مرتضی فنونی‌زاده
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مرتض فنونی زاده پیشکسوت پرسپولیس گفت: الان وقت حمایت از یحیی گل محمدی، کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس است. فوتبال همین است و برد و باخت دارد.

حساس‌ترین و پرحاشیه‌ترین دیدار هفته هفدهم لیگ برتر با پیروزی فولاد خوزستان مقابل پرسپولیس، صدرنشین لیگ برتر به پایان رسید. مرتضی فنونی‌زاده مدافع پرسپولیس در ارتباط با باخت تیم سابقش برابر فولاد خوزستان گفت: ابتدا باید این موضوع را بگویم که پرسپولیس همیشه برای بازی در اهواز مشکل داشته است. زمان ما هم که علی آقا پروین سرمربی تیم بود همین مشکلات را داشتیم. بازی را ساعت ۴ بعد از ظهر وسط تابستان برگزار می‌کردند و ۸۰ درصد تماشاگران اهوازی هم استقلالی بودند! این مسائل حاشیه ای از قدیم بوده و موضوع جدیدی نیست اما در مورد خود این مسابقه باید بگویم نیمه اول غیر از گل قشنگ بازیکن اسپانیایی فولاد خوزستان چیز دیگری نداشت.

وی ادامه داد: باور کنید هر مهاجم ایرانی دیگری به جای تورس اسپانیایی بود آن پاس احسان پهلوان را استپ می‌کرد و لو می‌داد یا اینکه شوتش به ساعت ورزشگاه برخورد می‌کرد! ضوت سرضرب بازیکن اسپانیایی فولاد خوزستان به قدری محکم و با قدرت زده شد که اگر ۵ بیرانوند توی دروازه پرسپولیس بودند باز گل می‌شد. علیرضا بیرانوند غیر از آن صحنه خروجی که داشت دیگر اشتباهی نداشت و خیلی هم در این بازی دچار دردسر نشد.

مدافع پرسپولیس در دهه ۶۰ افزود: نیمه دوم شاهد بازی بهتری به ویژه از سوی پرسپولیس بودیم. به نظرم موعود بنیادی فر می‌توانست یک پنالتی به سود پرسپولیس بگیرد اما داور تمرکز لازم را نداشت و حتی می‌خواهم بگویم که اخراج جواد نکونام هم به خاطر یک اوت اشتباه بود. موعود بنیادی فر خیلی بهتر می‌توانست بازی را مدیریت کند اما به هر حال شرایط و حواشی بازی رو او هم که داور خوب و شایسته ای است تأثیرگذاشته بود.

فنونی زاده: زمان علی پروین هم همیشه در اهواز مشکل داشتیم/ امیدوارم مهاجم جدید برزیلی کفترباز نباشد!/ پرسپولیس نباید زانوی غم بغل بگیرد

وی ضمن اشاره به ارسال توپ‌های بلند روی دروازه فولاد در ۱۵ دقیقه پایانی بازی، یادآور شد: من متوجه نشدم چرا به رغم حضور بازیکنان بلند قامت در خط دفاع فولاد باز پرسپولیس به بازی مستقیم و ارسال توپ‌های بلند روی آورد. ارسال‌هایی که خیلی هم بلند نبود و باب میل فولادی‌ها دفع می‌شد. پرسپولیس در ۱۵ دقیقه آخر هم اگر بازی خودش را می‌کرد و روی زمین حمله می‌کرد به نتیجه می‌رسید اما شاید تحت تأثیر جو بازی، بچه‌ها هم احساساتی شدند و توپ‌ها را بلند ارسال کردند. به هر حال هر چه بود گذشت و این بازی را باید فراموش کرد.

فنونی زاده همچنین خاطرنشان کرد: الان وقت حمایت از یحیی گل محمدی، کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس است. فوتبال همین است و برد و باخت دارد. شما در سطح اول فوتبال دنیا می‌بینید رئال مادرید، بایرن مونیخ و لیورپول هم می‌بازند. مگر می‌شود همه بازی‌ها را برد؟ همین که هنوز به رغم این باخت تیم پرسپولیس صدرنشین لیگ است نشان دهنده عملکرد خوب مربیان و بازیکنان تیم است. بنابراین ما پیشکسوتان باید از این پرسپولیس و سرمربی اش حمایت کنیم تا تیم انشالله به قهرمانی برسد.

وی به تعویض‌های یحیی گل محمدی اشاره کرد و افزود: البته باید حتما به تعویض‌های خوب یحیی گل محمدی اشاره کنم. نفرات تعویضی بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتند و اگر کم دقتی برخی بازیکنان مثل دیاباته نبود شاید بازی را با حداقل یک امتیاز ترک می‌کردیم. هر چند باید به دفاع خوب فولادی‌ها هم اشاره کرد. تیم جواد نکونام در این بازی یک انگیزه اضافی داشت و از بازیکنان تا کادر فنی و همه با انگیزه ای فراوان بازی کردند تا سه امتیاز این دیدار را به دست بیاورند. همان طور که گفتم در زمان بازی ما هم همین طور بود و تیم‌های اهوازی جلوی پرسپولیس با انگیزه خیلی زیادی بازی می‌کردند تا مقابل پرسپولیس برنده شوند. فولاد خوزستان اگر در همه بازی‌هایش با همین انگیزه بازی می‌کرد الان کنار پرسپولیس در صدر جدول بود اما به هر حال بازی تمام شد. پرسپولیس اگر بخواهد زانوی غم بغل بگیرد و به این شکست فکر کند دیدار حساس بعدی با آلومینیوم اراک را از دست خواهد داد.

فنونی زاده در پایان در خصوص خرید لئاندرو پریرا نیز گفت: معمولا ما پرسپولیسی‌ها تجربه و خاطره خوبی از خرید مهاجمان برزیلی در ذهن نداریم. این فصل یورگن لوکادیا خریداری شد که فوق العاده بود اما او هم پرسپولیس را ترک کرد و امیدوارم مهاجم برزیلی جدید در حد و اندازه‌های مهاجم هلندی باشد و کفترباز نباشد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • رضا IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    لنگ تو تمام شهرها مشکل داره با توهین های قومیتی و استفاده از مافیا و کمک های دولت برای قهرمان کردن لنگ همه با لنگ مشکل دارن
  • مرتضی مقدم IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    اینم آدمه باهاش مصاحبه میکنین ،پولکی خائن
  • عادل IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    پرسپولیس برای بازی های بزرگ فنی و انگیزشی خوب آماده نمیشه. شخصیت و کاریزمای سرمربیش در سطح خوبی نیست. اما ابزار خوبی داره.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی