نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهمترین بازی امشب بوندسلیگا در ورزشگاه آلیانتس آرنا بین بایرن مونیخ و بایرلورکوزن برگزار خواهد شد.

راهی برای فرار از بحران

امشب از ساعت 21 به وقت ايران در ورزشگاه آليانتسآرنا شهر مونيخ مهمترين بازي هفته دوازدهم بوندسليگاي آلمان بين تيمهاي بايرنمونيخ و بايرلوركوزن برگزار خواهد شد. كارلتو و اشميت هر دو به فرار كردن از روزهاي كابوسواري كه در اين فصل دچارش شدهاند، فكر ميكنند. 

 

بايرنمونيخ؛ زير فشار انتقادات

كارلو آنچلوتي فكرش را هم نميكرد روزهاي ابتدايي حضورش در بوندسليگا دچار دردسر شود و احتمالاً به خيال اين بود كه او هم ميتواند تيمش را مثل پپ گوارديولا با اختلاف زياد از همان ابتدا در صدر جدول ليگ آلمان قرار بدهد. البته اوضاع آنقدر هم براي بايرن بحراني نيست اما تيمي كه فصول قبل با پپ به راحتي قهرمان ليگ ژرمنها شده بود با يك شكست و يك هفته از دست دادن صدر مورد انتقاد قرار ميگيرد. پيشكسوتان باوارياييها و فوتبال آلمان كارلتو را مورد لطف قرار دادهاند و برخي او را پس از چند ماه مربي مناسب مونيخيها نميدانند. بايرن چند روز پيش برابر روستوف در روسيه هم شكست خورد تا شانس بازگشت به صدر جدول گروهش در ليگ قهرمانان را هم از دست بدهد. تيمِ كارلو آنچلوتي چارهاي جز پيروز شدن در ديدارهاي آتي ندارد چراكه در صورت عدم كسب نتيجه مناسب فرصت را به راسنبال لايپزيك ميدهد كه به شگفتيسازي ادامه دهد و فاصلهاش را در صدر جدول بيشتر كند. امشب بايرن برابر لوركوزني قرار ميگيرد كه معمولاً رقيبي جدي براي آنها بوده. در فصول گذشته به جز يك برد 3 بر صفر فصل قبل در هيچ ديداري بايرن با اختلاف بيش از يك گل حريف را نبرده و يك شكست هم دو فصل پيش برابر لوركوزن داشته. كارلتو خوب ميداند كه مهمانشان هم شرايط خوبي ندارد و براي كسب امتياز حداكثر توانش را خواهد گذاشت.  

 

بايرلوركوزن؛ شرايط بحراني تيمِ جوان

اوضاع لوركوزن هم دستكمي از بايرنمونيخ ندارد. تيمِ راجر اشميت در 11 هفته قبل 5 مرتبه شكست خورده كه اين براي هواداران تيم قابل قبول نيست. البته باشگاه همچنان از اين مربي باهوش حمايت ميكند. اشميت توانست تيمش را با وجود كسب مساويهاي پرتعداد به مرحله حذفي ليگ قهرمانان برساند. لوركوزن اين فصل تيم جالبي بوده و برخلاف بوندسليگا كه تنها در 11 هفته يك تساوي داشتهاند، در ليگ قهرمانان از 5 بازي 4 ديدار را با نتيجه مساوي تمام كردند. تيم نهم بوندسليگا امشب امتحان سختي خواهد داشت. تيمي بسيار جوان كه ركورد جوانترين تيم ليگ قهرمانان را هم در ديدار هفته قبل مقابل زسكا شكست با اتكا به همين نيروي جواني ميتواند در رقابتهاي داخلي هم شرايطش را سر و سامان بدهد. لوركوزن فصل قبل هم در هفته يازدهم تيم هفتم جدول بود و هواداران اين تيم ميتوانند اميدوار باشند دوباره به تدريج تيمشان به بالاي جدول برسد. فصل قبل تيم سوم شدند و به ليگ قهرمانان اروپا رسيدند. اين فصل بدون شك  هدف همين است. براي آنها كسب يك امتياز از بايرنِ زخمخورده از شكست برابر دورتموند ميتواند نتيجه خوبي باشد.

 

مصدومان و محرومان

مثل هميشه مصدومان بايرن كم نيستند اما همگي اميد دارند كه در بازي امشب حاضر باشند. به غير از كينگزلي كومان كه قطعاً برابر لوركوزن غايب خواهد بود، مانوئل نوير، خاوي مارتينس، آرين روبن، آرتورو ويدال و ژروم بواتنگ هم مصدوم هستند اما در صورت بهبود در بازي امشب بازي خواهند كرد. لوركوزن هم كريم بلعربي را در اختيار ندارد و علاوه بر او اشتفان كيسلينگ و لارس بندر هم دچار مصدوميت شدهاند.  

 

آخرين جدال

بازي برگشت فصل قبل در ورزشگاه بايآرنا با تساوي بدون گل به پايان رسيد.  

 

آمار بازي

* در 6 ديدار اخير بايرن و لوركوزن در تمامي رقابتها، مونيخيها 4 برد، يك تساوي و يك شكست داشتهاند.

* باوارياييها در 13 بازي اخير خانگيشان در تمامي رقابتها 11 بازي را با پيروزي تمام كردهاند.

* پس از فرايبورگ كه هنوز اين فصل مساوي نداشته، لوركوزن به همراه وردربرمن با يك تساوي در رده دوم از اين حيث قرار دارند.

* بايرن اين فصل در خانه هنوز شكست نخورده و لوركوزن در خانه رقبا 3 باخت داشته است.

* به جز يك بازي، در 10 ديدار ديگر لوركوزن در فصل جاري حداقل 2 گل رد و بدل شده.

* شاگردان كارلتو در 6 بازي خانگي اين فصل 16 مرتبه به گل رسيدهاند. 

 

تركيب احتمالي دو تيم

بايرنمونيخ: نوير، لام، مارتينس، هوملس، آلابا، كيميش، آلونسو، آلكانتارا، مولر، ريبري و لواندوفسكي

بايرلوركوزن: لنو، هنريكس، تـا، توپراك، وندل، برنت، بومگارتلينگر، آرانگوئيس، كمپل، فولند و چيچاريتو

 

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی