نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸
۷ |
۰
سرمربی جدید تیم ملی ایران؛ داخلی یا خارجی؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با صحبت های صورت گرفته از سوی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال ممکن است سرمربی جدید تیم ملی ایرانی باشد.

جام جهانی ۲۰۲۲ هفته‌هاست به پایان رسیده اما فدراسیون فوتبال هنوز سرمربی جدید تیم ملی را مشخص نکرده است و این در حالی است که کارلوس کی روش به طور رسمی با تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرده است و در تلاش برای حضور در دوحه و تیم ملی فوتبال قطر است.

با صحبت‌هایی که امیر مهدی علوی در مورد سرمربی جدید تیم ملی انجام داده است، به نظر می‌رسد نگرش فدراسیون فوتبال در مورد مربی داخلی  مثبت است.

او می‌گوید: به صورت کلی نگاه فدراسیون فوتبال، اعضای هیأت رئیسه، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان فوتبال به ظرفیت‌های فوتبال کشور مثبت است. امیدوارم با چنین نگرشی روندی فراهم شود تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. در فوتبال ایران چهره‌هایی نامدار جوانی مثل وحید هاشمیان که به صورت کلی یک فرضیه بزرگ برای فوتبال کشور است، داریم. مهدی رحمتی‌ها، جواد نکونام‌ها، علیرضا منصوریان‌ها که چهره‌های باتجربه‌ای هستند می‌بینیم نفراتی مثل محمد ربیعی‌ها هم آمده‌اند. این اتفاق بسیار خوب است.

در ادامه مصاحبه امیر مهدی علوی می‌خوانیم: در هر دو حوزه مربی داخلی یا خارجی موافقان و منتقدانی وجود دارد. ممکن است مربی خارجی نکات مثبتی داشته باشد یا منفی، طبیعی است روی مربی داخلی هم همین نگاه وجود دارد اما یکی از مباحث بسیار حائز اهمیت در خصوص موضوع مربی خارجی بحث انتقال مباحث مالی است. در گذشته دیده‌ایم فدراسیون فوتبال اندوخته‌ای داشته که نتوانسته آن را به حساب مربی خارجی منتقل کند و مشکلاتی به وجود آمده است. تیم‌های باشگاهی نیز همین حالت را دارد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال به این نکات هم در مصاحبه اش اشاره کرد: در مورد رقم مربیان مسائلی گفته می‌شود. همین کارلوس کی‌روش اگر به هر تیمی برود مشخص می‌شود چقدر دریافتی است و در ایران چه شرایطی داشته باید همه این نکات و مباحث افکار عمومی و به خصوص نخبگان فوتبال کشور مدنظر قرار بگیرد. علی کفاشیان همیشه به جمله‌ای اشاره داشت که از آن الهام می‌گیرم. او می‌گفت به صورت کلی سرمربی تیم ملی بزرگسالان هر کشوری باید فردی باشد که افکار عمومی و مردم او را بخواهند. چگونه یک مربی فنی مقبول در سطح جامعه می‌تواند مراحل رشد را طی کند و دارای جایگاه شود و در دل مردم جای بگیرد. قطعاً در این حالت بین بازیکنان هم اتفاق خوبی خواهد افتاد.

با این صحبت‌ها ممکن است سرمربی بعدی تیم ملی یک ایرانی باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    اگر با مربی ایرانی به جام جهانی ۴۸ تیمه ۲۰۲۶ راه پیدا نکردیم اصلا تعجب نکنید! خخخخخ
    • Amir IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      واقعاا.. اون موقع باید دید این رسانه ها و مردمی ک به کیروش حمله میکردن چی دارن بگن.. این همه زور میزدید واسه یه ایرانی؟!خخخ. بدتر شد که
  • ali SE ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    ba salam,,benazare shma ba morabi irani vaghean tim movafagh mishe , aslan va abadan ma hanoz hich morabi dar sathe iran nadarim ke be darde time meli bokhore va meshe hamon taktike ali asghari , va aghab gard omidvaram ke ye morabi khobe khareji biaran ,shoma alan ma 3 ta morabi khareji darim alan tasiresho nega kon hata morabihaye dakhelie ma dar sathe ina nistan. payande bad time meli.
  • پدرام CA ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    با احترام، بزرگترین خبط عمومی که در مورد ملاک انتخاب سرمربی تیم ملی در ایران میشه این تصور غلطه که مهمترین ملاک باید دانش فنی باشه. در هیچ جای دنیا سرمربی تیم ملی رو بر اساس دانش فنی انتخاب نمیکنند. سطح دانش فنی تئوریک از لحاظ اهمیت شاید پنجمین یا ششمین پارامتر تعیین کننده باشه. مهمتر توان ماده کردن سریع ظرفیتهاست. تناسب فلسفه فوتبالی، هوش فنی، خود شناسی، خلاقیت، و توان بر انگیختن مجموعه.
  • مهرنگ IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    مربی داخلی جوان نترس وشجاع که بتواند به پوست اندازی تیم ملی و جوان گرای کمک کند
  • تاج کبیر IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    ایرانی فقط قلعه نوعی خارجی هم ققط شفر یا استرا. تمام
  • تن IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    پول مورایس و ساپینتو رو چطور میدی پول مربی خارجی تیم ملی را هم بدهید بهانه نیارید اگه پول نبود شما اونجا نبودی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی