می شود بتوانید تمام عضلات بدن را به خوبی تمرین داده و از سوی دیگر درگیر تمرینات تکراری هم نگردید.

مربیان متخصص

برنامه تمرینی مانند یک نقشه راه است. بدون نقشه هم هرگز کسی به مقصد نخواهد رسید. تمرین کردن برای لاغری با تمرین کردن برای حجم تفاوت های زیادی دارد. بعلاوه بدن هر فرد هم با ورزشکار دیگر یکسان نیست. پس در اینجا به مربیان خوب و با تجربه نیاز خواهد بود تا ورزشکار را در رسیدن به هدف خود راهنمایی کنند. یک مربی باید هم دارای دانش برنامه ریزی باشد و هم تجربه تمرینی بالایی داشته باشد که باعث می شود شرایط ورزشکار را بهتر درک کند. از این گذشته انجام درست فرم تمرینات نقش بسزایی در رشد و جلوگیری از آسیب دیدگی خواهد داشت. پس بایست در زمان انتخاب یک باشگاه ورزشی به میزان تجربه و سوابق مربیان آن توجه کنید.

جو دوستانه و مثبت

شما از ساعات طولانی کار و تحصیل خسته اید و دوست ندارید در باشگاه ورزشی با افراد بداخلاق یا غمگین مواجه شوید. باشگاه ورزشی جاییست که باید در آنجا روحیه و انگیزه بگیرید تا بدن و ذهن خود را تربیت کنید. در هنگام انتخاب یک باشگاه ورزشی باید به جو آن توجه ویژه ای داشت. مواردی از جمله نحوه برخورد پرسنل، خوش اخلاقی مربیان و مدیران باشگاه، روحیه شاداب سایر ورزشکاران و امثال این چیزهایی هستند که باعث می شوند انگیزه شما برای تمرین دو چندان شود.

ساعات کاری انعطاف پذیر

یک موضوع دیگر که در انتخاب باشگاه ورزشی باید به آن توجه کنید ساعات کاری منعطف است. شما ممکن است در برخی روزها بخواهید صبح تمرین کنید و در روزهای دیگر ظهر یا بعد از ظهر به باشگاه بروید. پس یک باشگاه ورزشی با تایم کاری منعطف باعث می شود انتخاب بیشتری داشته باشید.

قیمت مناسب

اینروزها چیزی که همه جا مطرح می شود بحث اقتصاد است. قیمت مناسب باشگاه ورزشی چیزیست که به خصوص برای جوانترها اهمیت دارد چرا که بودجه محدودی دارند، پس در کنار توجه به سایر موارد به دنبال یک باشگاه ورزشی بگردید که قیمت مناسب و منصفانه ای داشته باشد.

بهداشت

قطعا شما نمی خواهید که باشگاه بدنسازی که به آن مراجعه می کنید از نظر بهداشتی در سطح پایین باشد. اهمیت بهداشت را نباید دست کم گرفت. در باشگاه ورزشی افراد عرق می کنند و همین باعث می شود محیط مستعد انتقال بیماری شود. نظافت و توجه به نظافت از مواردی است که یک باشگاه ورزشی ایده آل باید در آنها نمره خوبی کسب کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی