حمید درخشان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حمید درخشان، پیشکسوت پرسپولیس گفت: همین که پرسپولیس می‌برد و صدرنشین است یعنی این تیم و کادرفنی کار خودش را خوب انجام داده است.

سرمربی سابق پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در دیدار با ذوب آهن با تمام وجود بازی کرد تا ۳ امتیاز را کسب کند. حمید درخشان ضمن بیان این موضوع می‌گوید: واقعا پرسپولیس با چنگ و دندان بازی کرد تا ۳ امتیاز را کسب کند. ذوب آهن از جمله تیم‌هایی است که خیلی خوب دفاع می‌کند و سخت گل می‌خورد اما بازیکنان پرسپولیس توانستند دروازه این تیم را باز کنند و به ۳ امتیاز برسند. نیمه اول نسبتا متعادل بود و ذوبی‌ها روی ضد حملات خطراتی متوجه دروازه پرسپولیس کردند که با واکنش خوب علیرضا بیرانوند مهار شد اما نیمه دوم حکایت متفاوتی داشت. پرسپولیس ابتکار عمل را به دست گرفته بود و توانست توپ و میدان را در اختیار بگیرد. در نیمه دوم شاهد بازی یک‌طرفه‌ای بودیم و خود مهدی تارتار هم اعتراف کرد زور تیمش به پرسپولیس نرسیده است.

کاپیتان اسبق پرسپولیس در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که شکست استقلال برابر سپاهان چه تأثیری روی بازی با ذوب آهن داشته نیز تصریح می‌کند: شک نکنید تأثیرگذار بوده است. استقلال که باخت عزم پرسپولیس برای شکست دادن ذوب آهن جزم شد. همیشه این‌طور بوده و نتایج هر یک از دو تیم روی دیگری تأثیر گذاشته است. پرسپولیس می‌دانست با این پیروزی فاصله خود در صدر جدول را با مدعیان به ویژه استقلال بیشتر می‌کند و به همین خاطر با انگیزه بیشتری دوید، جنگید و تلاش کرد تا به گل رسید.

حمید درخشان درمورد پیروزی اقتصادی پرسپولیس نیز می‌گوید: پیروزی، پیروزی است حالا با اختلاف یک گل یا چند گل باشد. پرسپولیس می‌توانست در دیدار با ذوب آهن گل‌های بیشتری هم بزند اما در نهایت با گل امید عالیشاه برنده شد. این برد هم ارزشمند بود و ۳ امتیاز به امتیازات پرسپولیس اضافه کرد. این حرف‌ها به نظر من چندان معنایی ندارد. همین که پرسپولیس می‌برد و صدرنشین است یعنی این تیم و کادرفنی کار خودش را خوب انجام داده است.

درخشان: پرسپولیس با چنگ و دندان بازی کرد و ۳ امتیاز گرفت/ شکست استقلال، عزم پرسپولیس را برای برد جزم تر کرد!

او ضمن اشاره به گل امید عالیشاه آن هم با ضربه سر، یادآور می‌شود: امید عالیشاه برخلاف جثه نسبتا کوچک خود جهش‌های فوق‌العاده‌ای دارد و خاطرم هست در یک دربی که من سرمربی پرسپولیس بودم و ۲ بر یک بردیم با ضربه سر گل زیبایی زد. او بچه شمال کشور و مازندران است و معمولا بچه‌های خطه مازندران از کودکی والیبال بازی می‌کنند و جهش‌های بلندی دارند. امید عالیشاه هم در دیدار با ذوب آهن بازی زیبایی ارائه داد و یک گل تماشایی هم زد. او در حال حاضر کاپیتان اول پرسپولیس محسوب می‌شود و به خوبی توانست نقش کاپیتانی را نیز بازی کرد و تأثیرگذار ظاهر شود.

درخشان در خصوص بدون تماشاگر بودن بازی دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان نیز خاطرنشان می‌کند: علیرضا بیرانوند قبل از این دیدار حرف قشنگی زد و گفت که بازی بدون تماشاگر مثل بازی دوستانه است. من حق را به بیرانوند می‌دهم و شنیدم مهدی تاج رئیس فدراسیون به دنبال آن است که ادامه مسابقات با تماشاگر دنبال شود. فوتبال با تماشاگر زنده است و جذابیت دارد و امیدواریم هر چه زودتر این امکان فراهم شود. زمانی که ما بازی می‌کردیم بیشترین انرژی را از تماشاگران پرسپولیسی در استادیوم می‌گرفتیم. وقتی وارد ورزشگاه می‌شدیم و می‌دیدیم استادیوم پُر از جمعیت است روحیه مضاعف پیدا می‌کردیم. یکی از دلایل انتخاب پرسپولیس و همین‌طور استقلال از گذشته تا امروز داشتن تماشاگر پرتعداد در مسابقات و تشویق‌های آن‌هاست. بنابراین این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

درخشان: پرسپولیس با چنگ و دندان بازی کرد و ۳ امتیاز گرفت/ شکست استقلال، عزم پرسپولیس را برای برد جزم تر کرد!

حمید درخشان در مورد فاصله ۵ امتیازی پرسپولیس با تیم دوم جدول (سپاهان) نیز عنوان می‌کند: این فاصله به اعتقاد من نه تنها باید حفظ بلکه اضافه شود. ۵ امتیاز حاشیه امنیت خوبی است اما باید افزوده شود. سپاهان اصفهان هم تیم پرمهره‌ای است که با پیروزی برابر استقلال روحیه گرفته و می‌تواند در ادامه خطرناک باشد. البته به اعتقاد من کافی است پرسپولیس خودش باشد و اصلا نباید به نتایج سایر تیم‌ها توجه کند. اگر حواس پرسپولیس بخواهد دائم روی حریفان باشد تمرکز خود را از دست خواهد داد. البته شکی ندارم یحیی گل‌محمدی و کادر فنی باتجربه پرسپولیس این موارد را حتما به بازیکنان و به ویژه جوان‌ترها یادآوری می‌کنند.

او در خصوص دیدار آینده پرسپولیس برابر فولاد خوزستان نیز می‌گوید: قطعا دیدار سختی پیش روی پرسپولیس است. فولاد خوزستان با جواد نکونام تیمی است که خیلی سازماندهی‌شده دفاع می‌کند و بسیار تیم خطرناکی است. به اعتقاد من این دیدار خیلی می‌تواند مهم باشد و سه امتیاز آن برای پرسپولیس حیاتی است. فولاد جزو تیم‌هایی است که می‌تواند و پتانسیل آن را دارد که تیم‌های بزرگ را متوقف کند یا شکست دهد و اگر پرسپولیس برابر این تیم موفق شود می‌تواند مطمئن باشد رقیبان اصلی‌اش جلوی تیم نکونام امتیاز از دست بدهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی