نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
کی‌روش به کنعانی‌زادگان بازی می‌داد، الان می‌شد بهترین مربی دنیا/ آیا بازی دادن به حسینی و پورعلی‌گنجی خیانت به فوتبال ایران بود؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دقایقی بعد از خداحافظی کارلوس کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران و تشکر او از همه، محمدحسین کنعانی زادگان زیر پست سرمربی سابق تیم ملی کامنتی را منتشر کرد.

روز گذشته کارلوس کی‌روش با انتشار یک پست از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد و این بار برای به دست آوردن تیم ملی فوتبال ایران اصلا اصرار نکرد؛ به این خاطر که خوب می‌داند، فضا در ایران برای ادامه کار او مهیا نیست و در تدارک سفر به دوحه است تا هدایت قهرمان جام ملت‌ها را برعهده بگیرد. دقایقی بعد از انتشار این پست محمدحسین کنعانی‌زادگان که با حضور دوباره کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران تبدیل به یک بازیکن نیمکت‌نشین شد، توییت زد که تو (کارلوس کی‌روش) تنها به من و شجاع خیانت نکردی بلکه به فوتبال ایران خیانت کردی...

قصد حمایت از کارلوس کی‌روش را نداریم و به طور حتم وکیل مدافع او نیستیم. حضور ۹ ساله کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران با نقدهایی همراه بود. او در هیچ یک از سه دوره حضور جام جهانی موفق نشد تیم ملی فوتبال ایران را به دور دوم ببرد و در دو دوره حضور در جام ملت‌ها هم موفق نشد با ایران قهرمان شود. از سویی او طی دوران حضور در تیم ملی فوتبال ایران رفتارهایی از خود بروز داد که ناراحت‌کننده بود اما نمی‌توان منکر شد برای اعتلای نام فوتبال ایران از جان مایه گذاشت، چون اعتبار فنی‌اش برایش مهم بود. کارلوس کی‌روش به فوتبال ایران خیانت نکرد. او در برهه‌ای اعتبار و ارزش پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بالا برد و یک نسل خوب برای فوتبال ایران ساخت. نسلی که با هدایت اسکوچیچ هم یک صعود مقتدرانه و سریع را رقم زد. البته که مربی کروات هم در صعود نقش پر رنگی داشت و تنها صرف حضور بازیکنان نبود که موجب صعود تیم ملی شد. به خصوص که فراموش نکردیم مارک ویلموتس با همین  تیم به عراق و بحرین باخت و کار صعود تیم ملی را سخت کرد.

کارلوس کی‌روش قابل نقد است اما بی‌احترامی نه. هیچ عضوی از خانواده فوتبال ایران وکالت در حمله به کارلوس کی‌روش را به محمدحسین کنعانی‌زادگان محول نکرده. می‌توان سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران را نقد کرد، بدون این‌که به او بی‌احترامی کرد. بهتر است امثال بازیکنانی چون محمدحسین کنعانی‌زادگان که دستمزدشان حرفه‌ای است، رفتارشان نیز حرفه‌ای باشد و به خاطر بازی نکردن همه خانه‌های ساخته را خراب نکنند و منفعت شخصی خود را به منفعت ملی گره نزنند.

همین رفتارهاست که سبب شده خیلی‌ها بگویند ایرانی‌ها خوش‌استقبال و بدبدرقه هستند. در همسایگی‌مان در قطر، سانچس سه باخت را در جام جهانی تجربه کرد و بعد از این مسابقات فدراسیون فوتبال قطر با احترام به این مربی با او خداحافظی کرد، بدون این‌که بازیکنی به سرمربی‌اش توهین کند.

آقای محمدحسین کنعانی‌زادگان! اجازه می‌دادید مهر خداحافظی کارلوس کی‌روش خشک می‌شد و بعد او را خیانتکار معرفی می‌کردید. از همه مهمتر او را به خاطر بازی ندادن به خود خیانتکار بدانید نه خیانتکار به فوتبال ایران. آیا بازی کردن سیدمجید حسینی که در لیگ برتر ترکیه بازی می‌کند یا مرتضی پورعلی‌گنجی که در تیم پرسپولیس بازی می‌کند خیانت به فوتبال ایران است؟

احترام ملی‌پوش به سرمربی حتی اگر حق با بازیکن است یک رفتار حرفه‌ای محسوب می‌شود و در فوتبال جهان همه‌گیر است اما به نظر در فوتبال ایران اگر کارلوس کی‌روش در جام جهانی به محمدحسین کنعانی‌زادگان فیکس بازی می‌داد، الان می‌شد بهترین مربی دنیا.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • حسن یوسفی کلوانی IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    باسپاس اتفاقا کاملاکیروش قابل نقداست واگرخیانتی درحق فوتبال باشدخیلی پشت سرکیروش هستند.
  • مجتبی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    کیروش در اون سال اولی که به فوتبال ایران اومد به مربیان داخلی یاد داد که با تاکتیک های تدافعی میشه از تیم های بزرگ نهراسید. و کار مثبت دیگه کیروش شکوندن شاخ بازیکنان پر مدعا بود!
    • احسان IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      شاید شما سنت کم باشه ولی خیلی از مربی های داخلی شاخ خیلی از بازیکنان پرادعا رو شکستن! همچنان طرز فکر باخت قهرمانانه((: میراث کی روش میشه جواد نکونام و فوتبال با هوچی گری اگر ثمره اینهمه سال حضورش این بوده که متاسفانه بوده و شما به نیکی یاد میکنید کاش نبود! هر چند باخت 3-1 به بوسنی و 3-0 به ژاپن باخت تاریخی 6-2 به انگلیس و فحاشی به خبرنگار بعد بازی با ژاپن هم یادمون نرفته! البته این اواخر که بازیکنان بهش مربیگری دادن! کی روش کودتا کردن علیه تیم باشگاهی رو یاد میداد.یکی مثل نکونام قبول میکرد یکی مثل سید جلال نه! این آخریا هم که فقط منت سردار رو میکشید.
  • مهدی IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    چرا به شما برخورده است یکمربی بایستی ه تمامی ظرفیت یک کشور جهت تیمملی بازی دهد نه به آدم شفارسی و بلیتی
  • صن صن IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    آقای کنعانی شجاع این حرف رو میزد قابل قبول تر بود تاشما چرا که برای تو یکی حداقل کارلوس کیروش کم نذاشت و در سالهای گذشته رو خوب بخاطر بیار و ببین که چقدر در اوج مربیگری و اونهمه بازیکن طررز اول تیم ملی تورو با تمام مصدومیتهات دعوت و به کمپ تیم ملی برای تو حمایت کرد درصورتیکه بدعت حمایت از بازیکن مصدوم تیم ملی رو کی روش ایجاد کرد والا تو الان بازکن سوخته بودی نه حرفه ای توقطر.هرچند کی روش این دوره خراب شد و خراب کرد با پذیرش سرمربیگری.
  • علی IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    خیانتکار آنکسی بود که ماجرا و رسوایی اتوبوس رو بخشید....
  • محمد حبیبی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    کنعانی احتمالا از راننده اتوبوس ناراحته کیروش از سر فوتبال ایران زیاد هم بود با اینکه سیستم فوتبالش دفاعی بود ولی فوتبال ایران رو در جهان قابل احترام کرد . یک زمانی تو خواب هم نمیدیدیم کیروش سرمربی ایران باشه حالا به لطف کیروش همه متخصص شدن
  • ناشناس IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    نسل خوبی که کی روش ساخته بود داشت از رسیدن به جام جهانی حذف می شد به لطف اسکوچیچ از حدف نجات یافت و بدون اما و اگر تیم رو بعنوان اول آسیا رسوند به جام جهانی با سرمربی موفق چکار کردید به گفته ی شما هنوز جوهر صعود بعنوان تیم اول آسیا خشک نشده بود باهاش چطور رفتار شد ؟ همون موقع ناسپاسی و بی مرامی و.... رو نهادینه کردید بایستی اون تیمی که موجبات برکناری اسکوچیچ رو فراهم کرده بود بعد از نتایج ضعیف کی روش در جام جهانی محاکمه می شدن
  • شروین FR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    طرف تیم ملی رو با خاک یکسان کرد آبروریزی بازی با انگلیس تا ابد بر پیشانی فوتبال ملی ما حک شده جناب نویسنده این مطلب میگه میشود به اون نقد وارد کرد خدا قوت پهلوان اشتباه کرد کنعانی زادگان باید ایموجی عاشقانه با متن فدایت شوم واسش میفرستاد البته ما لیاقت مون همین کیروش بود بس
  • مرتضی مقدم IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    حالا شما زیاد جوش کی‌روش رو نزن رفت نیست دیگه ببینه ،من مرتضی رو دوسدارم ولی اره با کنار گذاشتن زوج هماهنگ‌ ‌‌و کم اشتباه و بازی دادن به کسی هنوز بخیه ها رباط صلیبیش خشک نشده،بازی دادن به مجید حسینی (خصوصا حسینی) که حداقل ستا گل به رقبا تقدیم کرد خیانت کرد ،کجای دنیا سرمربی ترکیبی که چند ماه قبل صدرنشین رقته جام‌جهانی زیرو رو میکنه و فسیل هایی که بزور رفتوندنشون برمیگردونه که الان زنگارو شروع کردن برا بازیا بعد؟ من کیروشی بودم ولی تهش خود نویسنده مطلب ته دلش میدونه داره حرف مفت و فیلم هندی تحویل مخاطب میده ،بدرقه؟؟ کیروش خیانت کرد ،خودش کرد ،طارمی کرد,حاج صفی کرد ،انصاریفرد کرد و همه اونایی که با این ادما رفتن تو یه گروه ، غلط کردن کردن ،غلط کردن اسکو رو با لابی برداشتن ،کجا دنیا بازیکنایی که از لیست خط خوردن بعنوان کاپیتان میرن دفتر فلان؟اصلا به فلان چه ربطی داشت؟ هم‌ کیروش خائنه هم این ادما هم سرپرست و گروهی که رییس فدراسیون رو برا خودشون کله کردن ،تک تک اینا خوائنن ولی عادیه چون اینجا شده شهر خوائنین.
  • اسماعیل شرفی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    چون کنعانی و شجاع باهم مچ شده بودند و خیلی خوب دفاع رو پوشش میدادن اگه کیروش به ترکیب دفاع دست نمیزد قطعا برابر انگليس ۶گل دریافت نمیکردیم و امکان صعود به دور بعد داشتیم..
  • کجا از اینجا بهتر IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    اگه قرار به خیانت باشه خیانت اصلی و تو به راننده اتوبوس تیم ملی کردی جناب حسین اتوبوسی
  • محمد IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    جناب نویسنده شما چرا انقدر جوش کیروشو میزنید؟! نکنه بودجه ای برای شما در نظر داشتن؟! مربی وقتی از روی لجاجت به مجید حسینی که با بیرانوند هماهنک نیست بازی میده یعنی خیانت. نمیدونم این واژه رو جچوری میشه کادوپیچ کرد و تحویل صاحبش داد
  • Amir IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    لعنت به همتون.. تو خون همتون بی احترامی و بی فرهنگی هست.. درود بر کیروش کبیر که تا ابد در قلب ایرانیا جا داره زحماتت رو فراموش نمیکنیم
  • واعظ آشتیانی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    کنعانی از واژه مناسبی برای توصیف رفتار زشت و ناپسند کی‌روش استفاده نکرد . همه میدونیم که کی‌روش برخورد کینه توزانه و عقده ای داشت و بهترین خط دفاع تیم ملی را نیمکت نشین کرد
  • حامد IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    باعنادحرف نزنید.بازوج خلیل زاده وکنعانی رفتیم جام جهانی.اگه زوج پورعلی گنجی وحسینی روداشتیم مطمئنن حذف میشدیم.
  • بینام IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    کنعانی و شجاع باید جای روزبه چشمی و مجید حسینی میومدند. خیلیهم با بیرانوند هماهنگ بودند. شک نکنین کیروش از سر عقده اینا رو بازی نداد. حتی امیری رو بخاطر اون جمله در برنامه خداد عزیزی بازیش نداد. یک کینه ای فول
  • محمد IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    همه ما میدونیم که خبر ورزشی گرایش رنگی شدیدی دارد و همه ما میدونیم که این گرایش به چه رنگیست خیانت کی‌روش به فوتبال ایران لجبازی اون بود و همه دیدن که ترکیب رو چقدر مسخره چیده بود بازی اول .حالا اینکه استقلالی ها در هر شرایطی کی روش رو حمایت میکنن آرزو میکنم یک روز مربی استقلال ببینمش تا ببینیم بازم حمایت میشه یا خیر.
  • ... IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    کیروش آدم نامرد و عوضی‌ای بود که تفکرات احمقانه و غرورش به این درجه افول رسونده.  روزی که تیم ملی با ترکیب کاملا پرسپولیسی تونست اروگوئه رو شکست بده و همه میگفتن تیم ملی پرسپولیس، جناب راننده اتوبوس تصمیم گرفت دست به آزمون و خطای جدیدی بزنه و از استقلالیای داغونی مثل مجید حسینی، سیدحسین حسینی، روزبه چشمی و علی کریمی فیک استفاده کنه و با فیکس کردنشون به خودش و وجهه ایران لطمه بزنه. او با این کارش تونست به خودش و بقیه بفهمونه که پرسپولیسیا سالهاست جور تیم ملی رو کشیدن و بدون اونا بایدم شیش تا از انگلیس زپرتی که با آمریکا مساوی کرده بود و ولزی رو برده بود که دروازه‌بان اصلیش تو بازی با ما اخراج شده بود بخوریم. واقعیت اینه که کنعانی و شجاع به دلیل نیومدن به اردو به علت درگیری با بازیهای لیگ امارات تو همون مرحله اردوی تیم ملی خط خورده بودن. کیروش بود به شکل انسان که جفتک میزد و گاز میگرفت و سواری نمیداد و راه نمیرفت.
  • غ IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    وقتی بازیکنانی که باهم هماهنگند رو نذاری و بازیکنی که یکسال مصدوم بوده را بذاری جز خیانت چیزی نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی