نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۱
۰ |
۰
ساخت ال کارنیتین در خانه یا توسط بدن!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ساخت ال کارنیتین در خانه، یکی از سوالات متداولی است که فکر ورزشکاران و بدن¬سازان تازه¬کار را به خود مشغول می کند.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که به تازگی مشغول به انجام فعالیت­ های ورزشی و فیتنس شده­اید؛ در این مقاله با ما همراه باشید تا در رابطه با ال کارنیتین و روند تولید آن در بدن با شما صحبت کنیم. همچنین به این سوال مهم پاسخ دهیم که آیا امکان ساخت ال کارنیتین در خانه وجود دارد یا خیر؟

هر آنچه که باید در مورد ال کارنیتین بدانید

ال کارنیتین نوعی مکمل غذایی است که چربی­های بدن را به انرژی تبدیل می­کند. این ماده دارای یک ساختار اسید آمینه طبیعی بوده و شباهت زیادی به ویتامین­ ها دارد. اما این نکته را لحاظ کنید که بدن می­تواند به‌صورت خودکار اقدام به تولید ال کارنیتین کند. ممکن است بپرسید که چه نیازی به مصرف چنین مکملی وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ال کارنیتین را می­توان از طریق موادغذایی و به­صورت مکمل دریافت کرد. اما در شرایطی که بدن نتواند به اندازه کافی این ماده را تولید کند؛ مصرف مکمل ال کارنیتین می­تواند یکی از واجبات امر برای حفظ سلامتی باشد. زیرا وجود این ماده شرط اصلی سلامتی بوده و در صورت عدم وجود آن، بدن دچار آسیب­ های جبران­ ناپذیری خواهد شد.

توجه داشته باشید که با مصرف مکمل ال کارنیتین، قادر به بهبود عملکرد قلب، افزایش سلامت مغز، درمان بیماری­های کبد و کلیه، بهبود علائم دیابت نوع 2 و افزایش اثربخشی فعالیت ­های ورزشی خواهید بود که تمام این­ها، مکمل ال کارنیتین را به یکی از معروف­ترین و ضروری­ترین مکمل­های غذایی و ورزشی تبدیل کرده است.

روند ساخت ال کارنیتین در بدن

پیش­تر اشاره کردیم که ساخت L CARNITINE در بدن به­صورت مشروط رخ می­دهد. توجه داشته باشید که روند تولید این ماده مغذی به عملکرد کبد و کلیه­ ها بستگی دارد. به­طوری که این ارگان­ های داخلی وظیفه دارند تا ال کارنیتین موردنیاز بدن را از طریق اسیدهای آمینه لیزین و متیونین تولید کنند.

همچنین لازم به ذکر است که کلیه­ها قادر هستند تا مقداری از ال کارنیتین تولید شده را برای استفاده­های بعدی در خود ذخیره کنند و ال کارنیتین ­های اضافی را از طریق ادرار دفع کرده و از افزایش تپش قلب، به­واسطه افزایش دوز این ماده مغذی جلوگیری کنند.

ال کارنیتین

آیا ساخت ال کارنیتین در خانه امکان­پذیر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مکمل­ ها موادی هستند که به­صورت خام و خالص در طبیعیت یافت نمی­ شوند. بنابراین این نکته را لحاظ کنید که برای تولید انواع مکمل­ها، مولتی­ویتامین­ها و چربی­ سوزهای مجاز از عملیات تخمیر و تجزیه کمک می­گیرند.

به­ طوری که بدون عصاره­ گیری و انجام فرآیندهای شیمیایی هیچ مکمل و مولتی­ویتامینی قادر به تولید شدن، نخواهد بود. پس می­توان نتیجه گرفت که ساخت و تولید مکمل­ها، یک فرآیند تخصصی بوده و در صورت نبود آزمایشگاه، دستگاه­های پیشرفته و افراد متخصص این امور، نه تنها ساخت ال کارنیتین، بلکه هیچ مکمل غذایی امکان ­پذیر نخواهد بود.

برای تامین ال کارنیتین چه راهکارهایی توصیه می­شود؟

اگر شما هم جزء افرادی هستید که نیاز به دریافت ال کارنیتین اضافه دارید، یا به­ خاطر ورزش ­کردن مجبور به دریافت انرژی بیشتر و چربی­ سوزی هستید؛ باید بگوییم که تنها راه تامین ال کارنیتین، مصرف مکمل­های آن است که در قالب بسته قرص­ های 1000 میلی­گرمی و 500 میلی­گرمی در بازار موجود هستند.

توجه داشته باشید که با مصرف مداوم این مکمل­ها، متابولیسم بدن شما تنظیم می­شود و توده ­های عضلانی جایگزین توده­ های چربی خواهند شد. درنهایت شاهد کاهش وزن، افزایش سطح هوشیاری و ازبین­رفتن چربی­های اضافه بدن خود خواهید بود.

به­ علاوه، فراموش نکنید که ال کارنیتین می­تواند باعث افزایش محافظت سلول­های خونی و پلاکت‌ها شود، که همین امر موجب درمان سریع زخم­ ها و جلوگیری از آسیب­های عضلانی خواهد شد.

جمع­بندی

ساخت ال کارنیتین در خانه یکی دیگر از باورهای اشتباهی است که به­خاطر مطالب زرد اینترنتی در ذهن اکثر افراد نهادینه شده است.

این نکته را لحاظ کنید که شیک­های پروتئینی، تنها موادی هستند که قادر به تهیه آنها در منزل هستید. زیرا درست­ کردن این شیک­ها هیچ نیازی به ابزار یا دانش تخصصی ندارد و به ­کمک مواد غذایی قابل­دسترس مثل موز، کره­ بادام زمینی و بیسکوئیت­های رژیمی می­توانید به تهیه و مصرف آنها بپردازید.

لازم به ذکر است که در صورت نیاز به‌ مصرف مکمل­های رژیمی و ورزشی، این نکته را فراموش نکنید که تنها راه تامین ویتامین­ ها و مواد مغذی بدن، خرید مکمل­ هایی است که توسط افراد متخصص و مربی­ ها به شما پیشنهاد می شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی