نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
به بهانه خرید لئاندرو پریرا توسط پرسپولیس/ از دی‌کارموی کفترباز و استوکس خلافکار تا هلندی فراری!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شاید مهم‌ترین سئوال این روزهای هواداران پرسپولیس این باشد که مهاجم برزیلی چه کیفیتی دارد؟

در سال‌های اخیر اغلب مهاجمان خارجی که به پرسپولیس آمدند شرایط عجیبی داشته و نتوانستند کمک حال این تیم باشند یا اینکه انتظارات هواداران پرشمار آن را برآورده کنند.

یکی از بازیکنانی که ضرب المثل خریدهای ضعیف در فوتبال ایران لقب گرفت، دی کارمو بود! همه چیز از شروع دوم فصل همکاری افشین قطبی و پرسپولیس آغاز شد. قطبی که ایران را ترک کرده بود با فشار هواداران و وساطت رییس سازمان تربیت بدنی به پرسپولیس  بازگشت تا بعد از قهرمانی در لحظات پایانی لیگ قبلی این بار تیم قدرتمندتری را راهی مسابقات کند. با این حال غیبت او در زمان آماده سازی پیش فصل و عدم نظارتش به روند انتقال بازیکنان باعث شد پرسپولیس پرستاره اما کاملا ناهمگون و عجیب و غریب باشد. محسن خلیلی رباط صلیبی پاره کرده و افشین قطبی دنبال خرید مهاجم برای جانشینی آقای گل لیگ هفتم بود. باشگاه قبلا ابراهیم توره را استخدام کرده بود اما او به دلیل بی نظمی‌هایش بازیکن مورد نظر قطبی نبود بنابراین او به دنبال گزینه خودش رفت و پائولو دی کارموی برزیلی را به ایران آورد. بازیکنی که به مرور و با نمایش‌هایی ضعیف شدید تبدیل به کابوس تیم پرسپولیس و شخص سرمربی شد.

دی کارمو البته یک گل هم برای پرسپولیس زد. در بازی هفته پنجم برابر فولاد او گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند اما این در شرایطی بود که این تیم دو گل خورده بود و در پایان بازی هم با نتیجه سه بردو باخت تا گل این مهاجم برزیلی عملا هیچ جایی در ذهن و قلب هواداران پیدا نکند.

در مورد این مهاجم بی کیفیت برزیلی، خود افشین قطبی بهتر از هر کس دیگری می‌تواند صحبت کند اگر چه او تا آخرین لحظه از این مهاجم حمایت کرده وحتی ابراهیم توره درخشان اما بی انضباط را به قول خودش به داگ‌هاوس فرستاد. اصطلاحی که در زمان خودش برای او دردسر زیادی ایجاد کرد.دی کارمو بعد از لغو قراردادش با پرسپولیس به تیم دسته اولی گهر دورود پیوست اما در این تیم هم بازی نکرد و به برزیل برگشت تا به شغل شریف پرنده فروشی اش ادامه دهد!

دی کارمو البته تنها مهاجم بی کیفیت برزیلی پرسپولیس نبود و این تیم وسلی برازیلیا، ژوزه تادئو و جونیور براندائو را هم خریده است که روی هم رفته ۴ گل در لیگ برتر ایران به ثمر رسانده اند!

شاید بتوان گفت پرحاشیه ترین و خلافکارترین مهاجم خارجی تاریخ پرسپولیس آنتونی استوکس باشد. بازیکنی که ۱۵ دی ماه گذشته با کلی مواد مخدر (کوکائین) در دوبلین دستگیر شد و ...

او هم وقتی به پرسپولیس پیوست با فاصله کمی پولش را گرفت و به بهانه مرخصی برای همیشه از ایران رفت. استوکس پرسپولیس را رها کرد تا با پول این تیم به خوشگذرانی و خلاف‌هایش ادامه دهد.

شرزود تمیروف گل نزن دیگر خرید پرسپولیس بود که از ازبکستان آمد. هواداران پرسپولیس بیشتر از آن که این مهاجم را با گل‌هایش بشناسند با شوت‌هایش به ساعت ورزشگاه و در و دیوار می‌شناسند!

او با قراردادی یک سال و نیمه به پرسپولیس پیوست اما آن قدر ضعیف ظاهر شد که در لیست مازاد قرار بگیرد و به پیکان برود. در این تیم جدید هم شرزود تمیروف نشان داد مهاجم گلزنی نیست و جای استعدادهای جوان ایرانی را گرفته است.

یورگن لوکادیا که لقب مهاجم فراری را گرفته است آخرین یا شاید هم بهترین خرید مهاجم خارجی از سوی باشگاه پرسپولیس بوده باشد. مهاجمی که در ۹ هفته ۶ گل زد و صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر شد اما به بهانه‌های واهی و با رفتاری غیر حرفه ای در آستانه دربی، ایران و پرسپولیس را ترک کرد تا به همان سرعت که محبوب طرفداران این تیم شده بود از یادها محو شود!

حالا لئاندرو پریرا مهاجم برزیلی با پرسپولیس به توافق رسیده و با انتشار پیامی احساسی گفته که بسیار هیجان زده است. هواداران پرسپولیس و اهالی فوتبال ایران منتظرند ببینند این هیجان و احساس چه مدت دوام دارد؟ آیا او مهاجم با کیفیتی است یا نه؟ البته که او پرنده فروش نیست و شباهتی به آنتونی استوکس ندارد. اما کیفیت؟ باید منتظر ماند و دید!

در همین ارتباط: پیغام ویژه پریرا برای هواداران پرسپولیس/ از من این انتظارات را داشته باشید!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • کامران IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    دم هلندی گرم که رفت همه هواداران پرسپولیس دوسش دارن تا لحظه ای در تیم بازی کرد کم نزاشت بهترین بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی