محسن خلیلی - یحیی گل‌محمدی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

محسن خلیلی آقای‌گل و ستاره سابق پرسپولیس می‌گوید: یورگن لوکادیا به شکلی عجیب پرسپولیس را تنها گذاشت و شوک به تیم وارد کرد اما یحیی گل محمدی هوشمندانه این موضوع را مدیریت کرد.

آقای گل سابق فوتبال ایران و پرسپولیس گفت که شهامت یحیی گل محمدی در میدان دادن به جوانان دست مریزاد دارد. محسن خلیلی مهاجم سال‌های نه چندان دور پرسپولیس با بیان این مطلب ادامه داد: معمولا در تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس، مربیان سعی می‌کنند به نفرات با تجربه و شناخته شده میدان بدهند و کمتر پیش می‌آید یک جوان بتواند در ترکیب اصلی به میدان برود. با این حال یحیی گل محمدی ثابت کرد یک مربی شجاع و باهوش است که به خوبی می‌داند چگونه از بازیکنان جوان بازی بگیرد.

وی افزود: کار در رده پایه، نیاز به زمان دارد با این وجود با توجه به حسن توجه کادر فنی بزرگسالان و شخص آقای گل‌محمدی و همچنین ارتباط خوبی که برقرار شده است بازیکنان رده سنی امید فرصت حضور در تمرین بزرگسالان و آشنایی با آن فضا را پیدا می‌کنند. ابوالفضل سلیمانی و محمد عمری که از سال قبل به تیم بزرگسالان رفتند، خروجی آکادمی بودند. دروازه‌بان سوم تیم هم بازیکن تیم امید است و چند بازیکن دیگر هم مورد توجه هستند که امیدواریم با نظر کادر فنی بزرگسالان در مورد آن‌ها نیز شاهد اتفاقات خوب باشیم.

مسوول آکادمی تیم‌های پایه پرسپولیس، ضمن اشاره به درخشش محمد عمری در هفته‌های اخیر، یادآور شد: محمد عمری مُشتی نمونه خروار استعدادهای ایرانی است. او در رده‌های پایه‌ای به خوبی خودش را ثابت کرد و با شایستگی و اعتماد یحیی گل محمدی به رده بزرگسالان رسید. رسیدن به تمرینات رده بزرگسالان سخت است اما سخت تر از آن بازی در تیم پرسپولیس است. از بازی کردن مهم تر هم شاید درخشش و حفظ جایگاه در ترکیب تیم باشد. محمد عمری شاید این هفته‌ها مورد توجه قرار گرفته و سرزبان‌ها افتاده باشد اما همه ما وظیفه داریم مراقب او باشیم. این جوان تازه اول راه است و باید فقط تمرین کند و به نصایح یحیی گل محمدی و کادرفنی پرسپولیس توجه کند. با درخشش او خستگی از تن همه زحمتکشان آکادمی پرسپولیس در آمد.

آقای گل لیگ هفتم حرفه‌ای کشور که در مصاحبه اخیر خودش از یورگن لوکادیا انتقاد کرده بود بار دیگر حرف خودش را تکرار کرد و اظهار داشت: به نظرم بیش از اندازه این مهاجم را بزرگ کردند. من نمی‌گویم فروارد گلزنی نبود که اتفاقا چارچوب شناس بود اما در دیدار با سپاهان نشان داد شاید مرد بازی‌های بزرگ نباشد. او فقط در محوطه جریمه کارآیی داشت و گل می‌زد اما امروز می‌بینیم پرسپولیس در غیاب این مهاجم هلندی گل‌های متنوع تری می‌زند. یورگن لوکادیا به شکلی عجیب پرسپولیس را تنها گذاشت و شوک به تیم وارد کرد اما یحیی گل محمدی هوشمندانه این موضوع را مدیریت کرد. تغییر سیستم پرسپولیس به مرور جا افتاد و حتی به نوعی تیم‌های رقیب را نیز سردرگم کرد.

شادی گل محمد عمری در دیدار پرسپولیس و نساجی

وی در ادامه افزود: پرسپولیس در حالی ۵ گل به نساجی مازندران زد که این تیم شمالی در فصل جاری بسیار خطرناک نشان داده بود. با این حال بازیکنان پرسپولیس بسیار زیبا و هوشمندانه بازی کرده و موفق شدند با اختلاف گل زیاد این تیم را شکست دهند. این برد درهفته پانزدهم و درهفته پایانی نیم فصل اول رقم خورد تا روحیه تیم را بسیار بالاتر ببرد. پرسپولیس در در ۱۵ بازی موفق شد ۳۲ امتیاز کسب کند که از استاندارد قهرمانی هم امتیاز بیشتر کسب کرده است. کارشناسان معتقدند استاندارد قهرمانی مساوی است با تعداد بازی ضرب در ۲ به علاوه یک امتیاز در در ۱۵ هفته می‌شود ۳۱ امتیاز اما الان پرسپولیس ۳۲ امتیاز کسب کرده است. این تیم فقط یک شکست را تجربه کرده و ۲۰ گل زده و فقط ۶ گل خورده که در مجموع آمار خوبی است. پرسپولیس شایسته ترین تیم برای قهرمانی لیگ بیست و دوم است و انشالله به آن دست پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص ستاره پرسپولیس و لیگ برتر در پایان نیم فصل اول نیز گفت: به نظر من اغلب بازیکنان پرسپولیس عالی ظاهر شدند اما اگر بخواهم یک اسم بیاورم شاید بتوانم به علیرضا بیرانوند اشاره کنم. دروازه بان اول تیم ملی با بازگشت خود دروازه تیم پرسپولیس را بیمه کرد و در طول فصل نیز بارها به تیم کمک کرد. برای اثبات شایستگی‌های بیرانوند کافی است دیدار اخیر پرسپولیس مقابل گل گهر سیرجان را دوباره مرور کنید. پنالتی که او مهار کرد کار هر گلری نبود. ضمن آن که خط دفاعی و میانی پرسپولیس نیز در نیم فصل اول عملکرد بسیار خوب و مطلوبی داشتند و از دلایل قهرمانی این تیم در نیم فصل بودند.

محسن خلیلی درپایان به بازی مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی پرسپولیس برابر ون پارس و مقایسه برخی‌ها با دیدار سال‌ها پیش این تمی‌با قشقایی شیراز اشاره کرد و افزود: این قیاس درست نیست. آن بازی حذفی با قشقایی یک دیدار خاص بود که در ضربات پنالتی به سود تیم حریف تمام شد. مطمئن باشید پرسپولیس دیگر آن اتفاق و حادثه را تجربه نخواهد کرد. یحیی گل محمدی هم مربی با تجربه‌ای است و شک نداشته باشید با همه قدرت برابر ون پارس تیمش را به میدان می‌فرستد چرا که پرسپولیس دو گانه را با فتح لیگ برتر و جام حذفی می‌خواهد و انشالله به هر دو نیز خواهد رسید.

مصاحبه خبرورزشی با محمد عمری را بخوانید: ستاره جدید پرسپولیس؛ من، محمد عمری فقط ۲۲ سال دارم/ جانشین لوکادیا نیستم/ بیرانوند در کلاس جهانی است

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • سعید IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    دلخوش به عمری نباشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی